هجدهمین نمایشگاه بین المللی یراق آلات، ماشین آلات مبلمان و صنایع وابسته

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نمایشگاه بین المللی یراق آلات، ماشین آلات مبلمان و صنایع وابسته

چوب

چوب تنها منبع طبیعی تجدیدپذیر است. نفت و زغال و دیگر معادن سرانجام روزی تمام خواهد شد، ولی جنگلی که خوب نگهداری شود به‌طور نامحدود به تولید چوب ادامه خواهد داد. چوب جایگاه برجسته‌ای در اقتصاد جهانی دارد. تولید سالانه چوب در جهان ۲۵۰۰ میلیون متر مکعب است. خواص فیزیکی و شیمیایی و نیز مکانیکی چوب آن را فعلاً بی‌جانشین کرده‌است.

صنعت چوب

صنعت چوب مشاغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند و با ایجاد ارزش افزوده نیاز داخل را برطرف و می‎تواند تراز تجاری را مثبت ‌کند. صنعت چوب باعث ارزش افزوده منابع غیر چوبی مانند پلاستیک، شیشه و مواد ساختمانی نیز می‌شود و یک منبع درآمدزایی ریالی و ارزی برای کشور حتی بدون اتکاء به منابع جنگلی داخلی می‌باشد. شرایط موجود بخش صنعت چوب با بررسی کمی وضعیت واردات، تولید و اشتعال، صادرات و تراز تجاری فرآورده‌های چوبی مشخص می‌شود.

صنایع تولید محصولات چوبی یکی از صنایعی هستند که به خوبی می‎توانند با رشد و گسترش در خور، بحران بیکاری در کشور را متأثر ساخته و با ایجاد مشاغل مستقیم و غیرمستقیم، نیروی بیکار جامعه را جذب کنند. بنابراین، توسعه، تجهیز و گسترش آنها به منظور مبارزه با بیکاری توصیه می‎شود. صنایع تولید محصولات چوبی که عمدتاً صنایع خصوصی و نسبتا ً کوچکی هستند، دارای آثار غیر مستقیم اشتغال‌زایی مؤثری می‎‎باشند. بخشهای چوب و کاغذ رتبه سوم )بعد از نساجی و چرم( توان اشتغال‎زایی را در کل زیربخش‌های صنعت دارا می‎باشند. اتحادیه اروپا بر توسعه اقتصادی براساس منابع تجدید پذیر تأکید می‎کند. سیر مراحل تهیه و آماده سازی چوب تا مراحل عمل‎آوری اولیه تا ثانویه و نهایتاً مصرف چوب به عنوان منبع تجدید شونده کارساز بودن این بخش صنعتی در ایجاد فرصتهای شغلی و ارزش افزوده را نشان می‎دهد. واردات مواد خام می‎تواند ارزش افزوده و اشتغال را افزایش دهد.

نمایشگاه صنعت چوب تهران

WOODEX نمایشگاه صنعت چوب تهران یکی از بزرگترین و برجسته ترین نمایشگاه‎های تخصصی بین المللی در این زمینه در ایران است. با توجه به تقاضای روز افزون بازار به مواد اولیه صنایع چوب در راستای توسعه و رشد شهرنشینی و به تبع آن استفاده از محصولات متنوع ساخته شده از فرآورده های چوبی، توجه به صنعت چوب و تجهیزات وابسته‎اش بیشتر حس می‎شود.

امروزه صنعت چوب به فرصتی ایده‎آل برای سرمایه‎گذاری تبدیل شده است تا جایی که مقامات رسمی و متخصصین از این بخش مهم اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین صنایع زیر ساختی جهت تولید و بازرگانی نام می‎برند. طی سالهای اخیر، صنایع چوب در حوزه های مختلف به خصوص بخش مبلمان، دکوراسیون داخلی و صنعت ساختمان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.حضور کشورهایی چون آلمان، اتریش، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، چین، کره‎جنوبی، فرانسه، هند، مالزی، ترکیه، تایوان، لهستان، رومانی، سوئیس، سنگاپور، انگلیس، فرانسه، هنگ کنگ، اوکراین، روسیه، امارات، ژاپن، اندونزی، تایلند و … در این نمایشگاه تائید کننده اهمیت به سزای آن است.

محل برگزاری

علاقمندان به این نمایشگاه می‌توانند از این نمایشگاه در تهران، اتوبان چمران، محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران دیدن فرمایند.

تاریخ و ساعت برگزاری

این نمایشگاه در تاریخ یک‌شنبه ۱۳ بهمن ماه تا تاریخ چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه برگزار خواهد گردید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.