آموزش صفر تا صد لایو اینستاگرام (Live)

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آموزش صفر تا صد لایو (Live) در اینستاگرام

از آنجایی که امروزه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اوج گرفته است و افراد بیش از پیش برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های روزمره به صفحات خود مراجعه می‌کنند، تکنولوژی و امکانات مختلف در این زمینه نیز رو به افزایش است.

یکی از این شبکه‌های اجتماعی که حالا به عنوان یک منبع اطلاعات و بستر بزرگی برای گسترش انواع کسب و کار تبدیل شده است، اینستاگرام (instagram) می‌باشد. اینستاگرام با مرور زمان و با ایجاد قابلیت‌های کارآمدی که در چند دهه أخیر برای کاربرانش فراهم کرده است، توانسته جایگاه ویژه‌تری را برای مخاطبانش فراهم کند. یکی از این قابلیت‌ها که مدت‌هاست نظر بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده است، لایو اینستاگرام (Live) می‌باشد.

لایو اینستاگرام (Live Instagram) چیست؟

مراحل گذاشتن لایو در اینستاگرام

Live اینستاگرام یک ویژگی و ابزار منحصر به فرد در استوری اینستاگرام می‌باشد که این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید ویدیو زنده بگیرید و به طور زنده نیز با دوستان خود در ارتباط باشید. با Live اینستاگرام می‌توانید آموزش، تبلیغات و خیلی از فعالیت‌های دیگر را به راحتی انجام دهید و از آن استفاده مفیدی کنید. امروزه لایو اینستاگرام از جمله راحتترین و لذت‌بخش‌ترین ابزارهای اینستاگرام محسوب می‌شود.

می‌توانید از لایو اینستاگرام استفاده مفیدی کنید برای مثال اگر صاحب کسب و کاری هستید می‌توانید برای تبلیغ کسب و کار خود از این ابزار استفاده کنید و یا برای نزدیکی بیشتر با مشتریانتان از آن‌ها در لایو اینستاگرام نظرسنجی بکنید.

چطور در اینستاگرام لایو بگذاریم؟

مراحل گذاشتن لایو در اینستاگرام

برای گذاشتن لایو کافیه که به استوری اینستاگرام بروید. برای این کار از آیکن دوربین در بالا و سمت چپ صفحه اصلی خود اقدام کنید و یا صفحه را از سمت چپ به راست لمس کنید تا وارد محیط استوری اینستاگرام شوید. حتی می‌توانید با زدن روی عکس پروفایل خود در بالای صفحه نیز محیط استوری خود را ببینید.

گزینه Live را در پایین صفحه استوری خود لمس کرده و روی Start Live Video مجدد لمس کنید. حالا لایو شما شروع شده است و تمامی فالورهای شما می‌توانند وارد لایو شما شده و با شما ارتباط برقرار کنند.

در صفحه لایو اینستاگرام می‌توانید تعداد کسانی که وارد لایو شده اند را در بالا سمت راست و کامنت‌های دوستان خود را در پایین سمت چپ مشاهده کنید.

وقتی لایو استوری شما تمام شد با زدن گزینه End که در بالا و سمت راست قرار دارد لایو خود را ببندید و بعد برای تأیید اتمام لایو استوری خود confirm را بزنید.

چطور Live اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟

ذخیره لایو اینستاگرام دیگران

بسیاری از ما ممکن است تمایل داشته باشیم که بعد از تمام شدن استوری لایو خود آن را سیو یا ذخیره کنیم. از آنجایی که اینستاگرام امکان دانلود و ذخیره تصاویر و ویدیوها، استوری، آی جی تی وی و… را به کاربرانش نمی‌دهد لازم است از برنامه‌هایی که برای همین منظور ایجاد شده‌اند استفاده کنیم.

برای ذخیره Live اینستاگرام دیگران که در حال پخش است می‌توانید از قابلیت ضبط از صفحه نمایش استفاده کنید که ممکن است ویدیو با حجم بالا بگیرد اما ایده خوبی برای داشتلایو استوری است. اما برای ذخیره Live اینستاگرام کسانی که تمام شده لازم از برنامه‌های مخصوص اینکار استفاده کنید که قابل دریافت از فروشگاه هستند. این برنامه‌ها به شما در دانلود استوری اینستاگرام کمک می‌کنند و در کنارشان قابلیت‌های جالب دیگری هم فراهم می‌کنند.

می‌توانید برای ذخیره و دانلود استوری اینستاگرام، از برنامه‌های StorySaver+ و برنامه in Grabber استفاده کنید.

تاپ لایو (Top Live) اینستاگرام کجاست؟

آموزش Live اینستاگرام

 

در بخش اکسپلورر اینستاگرام گزینه‌ای میبینید به نام TOP LIVE که در بالای صفحه ظاهر می‌شود. با انتخاب آن می‌توانید به پخش زنده ویدیوهای لایو دسترسی داشته باشید. با کشیدن صفحه به سمت چپ و راست هم می‌توانید ویدیوها را مشاهده کنید. برای مثال لایوهایی که بازدید بسیاری داشته‌اند مثل لایو امیر تتلو و یا هنرمندان سینما در این بخش قابل مشاهده است.

چطور در اینستاگرام لایو دو نفره بگیریم؟

در ابتدا لایو اینستاگرام فقط برای صاحبان پیج فعال شد، اما بعد اینستاگرام تصمیم گرفت این قابلیت بی‌نظیر خود را بهبود بخشد. به همین دلیل امکان گرفتن لایو دو نفره را به امکانات لایو استوری خود اضافه کرد. برای گرفتن لایو دو نفره همانطور که در بالا ذکر شد فقط کافیه که وارد لایو استوری خود شوید و یکی از دوستان خود را به Live دعوت کنید و یا درخواست لایو مشترک را برای دوستان خود ارسال کنید.

اگر آن شخص درخواست دعوت به لایو استوری شما را قبول کند بلافاصله صفحه استوری به دو قسمت تقسیم می‌شود و می‌توانید دو تصویر را به طور زنده مشاهده کنید، یکی تصویر خودتان و دیگری تصویر دوستتان.

چطور Live اینستاگرام را دایرکت کنیم؟

دایرکت لایو

شما می‌توانید هم لایو استوری‌های خودتان و هم لایو استوری‌های دوستانتان را در دایرکت ارسال کنید. برای این کار کافیه که آیکن موشک در سمت راست و پایین صفحه لایو استوری خود بزنید. بعد با لیستی از اکانت‌ها مواجه می‌شوید که اکانت موردنظر را انتخاب می‌کنید.

این ارسال می‌تواند برای یک نفر باشد که گزینه Send Separately را می‌زنید و هم می‌تواند برای یک گروه در دایرکت اینستاگرام شما باشد که گزینه Send to a Group را می‌زنید.

باز پخش لایو اینستاگرام چیست و چگونه Live اینستاگرام را بعد از پایان آن ببینیم؟

اگر امکان پخش مجدد فعال باشد یعنی گزینه shared a live video replay زمانی که پیج اینستاگرام خود را  باز می‌کنید، لایوی که قبلا ضبط شده‌ است برایتان به صورت استوری در کنار عکس پروفایلتان می‌آید. زمانی که درحال تماشای بازپخش لایو ‌اینستاگرام هستید می‌توانید با لمس سمت راست یا چپ صفحه، لایو را به جلو و یا عقب ببرید.

معمولا با فعالیت در اینستاگرام ( instagram ) کاربران با چالش‌هایی مثل چگونه لایو اینستاگرام را دایرکت کنیم؟، چطور لایو دو نفره بگیریم؟ و یا چطور لایو اینستاگرام را سیو کنیم؟ روبرو هستند. خیلی از این قابلیت‌ها با نصب برنامه‌هایی که در این خصوص طراحی شده‌اند امکان پذیر هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.