موادغذایی رژیمی که به سلامت بدن شما کمک می‌کنند

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

موادغذایی رژیمی که برای سلامت بدن توصیه می‌شوند

در جامعه امروزی بسیاری از افراد به دنبال رژیم‌غذایی مناسبی هستند. رژیم‌غذایی مناسب رژیمی است که به حفظ و سلامت عمومی بدن نیز کمک می‌کند. توجه به این نکته ضروری است که رژیم‌غذایی در افراد با توجه به وضعیت جسمانی و سن آن‌ها متفاوت است. رژیم‌غذایی صحیح رژیمی است که نیازهای بدن شما را بدون اینکه دچار اضافه وزن و بیماری شوید، برطرف کند.

موادغذایی مصرف‌شده توسط کارشناسان تغذیه :

  • کره بادام‌زمینی

کره بادام‌زمینی سرشار از فیبر بوده و همان فایده‌ای را که بادام‌زمینی به بدن می‌رساند دارد. این کره حاوی چربی زیاد است و به این دلیل برای افرادی که دچار انسداد عروق هستند توصیه نمی‌شود. کره بادام‌زمینی کمک می‌کند که برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید زیرا چربی، فیبروپروتئین دارد.

موادغذایی رژیمی که به سلامت بدن شما کمک می‌کنند

  • ماهی ساردین

ماهی‌های روغنی کوچکی هستند که دارای مقادیر بسیاری موادغذایی هستند. ماهی‌های ساردین دارای پروتئین‌های بالایی بوده و به دلیل اینکه سرشار از موادمعدنی می‌باشند، برای افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند بسیار مناسب است. این ماهی‌ها به حفظ متابولیسم بدن نیز کمک می‌کنند.

  • ماست یونانی

ماست یونانی نوعی ماست است که از ۳ فرآیند تصفیه‌سازی عبور می‌کند تا میزان آب آن کاهش یابد. این نوع ماست همانند انواع دیگر ماست‌های طعم‌دار، طعم ترشی دارد.. یکی از خواص این ماست این است که می‌تواند میل به پرخوری را سرکوب کند.

  • جوانه گندم

مصرف جوانه گندم همراه با شیر و سویا به دلیل خاصیت چاق‌کننده، برای افرادی که تصمیم به لاغرشدن دارند، توصیه نمی‌شود. مصرف سبوس گندم به صورت خام یا پخته به دلیل دارا بودن فیبر، باعث لاغری می‌شود. مصرف پودر جوانه گندم ۱۰ دقیقه قبل از غذا و همراه با ماست یا سالاد کاهو برای لاغری مناسب است.

موادغذایی رژیمی که به سلامت بدن شما کمک می‌کنند

  • سیب

سیب از انواع میوه‌هایی است که نقش بسیار مهمی در رژیم‌غذایی دارد و به علت دارا بودن کالری کم، فیبر و آب فراوان برای لاغری بسیار مفید می‌باشد. پوست سیب نیز دارای فیبر بوده و بهتر است که همراه با داخل آن صرف شود. زمان مناسب برای خوردن سیب، قبل از وعده‌های غذایی می‌باشد..

  • شیرکاکائو

شیرکاکائو یک نوشیدنی ایده‌آل برای کاهش وزن می‌باشد. کلسیم موجود در شیرکاکائو باعث سوزاندن چربی‌های شکم شده و بی‌شک یکی از بهترین کاهش‌دهنده‌های وزن می‌باشد.

منبع: realsimple.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.