رمز ارز برتر سال ۲۰۲۳

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

۱۰ رمز ارز برتر سال ۲۰۲۳ را بشناسید!

در دنیای پویای ارزهای دیجیتال، به‌روز ماندن با آخرین روش ها و پیشرفت‌ها برای سرمایه‌گذاران ضروری است. با ورود به آگوست ۲۰۲۳، بازار کریپتو رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و هم معامله گران باتجربه و هم تازه واردانی را که به دنبال فرصت های سودآور هستند جذب می کند. در این مقاله، ۱۰ رمز ارز برتر در ۲۰۲۳ را که پتانسیل امیدوارکننده ای برای سرمایه گذاری نشان می دهند، بررسی خواهیم کرد. لطفاً توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده دارای خطراتی است و انجام تحقیقات کامل و در نظر گرفتن میزان تحمل ریسک قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری بسیار مهم است.

رمز ارز یا کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتوکارنسی شکلی از ارز است که فقط به صورت دیجیتالی وجود دارد. ارز دیجیتال را می توان برای پرداخت آنلاین و بدون واسطه مانند بانک استفاده کرد یا به عنوان سرمایه گذاری نگهداری کرد.

معرفی ۱۰ رمز ارز برتر در ۲۰۲۳

از بیت‌کوین و اتریوم گرفته تا دوج کوین و تتر، هزاران ارز دیجیتال مختلف وجود دارد، که باعث می‌شود زمانی که برای اولین بار در دنیای ارزهای دیجیتال کار می‌کنید، آن را گیج کننده ببینید. برای کمک به شما در اینجا ۱۰ ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار آنها یا ارزش کل تمام سکه های در گردش هستند را آورده ایم:

۱. بیت کوین (BTC)

بیت کوین (BTC) که در سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد، ارز دیجیتال اصلی است. بیت کوین نیز مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال بر روی یک بلاک چین یا یک دفتر کل تراکنش های ثبت شده در شبکه ای متشکل از هزاران رایانه اجرا می شود. از آنجا که اضافات به دفتر کل توزیع شده باید با حل یک معمای رمزنگاری شده, تأیید شود( فرآیندی که اثبات کاربر نامیده می شود) بیت کوین را در برابر کلاهبرداران ایمن نگه می دارد.

قیمت بیت کوین با تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال شناخته شده به شدت افزایش یافته است. در می ۲۰۱۶، شما می توانستید یک بیت کوین را با قیمت حدود ۵۰۰ دلار خریداری کنید. تا ۳ اکتبر ۲۰۲۳، قیمت هر بیت کوین حدود ۲۷۵۲۶ دلار بود. این رشد ۵۴۰۵ درصدی است.

۲. اتریوم (ETH)

اتریوم هم یک ارز دیجیتال و هم یک پلتفرم بلاک چین است. اتریوم به دلیل کاربردهای بالقوه اش مانند استفاده در قراردادهای به اصطلاح هوشمند و توکن های غیرقابل تعویض ( NFT ) مورد علاقه توسعه دهندگان برنامه است .

اتریوم نیز رشد فوق العاده ای را تجربه کرده است. از آوریل ۲۰۱۶ تا پایان اکتبر ۲۰۲۳، قیمت آن از حدود ۱۱ دلار به حدود ۱۶۶۱ دلار رسید و ۱۴۹۹۸ درصد افزایش یافت.

۳. تتر (USDT)

برخلاف برخی دیگر از انواع ارزهای دیجیتال، تتر (USDT) یک استیبل کوین است، به این معنی که توسط ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو پشتیبانی می‌شود. در تئوری، این بدان معناست که ارزش تتر قرار است نسبت به سایر ارزهای رمزپایه ثابت‌تر باشد و مورد علاقه سرمایه‌گذارانی است که نسبت به نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال محتاط هستند. در حال حاضر هر تتر با ارزش ۱ دلار برابری می کند. تتر یکی از ارزهای قابل استفاده برای جابجایی سرمایه است.

۴. بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین (BNB) شکلی از ارز دیجیتال است که می‌توانید از آن برای تجارت و پرداخت هزینه در یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال به نام بایننس در جهان استفاده کنید. بایننس کوین از زمان عرضه در سال ۲۰۱۷، صرفاً معاملات را در پلتفرم صرافی بایننس تسهیل کرده است. اکنون می توان از آن برای تجارت، پرداخت و یا حتی رزرو یک سفر استفاده کرد; همچنین می‌توان آن را با سایر اشکال ارز دیجیتال مانند اتریوم یا بیت‌کوین معامله کرد یا مبادله کرد.

قیمت BNB در سال ۲۰۱۷ فقط ۰.۱۰ دلار بود. در اواخر اکتبر ۲۰۲۳، قیمت آن به حدود ۲۱۴ دلار افزایش یافت که افزایش ۲۱۴۲۹۳٪ بود.

۵. XRP (XRP)

XRP توسط برخی از بنیانگذاران مشابه ریپل ( یک شرکت پردازش پرداخت و فناوری دیجیتال) ایجاد شده است و در آن شبکه برای تسهیل مبادلات انواع ارزهای مختلف، از جمله ارزهای فیات و سایر ارزهای دیجیتال اصلی استفاده می شود.

در ابتدای سال ۲۰۱۷، قیمت XRP 0.006 دلار بود. در ۳ اکتبر ۲۰۲۳، قیمت آن به ۰.۵۱ دلار رسید که برابر با ۸۳۹۸ درصد افزایش بود.

۶. سکه دلار آمریکا (USDC)

این رمز ارز نیز مانند تتر، USD Coin (USDC) یک استیبل کوین است، به این معنی که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود. USDC توسط اتریوم تامین می شود و شما می توانید از USD Coin برای تکمیل تراکنش های جهانی استفاده کنید.

۷. سولانا (SOL)

سولانا که برای کمک به استفاده از امور مالی غیرمتمرکز ( DeFi )، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)(دیفای یا همان امور مالی غیرمتمرکز، به مجموعه‌ای از فناوری‌ها و برنامه‌ها اطلاق می‌شود که به شکل نا متمرکز عمل می کند و امکاناتی مانند خرید و فروش رمزارز‌ها، دریافت و پرداخت وام، سپرده‌گذاری و سوددهی، تبادل توکن‌ها، پوشش بیمه و پرداخت حقوق را فراهم می‌کنند) و قراردادهای هوشمند توسعه یافته است، از مکانیزم‌های ترکیبی منحصربه‌فرد اثبات سهام و اثبات تاریخ برای پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها استفاده می‌کند. SOL، توکن بومی سولانا، پلتفرم را تقویت می کند.

هنگامی که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، قیمت SOL از ۰.۷۷ دلار شروع شد. در اواخر اکتبر ۲۰۲۳، قیمت آن در حدود ۲۴.۶۴ دلار بود که ۳۱۰۰ درصد افزایش داشت.

۸. کاردانو (ADA)

کاردانو (ADA) تا حدودی بعد از ارزهای دیجیتال، به دلیل استقبال اولیه از اعتبار سنجی اثبات سهام, قابل توجه است. این روش با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تأیید تراکنش در پلتفرم هایی مانند بیت کوین، زمان تراکنش را تسریع می کند و مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد . کاردانو همچنین مانند اتریوم برای فعال کردن قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز کار می‌کند .

توکن ADA کاردانو در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بزرگ رشد نسبتاً کمی داشته است. در سال ۲۰۱۷، قیمت آن ۰.۰۲ دلار بود. از ۳ اکتبر ۲۰۲۳، قیمت آن ۰.۲۶ دلار بود. این افزایش ۱۲۱۷ درصدی است.

۹. دوج کوین (DOGE)

Dogecoin در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخی شروع شد اما به لطف یک جامعه اختصاصی و الگوهای خلاقانه به سرعت به یک ارز دیجیتال برجسته تبدیل شد. برخلاف بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، هیچ محدودیتی در تعداد Dogecoin‌هایی که می‌توان ایجاد کرد وجود ندارد، که باعث می‌شود با افزایش عرضه، ارز در معرض کاهش ارزش قرار گیرد.

قیمت Dogecoin در سال ۲۰۱۷ ۰.۰۰۰۲ دلار بود. تا اکتبر ۲۰۲۳، قیمت آن ۰.۰۶ دلار بود که ۳۰۸۳۴٪ افزایش داشت.

۱۰. TRON (TRX)

مانند Solana، TRON یک بلاک چین است که برای اجرای قراردادهای هوشمند و سایر برنامه های DeFi طراحی شده است. TRX ارز دیجیتال بومی این پلتفرم است که الگوریتم اجماع و اثبات سهام آن را تقویت می کند.

TRON در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و TRX در ابتدا ۰.۰۰۱۹ دلار برای هر توکن ارزش داشت. در اوج خود در سال ۲۰۱۸، TRX تا ۰.۲۲۴۵ دلار افزایش یافت و در عرض چند ماه ۱۱۷۱۵ درصد افزایش یافت. TRX در حال حاضر حدود ۰.۰۹ دلار ارزش دارد.

کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

رمزارزها اشکال مختلفی از پول دیجیتال هستند که معمولاً مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. فناوری بلاک چین به اکثر ارزهای رمزنگاری شده اجازه می دهد تا به عنوان انواع تراکنش های غیر قابل پیگیری وجود داشته باشند. این بدان معناست که هیچ مرجع متمرکزی وجود ندارد که بر تراکنش‌های بلاک‌چین ارز دیجیتال نظارت کند.

اولین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین، توسط برنامه نویس کامپیوتری با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد.

چرا ارزهای رمزپایه زیادی وجود دارد؟

کریپتوکارنسی یک منطقه در حال ظهور با بیش از ۲۲۰۰۰ پروژه رمزنگاری از ژوئن ۲۰۲۳ است.

در حالی که برخی از ارزهای دیجیتال به عنوان ارز عمل می کنند، برخی دیگر برای توسعه زیرساخت استفاده می شوند. به عنوان مثال، در مورد اتریوم یا سولانا، توسعه‌دهندگان در حال ساخت کریپت‌های دیگر بر روی این ارزهای پلتفرم هستند و این امکان‌ها (و کریپتوها) بیشتر را ایجاد می‌کند.

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

شما می توانید رمز ارز برتر رمزنگاری شده را از طریق صرافی های رمزنگاری مانند Coinbase ، Kraken یا Gemini خریداری کنید . علاوه بر این، برخی از کارگزاری ها مانند WeBull و Robinhood نیز به مصرف کنندگان اجازه خرید ارزهای دیجیتال را می دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.