بیوگرافی کارل بنز؛ پدر خودروسازی جهان

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مهندس مکانیک آلمانی، کارل بنز اولین انسانی بود؛ که خودروی تجاری خود با نام مرسدس بنز را طراحی و ساخت. در این مقاله نگاهی به زندگی پر از فرازونشیب و بیوگرافی کارل بنز می پردازیم.

بیوگرافی کارل بنز

کارل بنز مخترع و مهندس آلمانی بود. او برای طراحی و ساخت خودرویی با موتور احتراق داخلی کاملاً یکپارچه از بحران های مالی و نبود پشتیبان نترسید. اختراع او برای اولین بار در سال ۱۸۸۵ انجام گرفت. و در سال بعد از آن حق اختراع به اسم او نام گرفت.

در اوایل خودروی او شاید به مراتب به تکامل و زیبایی این روزها نبود اما او معتقد بود تا سال ۱۹۲۹ تولیدات او به یک روش حمل و نقل غالب بدل می گردد. ماشین ها و کامیون های این شرکت هنوز هم از موتور به سبک قدیم کار می کنند. این روزها کسی را نمی شناسید که نام شرکت بنز را نشناسد.

مخترع مرسدس بنز

اوایل زندگی مهندس مکانیک

در بیوگرافی زندگی کارل بنز، او در ۲۵ نوامبر ۱۸۴۴ در مولبرگ وورتمبرگ آلمان متولد شد و در کارلسروهه آلمان بزرگ شد. پدرش در ۲ سالگی درگذشت، بنابراین بعد از مرگ پدرش، با مادرش زندگی کرد. در روزگار نوجوانی و در سن ۱۵ سالگی در مدرسه پلی تکنیک کارلسروهه ثبت نام  کرد  و در سال ۱۸۶۴ در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد.

مطلب مرتبط: ایلان ماسک فردی که فعل خواستن را صرف کرده است.

کارل بنز؛ بنیانگذار بنز و شرکت

بنز در سال ۱۸۷۲ با همسرش، برتا ازدواج کرد. با حمایت های مالی همسرش توانست یک شرکت تاسیس کند و از پس مشکلات آن نیز تا حدودی برآید؛ اما بعد از چندین مورد مشکل در سال ۱۸۸۳ به دلیل مشکلات با شرکایش تصمیم گرفت شراکت خود را منتفی کند و از شرکت جدا شد.

در همان سال جدایی با شرکای جدید تصمیم به تاسیس شرکت بنز در مانهایم آلمان گرفت. در اوایل شراکت تنها تمرکز بر روی موتورهای ثابت بود، اما کارل بنز همچنان آرزوی ایجاد موتور اتومبیل را در سر داشت.

اولین اختراع موتور اتومبیل

مرسدس بنز

در سال ۱۸۸۵، بنز اتومبیلی ساخت که موتور احتراق داخلی آن از بنزین تأمین می شد. عشق به دوچرخه سواری اشتیاق او را برای خلق این وسیله نقلیه ترغیب کرده بود. بدین علت اولین اختراع او ماشینی با سه چرخ بود که با نام موتور واگن شناخته شد. این اختراع امکان حمل و نقل دو مسافر را به همراه داشت.

در مراحل ساخت این اختراع، مولفه هایی چون احتراق برقی، شمع و کلاچ نیز بسته به نیاز ماشین برای اولین بار طراحی و ساخته شد.

قبل از این اختراع، افراد زیادی در تلاش برای ساخت “کالسکه بدون اسب” بودند و یا نمونه هایی نیز ساخته شده بود؛ اما کار بنز برجسته و متفاوت بود. با افزودن موتور به اختراع بنز در ۲۹ ژانویه ۱۸۸۶ ثبت اختراع این ماشین با شماره ۳۷۴۳۵ تایید و نهایی شد.

فروش این اختراع از سال ۱۸۸۸ انجام شد. شمایل اصلی ماشین سه چرخ تولید شده بنز با چهار چرخ طراحی شده بود و به دلیل سختی کنترل، اکثرا مورد تمسخر افراد قرار می گرفت. کارل بنز در سال ۱۹۸۳، خودروی جدید خود با نام Victoria را با توان سه اسب بخار به جهان عرضه کرد. این ماشین سرعت ۱۷ کیلومتر در ساعت را داشت که توانست فروش خوبی را به همراه داشته باشد. اما خودروی بعدی شرکت با نام “Velo” محبوبیت بیشتری پیدا کرد و توانست تیراژ تولید بالایی داشته باشد.

اما بیش از هزار نمونه از این نمونه اتومبیل که معروف به “Velo” بود در بین سال های ۱۸۹۴ و ۱۹۰۱ ساخته شد. در سال ۱۹۰۳، بنز با توجه به مشکلات خود با شرکای شرکت، تصمیم به جدایی گرفت. اما همچنان جزو هیئت مدیره شرکت باقی مانده بود. سپس در ادامه با فرزندان خود شرکتی را در زمینه تولید وسایل نقلیه تاسیس کرد.

زندگینامه کارل بنز

مرسدس بنز

در سال ۱۹۲۶، بنز با گوتلیب دایملر یکی دیگر از پیشگامان تولید خودروی آلمانی شرکت جدیدی را احداث کردند.

نام مرسدس بنز از نام دختر فردی گرفته شد که اتومبیل های تولید شده این شرکت را خریداری و در مسابقات شرکت می کرد و این امر باعث شد محبوبیت و فروش خوبی را به همراه داشته باشد.

این شراکت به نوعی بود که بنز و دایملر در طول مدت شراکت و قبل از فوت دایملر تنها یکبار همدیگر را دیده بودند. این شراکت بسیار موفق بود و توانست طرح های متنوع و ساخت موتور خودروهای خاصی را به خوبی تولید کند.

شرکت Benz Sohne، شرکت خانوادگی بود که بنز و پسرانش آن را تاسیس کرده اند. تمرکز این شرکت در تولید خودرو و موتورهای سوختی گذاشته شده بود. اتومبیل های این شرکت در لندن به عنوان تاکسی مورد استقبال قرار گرفته بود.

کارل بنز

همسر و فرزندان

همکاران بنز در اوایل آرزوی بنز را برای داشتن یک وسیله نقلیه موتوری بسیار مورد تمسخر قرار داده بودند و این کار را امری بی نتیجه می پنداشتند. اما با  تمام این تفاسیر، همسرش برتا از حمایت های مالی و احساسی چیزی را دریغ نکرد.

بنز در خاطرات خود می نویسد “زمانی که به سمت پرتگاه می رفتم، تنها یک نفر در کنار من ایستاد. این فرد همسر شجاع من بود که مرا قادر به دست یافتن به امید تازه و آرزوهای خودم کرد.”

حاصل این ازدواج ۵ فرزند بود که در تمام مسیر همراه پدر بودند. براتا همسر بنز در مسیر تولید اتومبیل قدم بزرگی برداشت و در آگوست ۱۸۸۸ برای تست ماشین تولید شده همراه با فرزندانش به مسافرتی ۶۶ مایلی رفت که این امر در جلب توجه و تبلیغات مثبت در خصوص این ماشین گامی بسیار مثبت بود.

وی در تاریخ ۴ آوریل ۱۹۲۹ در لاندبرگ از دنیا رفت. امروزه خانه بنز به عنوان مکانی تاریخی شناخته می شود و برای جلسات مهم شرکت بنز استفاده می گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.