مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری و مزایای آن

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پاسپورت آلمانی به عنوان یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان شناخته می شود. شهروندان آلمان به بیش از ۱۸۵ کشور بدون ویزا دسترسی دارند. این در حالی است که هیچ گونه قانون اقامت یا شهروندی دائمی از طریق برنامه سرمایه‌ گذاری در آلمان وجود ندارد، ماده ۲۱ قانون اقامت آلمان به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد تا از طریق سرمایه گذاری تحت شرایط خاصی مجوز اقامت ملی سه ساله دریافت کنند.

در این مقاله، ما بر روی چگونگی دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری تمرکز خواهیم کرد، که پس از آن می تواند به شهروندی منجر شود. اما قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، با مزایای سرمایه گذاری در آلمان شروع می کنیم.

سرمایه گذاری در آلمانمزایای ویزای سرمایه گذاری در آلمان

زمانی که در آلمان سرمایه گذاری می کنید، همراه با اقامت از مزایای بسیاری برخوردار می شوید.

یک اقتصاد قوی

آلمان به دلیل اقتصاد قوی، موقعیت مرکزی و نقشش در اتحادیه اروپا یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری است. از آن به عنوان نیروگاه اقتصادی اروپا نیز یاد می شود. وقتی در آلمان سرمایه گذاری می کنید، بخشی از یک اقتصاد قوی می شوید.

کیفیت بالای زندگی

زندگی ساکنان در آلمان از کیفیت زندگی بالایی برخوردار است. سیستم تامین اجتماعی و فرصت های شغلی کشور در کنار امکانات آموزشی و بهداشتی بسیار گسترده است. بر اساس شاخص توسعه انسانی، کیفیت زندگی آلمان در رتبه ششم جهان قرار دارد.

امکان گرفتن اقامت برای خانواده

هنگامی که در آلمان سرمایه گذاری می کنید، اعضای نزدیک خانواده شما نیز می توانند برای اقامت در این کشور درخواست دهند. همسر و فرزندان تحت تکفل شما که زیر ۱۸ سال هستند نیز واجد شرایط مجوز اقامت هستند. فرزندان بالغ شما که به شما وابسته هستند نیز می توانند واجد شرایط شوند.

مدت زمان برای اخذ شهروندی

سرمایه گذاری در آلمان و زندگی در آنجا می تواند منجر به شهروندی شود. پس از شش تا هشت سال اقامت در این کشور، ممکن است واجد شرایط دریافت پاسپورت آلمانی باشید، که به شما اجازه می‌دهد بدون ویزا به بیش از ۱۸۵ کشور در سراسر جهان سفر کنید.

اخذ ویزای شهروندی از طریق سرمایه گذاری در آلمان

تابعیت مستقیم از طریق سرمایه گذاری یا برنامه ویزای طلایی در آلمان وجود ندارد. اما اگر بتوانید یک کسب و کارمورد تایید دولت آلمان را راه‌اندازی کنید پس از سه سال، ممکن است اقامت دائم دریافت کنید. پس از گذراندن شش تا هشت سال در آلمان، می توانید واجد شرایط شهروندی آلمان باشید.

اگر می‌خواهید این مسیر را انتخاب کنید، لازمه آن این است که کسب‌وکاری که می‌خواهید راه‌اندازی کنید به‌طور چشمگیری به اقتصاد آلمان کمک کند. ممکن است انتظار داشته باشید که پس از تکمیل سرمایه گذاری خود، پس از سه سال اقامت دائم آلمان را دریافت کنید.

قبل از درخواست شهروندی در آلمان، همچنین باید حداقل شش سال بدون وقفه در این کشور زندگی کرده باشید.

سرمایه گذاری در آلمان

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری در آلمان

برای واجد شرایط بودن برای ویزای خوداشتغالی و راه اندازی کسب و کار در آلمان، معیارهایی وجود دارد که باید رعایت کنید:

  • داشتن حداقل ۱۸ سال سن برای متقاضی ضروری است.
  • ارائه یک طرح تجاری قوی که هدفمند و قابل اجرا باشد.
  • باید تجربه کافی در کسب و کاری که می خواهید در آلمان راه اندازی کنید داشته باشید.
  • باید مدارکی ارائه دهید که کسب و کار شما تأثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان خواهد گذاشت و منافع محلی یا اقتصادی را برآورده می کند.
  • برای اینکه به عنوان یک شرکت آلمانی شناخته شوید، باید شرکت یا سازمان شما حداقل پنج نفر را در آلمان استخدام کند.
  • شرکت شما باید از طریق سهامداران یا دریافت وام قابلیت ارتقا و پیشرفت داشته باشد.
  • شما سابقه کیفری نداشته باشید.

مراحل اخذ تابیعیت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

با راه اندازی کسب و کار در آلمان، پس از شش تا هشت سال می توانید برای شهروندی اقدام کنید. در ادامه به بیان این مراحل می پردازیم:

 یک طرح تجاری ایجاد کنید

اولین قدم برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری در آلمان داشتن یک طرح تجاری جامع است. طرح شما باید تمام جزئیات تجارت شما را پوشش دهد و توضیح دهد که چرا و چگونه اقتصاد آلمان از تجارت شما سود می‌برد. طرح کسب و کار شما توسط اتاق بازرگانی و صنعت آلمان ارزیابی خواهد شد.

 درخواست ویزای خوداشتغالی در سفارت آلمان

پس از تایید طرح تجاری شما، می توانید درخواست خود را برای ویزای خوداشتغالی برای فعالیت های کارآفرینی در سفارت آلمان در کشور محل اقامت خود آغاز کنید. این ویزا به شما حق ورود به آلمان را برای راه اندازی کسب و کار می دهد.

 اجازه اقامت موقت خود را دریافت کنید

پس از ورود به آلمان، مقامات مهاجرت به شما اجازه اقامت موقت سه ساله می دهند. این اجاز اقامت مدت سه سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. شما می توانید با این اجازه اقامت موقت آلمان، شرکت خود را در آلمان اداره و هم‌زمان در آن کشور زندگی کنید.

 اقامت دائم شوید

شما می توانید پس از سه سال درخواست اقامت دائم خود را بدهید. این یک قدم بزرگ است زیرا داشتن اقامت دائم به شما امنیت بیشتری در مورد وضعیت زندگی و کسب و کار در آن کشور را می دهد. اما این اقامت دائم به منزله شهروندی و تابعیت کشور آلمان نیست.

 درخواست شهروندی

پس از اینکه مجموعاً هشت سال به طور قانونی در آلمان اقامت کردید، می توانید برای اخذ شهروندی آلمان اقدام کنید. اگر به خوبی با جامعه آلمان هماهنگ شده اید و می توانید به زبان آلمانی به راحتی ارتباط برقرار کنید، می توانید پس از شش سال اقامت مداوم برای شهروندی درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کارآفرینی آلمان

مدارک زیر هنگام درخواست ویزای کارآفرینی (خوداشتغالی) آلمان مورد نیاز است:

  • پاسپورت معتبر
  • یک عکس در اندازه پاسپورت
  • طرح کسب و کار جامع
  • طرح جامع تامین مالی
  •  رزومه‌ای مفصل که مدارک تحصیلی و حرفه ای شما را در بر می گیرد.
  • مدرکی که تحصیلات دانشگاهی شما را به کسب و کارتان مرتبط می‌کند.
  • گزیده ای از ثبت تجارت آلمان – یا حداقل مدرکی که نشان می دهد قبلاً درخواست داده اید
  • اثبات منابع مالی برای سرمایه گذاری
  • سندی که نشان دهنده ثبت تجارت شما در آلمان است
  • سندی که منبع سرمایه شما را نشان می دهد
  • مدرک اقامت ۸ساله در آلمان، یا یک قرارداد اجاره یا مدرکی دال بر مالکیت خانه
  • گواهی بیمه سلامت در آلمان
  • اگر ۴۵ سال یا بیشتر دارید، باید اسناد مربوط به برنامه های بازنشستگی خود را نیز نشان دهید، مانند حساب های بانکی، مستمری، مستمری شخصی یا بیمه عمر.

توجه داشته باشید که سفارت آلمان که در آن درخواست خود را ارئه می‌دهید، می تواند مدارک پشتیبانی را بخواهد.

تمدید ویزای سرمایه گذاری در آلمان

اگر درخواست شما پذیرفته شود، اجازه اقامت سه ساله آلمان را دریافت خواهید کرد، اما می توان آن را برای سه سال دیگر تمدید کرد. اگر می خواهید مجوز اقامت خود را تمدید کنید، کارنامه شرکت شما باید از سلامت مالی عالی برخوردار باشد.

کسانی که به مدت هشت سال در آلمان اقامت داشته باشند، می توانند تابعیت آلمان را از این طریق دریافت کنند. خانواده شما که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شما می شود نیز می توانند در درخواست اولیه اجازه اقامت شما مشارکت داشته باشند که منجر به اخذ شهروندی آلمان برای همه شما می شود.

مزایای اخذ شهروندی آلمان

تابعیت آلمان، شما را یک شهروند آلمانی و همچنین یک شهروند اتحادیه اروپا می کند، با تمام حقوق و تعهداتی که شامل موارد زیر است:

شما حق رای می گیرید : وقتی شهروند آلمان می شوید، حق رای دادن در سطح محلی و ملی را خواهید داشت.

شما به اتحادیه اروپا دسترسی کامل دارید: پاسپورت آلمانی امکان اخذ ویزای شینگن را به شما می‌دهد شما می توانید بدون محدودیت در اتحادیه اروپا، کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس تحصیل کنید، کار کنید و اقامت کنید.

سفر ساده تر می شود : سفر و دریافت ویزا برای بسیاری از کشورهای خارج از اروپا برای شما آسان تر خواهد بود.

با بوروکراسی کمتری مواجه خواهید شد : هنگامی که شهروند شوید، دیگر نیازی به مجوز اقامت نخواهید داشت و نیازی به مراجعه به اداره ثبت اتباع خارجی نخواهید داشت.

سرمایه گذاری در آلمان

تابعیت دوگانه در آلمان

طبق قانون شهروندی آلمان، زمانی که واجد شرایط شهروندی آلمان هستید، باید تابعیت اصلی خود را رها کنید. فقط در شرایط خاصی ممکن است به شما اجازه دهند که تابعیت کشور زادگاه خود را حفظ کنید. شاید از نظر شما این نادر باشد اما شما باید این احتمال را در نظر بگیرید.

اگر انگیزه اصلی شما دریافت شهروندی آلمان از طریق سرمایه گذاری است، صحبت با متخصصان و مشاوران حقوقی کمک خواهد کرد.

نتیجه

برنامه ویزای سرمایه گذاری در آلمان یک فرصت عالی برای کارآفرینان در سرتاسر دنیا است که مایل به اقامت در کشوری هستند که به شهروندان خود فرصت زندگی و کار آزادانه و دسترسی به بازار مشترک اروپا را می دهد. حتی اگر مسیر راحتی نباشد، اما می توانید در نهایت با سرمایه گذاری خود، تابعیت آلمان را دریافت کنید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.