۱۰ شغل مفید در زمینه وردپرس

زمان مطالعه: 10 دقیقه

۱۰ شغل مفید در زمینه وردپرس

کسب و کار اینترنتی خود را فقط با کمی آشنایی با وردپرس راه‌اندازی کنید!

 ایجاد محتوای آنلاین کاری نیست که صرفاً بخواهید جهت تفریح ​​انجام دهید، شما حتی می‌توانید آن را به عنوان یک شغل تمام وقت داشته باشید. اگر مهارت‌های مناسبی در زمینه تولید محتوا دارید، مشاغل بسیاری در این زمینه وجود دارند که ممکن است برای شما مفید باشند. استفاده از وردپرس نه تنها نحوه اجرای یک وب سایت را به شما یاد می‌دهد بلکه می‌تواند شما را برای طیف گسترده‌ای از نقش‌های محتوا در وب سایت آماده کند. در ادامه، ۱۰ فعالیت مفید و کارآمد در زمینه وردپرس را معرفی خواهیم کرد، همراه ما باشید:

۱) نویسنده در زمینه تکنولوژی و محتوای فنی (Tech Writer)

کارهای وردپرسی

بیشتر افراد در این حرفه در مورد نرم افزار، سخت افزار، اخبار استارتاپ‌ها و سایر مباحث مربوط به صنعت فناوری، محتوا ایجاد می‌کنند. ممکن است این نوع شغل را به عنوان یک فریلنسر دنبال کنید و یا توسط یک شرکت استخدام شوید تا مقاله‌هایی درباره محصولات آن‌ها بنویسید.

کار با وردپرس پایه و اساس محکمی را برای ادامه دادن این شغل برای شما فراهم خواهد کرد. مانند اکثر مشاغل در زمینه وبلاگ نویسی، مباحث مربوط به محتوای تکنولوژی نیاز دارد تا شما تجربه وبلاگ نویسی یا نویسندگی داشته باشید و از امتحان کردن و استفاده از تکنولوژی‌های جدید نترسید و بتوانید فن‌آوری‌های جدید را توضیح دهید.

۲) نویسنده توسعه وب (Web Development Writer)

به عنوان یک نویسنده توسعه وب، می‌توانید روی طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها چه در زمینه وردپرس و چه در زمینه سایر سیستم های مدیریت محتوا و زبان های برنامه نویسی کار کنید، مانند:

  • آموزش‌های توسعه وب و دوره‌های آنلاین
  • بررسی و مقایسه نرم افزارهای توسعه
  • مستندات نرم افزار و ابزارهای دیگر

داشتن پیش زمینه در توسعه وب، به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید برای بسیاری از موقعیت‌های تخصصی تولید محتوا درخواست کار دهید. اگر از نوشتن لذت می‌برید و از وبلاگ نویسی در توسعه وب یا مشاغل دیگر با محتوا راحت هستید، این حرفه بهترین انتخاب برای شماست.

۳) نگارنده وب (Web Copywriter)

نگارنده وب

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چه کسی مطالبی را که به صفحه اصلی، بخش درباره ما و توضیحات محصولات قرار می‌گیرد، می‌نویسد؟ آن شخص می‌تواند شما باشید. نوشتن این مطالب کمی به آشنایی با بازاریابی نیاز دارد.

نکته مهم این است که این محتوا به اندازه کافی جذاب باشد تا بتواند بازدیدکنندگان را در وب سایت نگه دارد. اگر مدتی از راه اندازی وب سایتتان می‌گذرد، پس در این زمینه تاکنون تجربیاتی به دست آورده‌اید.

کاربران افزونه ووکامرس (WooCommerce یک افزونه برای وردپرس است که برای تجار آنلاین کوچک تا بزرگ که از وردپرس استفاده می‌کنند طراحی شده ‌است) ممکن است به دلیل دانش و تجربیات آنلاین خود بتوانند فرصت‌های بیشتری را در این زمینه کسب کنند.

با طراحی یک وب سایت مناسب می‌توانید کاری کنید که بازدید کنندگان مدت بیشتری را در سایت شما حضور داشته باشند و به سایر لینک‌های سایت شما بروند.

اگر قصد دارید در این زمینه مشاغلی با درآمد بالاتر را پیدا کنید، مهارت‌های بازاریابی خود را بیشتر کنید و همیشه به روز باشید.

۴) بازاریابی محتوا (Marketing Copywriter)

کپی رایتر وردپرس

شاید وقتی فردی برای اولین بار کلمه‌ی کپی رایتر (Copy Writer) را بشنود، یاد کپی رایت (Copy Right) یا همان قانون تکثیر مجاز محصولات بیفتد. اما خب باید گفت که این دو کلمه کاملاً با هم تفاوت دارند و به خاطر فارسی‌نویسی کلمات انگلیسی و نبود معادل فارسی برای این کلمات ممکن است چنین اشتباهی پیش بیاید.

به طور خلاصه و ساده، کپی رایتر به کسی می‌گویند که با تکیه بر فنون نویسندگی و علوم بازاریابی برای افراد، شرکت‌ها،‌ برندها (و یا به طور کلی هر مجموعه‌ای که قصد فروش کالا یا خدمات داشته باشد) مطلب می‌نویسد. به عبارت دیگر کپی‌رایتر، نویسنده‌ای است که به ‌قصد بازاریابی مؤثرتر و فروش بیشتر محصول/خدمات، محتوای مفید تولید و در سایت های وردپرسی و سایر سایت ها منتشر می‌کند.

همان مهارتهایی که هنگام تهیه محتوای یک وب سایت به کار می‌رود، می‌تواند برای تبلیغات هم کاربرد داشته باشد. اگر یک وب سایت وردپرس را به عنوان منبعی برای کسب درآمد اضافی راه اندازی کردید و موفق شده‌اید، احتمالاً درآمد رضایت بخشی از طریق فروش کسب می‌کنید. این تجربه می‌تواند برای بسیاری از برندها با ارزش باشد.

به خاطر داشته باشید، به عنوان یک کپی رایتر، شما مسئول اجرای کمپین‌ها نیستید، بلکه این یک مهارت کاملا متفاوت است. کار شما ایجاد محتوا برای آن‌ها است که معمولاً تحت نظر یک بازاریاب دیجیتال قرار خواهید گرفت.

۵) بازاریاب دیجیتال (Digital Marketer)

دیجیتال مارکتینگ

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، هنوز هم می‌توانید یک کپی رایتر وردپرس باشید، اما در سطحی بالاتر. بازاریاب دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ غالباً مسئول تبلیغات یک برند در چندین کانال،  وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی، شبکه‌های ویدیویی و موارد دیگر است.

به عنوان یک شخص دارنده وب سایت، احتمالا شما مدیریت کردن چندین کانال مارکتینگ را تجربه کرده‌اید. برای وبلاگ‌‌های وردپرس کاملا عادی است که در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشند و از طریق ایمیل  و موارد دیگر تبلیغ شوند.

در واقع بازاریابی اینترنتی با سنتی کاملا متفاوت است. به ‌طور کلی می‌توان بازاریابی اینترنتی را به این صورت تعریف نمود: انجام تمام یا بخشی از فعالیت‌های بازاریابی از طریق اینترنت. اسپالتر در راستای تحقق اهداف برنامه‌های بازاریابی اینترنتی برای نشان دادن تحول از بازاریابی سنتی به بازاریابی اینترنتی مدلی را به نام مدل ۷I مطرح و بیان می‌کند که هفت ویژگی بازاریابی اینترنتی، آن را از بازاریابی سنتی متمایز می‌کند:
  1. اتصال:  عبارت است از توانایی برقراری ارتباط به‌طور هم‌زمان با هزاران مشتری در نقاط مختلف جهان. در بازاریابی اینترنتی محدودیت زمان و مکان وجود ندارد و مشتریان به شکل ۲۴ ساعته می‌توانند از فروشگاه شرکت در اینترنت خرید کنند.
  2. تعامل: وجود تعامل مناسب و صمیمانه بین سازمان و مصرف‌کننده در بازاریابی اینترنتی امری ضروری به شمار می‌آید. تعامل، نخستین نقطه برخورد مشتری با شرکت است و باید به‌گونه‌ای صورت بگیرد که او را به ادامه ارتباط با شرکت تشویق کند. در این مورد طراحی وب‌سایت وردپرسی شرکت باید موردتوجه قرار بگیرد و ویژگی‌های لازم برای ایجاد تعامل مفید ایجاد شود. داشتن امکاناتی مثل امکان پست الکترونیکی، امکان سفارش دادن به وب‌سایت، ارائه اطلاعات دلخواه مشتری و ارائه سرگرمی و بازی این امر را ممکن می‌سازد.

بازاریابی آنلاین با وردپرس

  1. رابطه دوطرفه: توانایی برقراری و ارتباط و گفت‌وگو با اعضای سازمان توسط مشتریان بدون وجود محدودیت مکانی و زمانی را رابطه دوطرفه و دوسویگی تعامل می‌نامند. ایجاد رابطه دوطرفه چه از طریق ارسال پست الکترونیک به‌صورت خودکار و چه به‌صورت برقراری ارتباط انسانی بین افراد از طریق اتاق گفت‌وگو از ویژگی‌های اساسی اینترنت و وجه تمایز آن از سایر رسانه‌هاست.
  2. درگیر شدن: بازاریابان اینترنتی باید فضایی را ایجاد کنند که مشتری به‌طور پیوسته با شرکت در ارتباط باشد و او را به بازدیدهای مجدد و مکرر به وب‌سایت شرکت ترغیب نمایند.
  3. اطلاعات: دسترسی به اطلاعات گسترده مربوط به کالاها و خدمات در اینترنت، قدرت را از عرضه‌کننده به مشتری منتقل کرده است. مشتریان از این اطلاعات برای یافتن محصولات موردنظر خود و بازاریابان نیز از آن برای یافتن مشتریان استفاده می‌کنند.
  4. فردگرایی: فردگرایی به معنای توانایی و تمایل بازاریاب اینترنتی برای ارائه خدمات و کالاهای سفارشی است. به عبارت دیگری باید برای هر فردی بر اساس ویژگی‌ها و خواسته‌های او، کالا و خدمات عرضه شود.
  5. صداقت: خصوصی بودن، امنیت و محرمانه ماندن مشخصات مشتریان اینترنتی در وردپرس باید تضمین شود. صداقت عامل اصلی به وجود آمدن حس اعتماد در مشتریان نسبت به سازمان است.

اگر می‌خواهید شغل‌های تولید محتوا را دنبال کنید، بد نیست برخی از مدارک بازاریابی آنلاین را اخذ کنید.

۶) متخصص سئو و بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization)

سئو سایت

بخش بزرگی از رشد یک وب سایت وردپرسی موفق، درک اصول سئو از جمله استفاده مناسب از کلمات کلیدی و تحقیق در مورد آن‌ها است. افراد بسیاری وجود دارند که می‌دانند این تکنیک‌ها مهم هستند، اما  نمی‌دانند که چگونه از آن‌ها استفاده کنند.این جا، جایی است که می توانید برای کمک به آن‌ها وارد عمل شوید. تولید محتوا به همراه رعایت سئو، معمولاً مستلزم مقادیر نسبتاً زیادی از نگارش و ویرایش متن است. با این حال، هدف اصلی شما این است که مطمئن شوید سایتی که روی آن فعالیت می‌کنید از بهترین روشهای SEO پیروی کند.همگام سازی وب سایت با الگوریتم‌های جدید گوگل نیز یک مسئولیت اساسی است. برای انجام این کار، بهتر است با ابزارهای محبوب مانند Google Keyword Planner، SEMrush و Ahrefs آشنا شوید.

متخصصان حرفه‌ای SEO بسیار کم هستند، بنابراین هرچه شما آماده‌تر و آگاه‌تر باشید، موقعیت شغلی بهتری خواهید داشت.

۷) تولید محتوا کار (Content Creator)

تولید کننده محتوا به کسی می‌گویند که در مورد یک موضوع یا ایده مطالبی را بنویسد. یک تولید کننده محتوا باید خلاق باشد و درک درستی از موضوعی که قرار است بنویسد داشته باشد، تا بتواند با دقت بسیار بالا مطالب را بیان کند.

همچنین این مطالب باید شفاف گفته شود تا اثر کافی را بر روی مخاطب خود بگذارد. تولید محتوا برای وبلاگ وردپرس ، یکی از جالب‌ترین و لذت بخش‌ترین شیوه‌های تولید محتوا می‌باشد. همچنین می‌توانید مهارت‌های خلاقانه بسیاری را برای دستیابی به اسکریپت‌های تبلیغاتی و ویدیویی، مدیریت اکانت‌ها در رسانه‌های اجتماعی و… به دست آورید.

اگر این حرفه به نظرتان جذاب می‌آید بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  •  راه اندازی پروژه‌های جدید در وب سایت برای رسیدن به مخاطبان مختلف
  • نام تجاری خود را در رسانه‌های دیگر، مانند فیلم‌های YouTube گسترش دهید.
  •  ایجاد محتوای عمیق‌تر برای مخاطبان خود، مانند کتاب‌های الکترونیکی

۸) استراتژیست محتوا (Content Strategist)

استراتژی محتواهای وردپرسی

استراتژی محتوا یعنی برنامه‌ریزی برای تولید، تحویل و مدیریت محتوای مفید و کاربردی در وردپرس.

بر مبنای این تعریف، استراتژیست محتوا کسی است که بتواند فرآیند برنامه‌ریزی برای تولید، توزیع و مدیریت محتوا را به بهترین وجه و براساس اهداف سازمان انجام دهد.

استراتژیست محتوا چه وظایفی دارد؟

اولین وظیفه استراتژیست محتوا در هر سازمانی، شناخت اهداف سازمان از تولید محتوا، توانایی‌ها و منابع سازمان در این حوزه و در نهایت رقبای سازمان برای رسیدن به آن اهداف است. این شناخت کمک می‌کند تا استراتژیست محتوا بتواند درک و تحلیل درستی از وضعیت موجود داشته باشد و استراتژی درستی را برای برنامه محتوایی سازمان در نظر بگیرد.

برای تولید محتوایی با کیفیت، یک‌دست، جذاب و منطبق بر نیازهای سازمان، استراتژیست محتوا باید برای سوالات زیر پاسخ مناسبی داشته باشد:

برای چه کسی محتوا تولید کنیم؟

با توجه به هدف تولید محتوا، می‌توان مخاطب محتوا را مشخص کرد. اینکه تصمیم دارید محتوای شما موجب فروش بیشتر یک خودرو شود؛ یا خدمات یک مرکز زیبایی را معرفی کند؛ مشخص‌کننده مخاطب سایت وردپرسی شما خواهد بود. به عنوان مثال برای یک مرکز زیبایی ممکن است گروه مخاطب هدف خانم‌های دارای ۳۰ تا ۵۰ سال سن باشند.

موضوع محتوا چیست؟

حال که هدف از تولید محتوا و مخاطب آن مشخص شد؛ می‌توان موضوع محتوا را مشخص کرد. استراتژیست محتوا باید بتواند موضوعات اصلی و فرعی محتوا را بیابد؛ برای آن‌ها عناوین مختلف تعریف کند و ارتباط هر محتوا را با سایر محتواهای تولیدی تعریف کند. در این زمینه استراتژیست محتوا باید بتواند مانند یک کتاب‌دار، موضوعات محتوا را دسته‌بندی کرده و براساس ویژگی‌های مختلف، آن‌ها را طبقه‌بندی کند.

نوع و سبک محتوا چیست؟

محتوا می‌تواند در فرمت‌های مختلفی تولید شود. محتوای ویدئویی، صوتی، تصویری، اینفوگرافی و مادر همه محتواها، یعنی محتوای متنی در این گروه هستند. استراتژیست محتوا باید بتواند تعیین کند که از چه فرمت یا فرمت‌هایی برای تولید محتوا استفاده خواهد کرد.

تهیه تقویم محتوایی

هم‌چنین سبک یا ژانر محتوا نیز موضوع مهم دیگری است که باید در این قسمت به آن پرداخته شود. یک محتوای آموزشی چندرسانه‌ای، یک خبر متنی، یک ویدئوی طنز، یک پادکست صوتی درام، یک اینفوگرافی هیجان انگیز یا یک رپورتاژ تبلیغاتی، براساس اهداف و نیازهای مشخص شده، می‌توانند برای تولید محتوا در نظر گرفته شوند.

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا عملیاتی‌ترین ابزار استراتژیست محتوا است. ابزاری که مشخص می‌کند چه حجمی از محتوا، در چه بازه زمانی باید تولید شود. تقویم محتوا می‌تواند روالی منظم، نامنظم و یا ترکیبی داشته باشد. به عنوان مثال اینکه شما در ایامی خاص بخواهید پیامی را برای کاربر بنویسید؛ در تقویم محتوا و براساس استراتژی شما مشخص می‌شود. مثلا تبریک روز جهانی زن در یک مجله خودرو بی‌ربط به نظر می‌رسد؛ در حالی که در یک فروشگاه آرایش و زیبایی، می‌تواند پایه‌گذار یک کمپین بزرگ فروش باشد.

شما می‌توانید یک وبلاگ نویس فوق‌العاده و با درک کاملی از سئو باشید. با این وجود، در صورت اینکه یک برنامه کلی برای محتوای خود نداشته باشید، مخاطبان شما کاهش می‌یابند.

۹) بلاگر آزاد یا فریلنس (Freelance Blogger)

فریلنسر وردپرس

بسیاری از مشاغل برای ایجاد بخش قابل توجهی از ترافیک آنلاین خود به وبلاگ‌هایشان اعتماد می‌کنند. برای اینکه این استراتژی کار کند، آن‌ها باید به طور مداوم محتوای جذاب و جدید منتشر کنند. هرچه وب سایت بزرگ‌تر شود، داشتن یک مضمون جامع برای حفظ تمام مخاطبان‌ برای یک شخص به تنهایی کار سخت‌تری است. اگر تجربه کاری وردپرس دارید، احتمالا با این مشکل آشنا هستید.در بعضی مواقع که افراد می‌خواهند به طور منظم نشر مطالب را ادامه دهند، ممکن است لازم باشد که وبلاگ نویسان فریلنس را استخدام کنند.

مهارتهای فنی مربوط به وبلاگ نویسان فریلنس با هم فرق دارند. معمولا برای اینکه مشتریان شما را جدی بگیرند به یک نمونه کار برای مشتری نیاز دارید.

۱۰) ویرایشگر محتوا (Content Editor)

ویرایشگر محتوا

همانطور که مشاهده می‌کنید بسیاری از مشاغل که در دسترس هستند بر تولید محتوا متمرکز می‌باشند.

با این حال، این بدان معنی است که تقاضای زیادی برای ویراستاران ماهر وجود دارد. ویراستاران حرفه‌ای حکم طلا را دارند.

وقتی صحبت از انتشارات آنلاین می‌شود، این شغل ممکن است شامل قالب بندی محتوا برای وب باشد. این درست جایی است که مهارت ویرایشگرهای کلاسیک و بلاگ می‌تواند مفید باشد.

هنگام راه‌اندازی سایت وردپرس، احتمالاً حجم متوسطی از مقالات خود را ویرایش و قالب بندی کرده‌اید. آن را با درک قواعد اساسی دستور زبان و با توجه به جزئیات ترکیب کنید تا همانند یک ویرایشگر حرفه‌ای عمل کنید.

هنگام ویرایش محتوای وب، به چندین ابزار قدرتمند دسترسی دارید که می‌توانند به شما در ویرایش بهتر کمک کند.

توصیه نهایی

اگر کسی تا به حال به شما گفته است با وبلاگ نویسی یا ایجاد وب سایت خود برای سرگرمی دارید وقت خود را تلف می‌کنید، به آن‌ها توجهی نکنید. استفاده از WordPress می‌تواند اصول اولیه توسعه وب، نحوه ایجاد و مدیریت محتوای با کیفیت و موارد دیگر را به شما آموزش دهد. همه این مهارت‌ها بسیار با ارزش هستند و فرصت‌های شغلی بسیاری را ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید یک متخصص سئو، نویسنده تکنولوژی، خالق محتوای تمام وقت یا حتی عضو یک تیم بازاریابی دیجیتال باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.