نقد و بررسی سری ۵ اپل واچ : شبیه به نسخه قبلی اما با قابلیت‌های شگفت‌انگیز

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نقد و بررسی سری ۵ اپل واچ : شبیه به نسخه قبلی اما با قابلیت‌های شگفت‌انگیز

در نگاه اول، اپل واچ جدید یکی از ظریف‌ترین ساعت‌های هوشمند به نظر می‌رسد و درواقع ویژگی‌های جدیدی را برای علاقمندان به محصولات کمپانی اپل ارائه می‌دهد. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به برخی از قابلیت‌های منحصر به فرد این ساعت هوشمند بیندازیم.

کمپانی اپل ساعت جدید هوشمند خود را با نام Apple Watch Series 5 در کنار آیفون ۱۱ در Cupertino، کالیفرنیا معرفی کرد که دقیقا مثل نسخه قبل به نظر می‌رسد اما با ویژگی‌های کاملا متفاوت. طراحی آن نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است. جای تعجب ندارد زیرا Apple Watch Series 4 2018 تغییرات چشمگیری نسبت به همه نسخه‌های قبل از خود داشته است، برای مثال نمایشگر بزرگتری را به کاربرانش ارائه داد. پس در نتیجه نسخه ۵ این ساعت درواقع نسخه کاملی از سری ۴ محسوب می‌شود البته با قابلیت‌های بسیار متفاوت.

اول اینکه، سال گذشته بین دو نوع آلومینیومی و تمام استیل ضد زنگ، حق انتخاب داشتید. اپل واچ آلومینیومی در رنگ‌های مختلف از جمله صورتی براق عرضه شد درحالیکه تمام استیل آن به رنگ نقره‌ای طبیعی وارد بازار شد. در حال حاضر تمامی این آیتم‌ها در دسترس هستند اما اکنون در نسخه جدید با یک ویژگی دیگر یعنی بدنه “تیتانیوم” رو به رو هستیم که کمی روشن‌تر و البته گران‌تر از نوع استیل می‌باشد و جذاب‌تر هم به نظر می‌رسد به خصوص به همراه آپشن Space Black.

صفحه نمایش خارق‌العاده

نقد و بررسی سری 5 اپل واچ

اما ظاهر و یا جنس بدنه اپل واچ چیزی نیست که آن را نسبت به سایر نسخه‌های قبلی متفاوت کرده است. صفحه نمایش اپل واچ ۵ یکی از قابلیت‌هایی است که آن را متمایز می‌کند؛ صفحه نمایش همیشه روشن.

برخلاف ساعت‌های معمولی، ساعت‌های هوشمند تمایل به صرفه‌جویی در مصرف باتری دارند به همین دلیل در نسخه‌های قبلی زمانیکه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و یا به صفحه‌نمایش آن نگاه نمی‌کنید، می‌توانید با خاموش کردن صفحه‌نمایش در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید. این منطقی است، اینطور نیست؟ از طرفی هم برای روشن‌شدن صفحه‌نمایش و استفاده از آن فقط کافی است بازوی خود را بالا ببرید که اپل واچ این قابلیت را به بهترین نحو احسنت نسبت به رقیبانش انجام می‌دهد.

اکنون در نسخه ۵، با نمایشگر پلی سیلیکون و اکسید در دمای پایین (LTPO)، اپل راهی حفظ صفحه‌نمایش و روشن ماندن آن پیدا کرده است. بنابراین می‌توانید بدون اینکه مچ دست خود را به طور واضح تکان دهید تا صفحه‌نمایش روشن شود، صفحه‌نمایش ساعت خود را نگاه کنید. این به نظر قابلیت کوچیکی است اما در عمل و استفاده از اپل واچ تغییر بزرگی به شمار می‌رود.

این قابلیت بسیار هوشمندانه ایجاد شده است به این صورت که، زمانیکه به صفحه‌نمایش نگاه نمی‌کنید، خاموش نمی‌شود بلکه صفحه نمایش بهینه شده و کمی تاریک‌تر به نظر می‌رسد و همچنین عناصر داخلی ساعت حالت محو پیدا می‌کنند. در نتیجه بدون حرکت دادن مچ دست خود می‌توانید حالت تاریک را مشاهده کنید و فقط برای روشنایی کامل صفحه نمایش کافیست مچ دست خود را تکان دهید تا به صفحه نمایش به حالت اولیه برگردد. این یک ویژگی طلایی اپل واچ ۵ به شمار می‌رود که بی‌نظیر عمل می‌کند.

مسیریاب اپل واچ ۵

نقد و بررسی سری 5 اپل واچ

در اپل واچ سری ۵ سخت‌افزارهای کارآمدی نیز تعبیه شده است که از جمله آن مسیریاب اپل واچ است که بسیار مفید می‎‌باشد و دلیل آن این است که می‌تواند با سایر برنامه‌ها ادغام شود. برای مثال اگر در برنامه Yelp به دنبال رستوران هستید و نمی‌دانید که از کدام مسیر بروید، فقط کافیست که به فلش‌های راهنما در برنامه Yelp نگاهی بیندازید. هنگامیکه ک تغییر مسیر می‌دهید فلش‌ها هم هماهنگ با شما تغییر می‌کنند پس اطمینان داشته باشید که هیچ جای اشتباهی وجود نخواهد داشت.

بخش زیادی از اپل واچ ۵ همانند نسخه ۴ است اما چرا اپل پردازنده را ارتقا نداد؟

احتمالاً آخرین سرعتی که این شرکت در پردازنده‌های ساعت هوشمند خود دست پیدا کرده است کافی بوده و می‌تواند برای مدتی دوام داشته باشد و یا شاید این پردازنده با توجه به روشن ماندن صفحه‌نمایش و بهینه سازی آن بهترین انتخاب بوده است.

جدیدترین سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند اپل یعنی WatchOS 6 نرم‌افزارهای جالبی را به همراه داشته است که از جمله آن‌ها نرم‌افزار هشدار است. اگر در محیطی با صدا‌های گوش خراش و بلند باشید که ممکن است برای گوش‌هایتان ضرر داشته باشد، بلافاصله هشدار می‌دهد.

ساعت‌های هوشمند اپل همواره سلامتی و تناسب اندام، ارزیابی چرخه قاعدگی خانم‌ها و روند یک فعالیت در یک دوره طولانی را امری حیاتی در نظر می‌گیرند. البته ناگفته نماند که بررسی ضربان قلب و قابلیت‌ نوار قلب هنوز هم در این ساعت‌ها مفید واقع می‌شوند.

هم اکنون بین سایر نسخه‌های اپل واچ، نسخه ۳ که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد کاهش قیمت پیدا کرده است و با قیمت ۱۹۹ پوند به فروش می‌رسد. شاید در اپل واچ ۳ ویژگی‌ها و بزرگی صفحه نمایش نسخه‌های جدید را نداشته باشید اما همچنان جزء مدل‌های فوق‌العاده ساعت‌های هوشمند اپل به شمار می‌رود.

نقد و بررسی سری 5 اپل واچ

قیمت اپل واچ ۵ در مدل کوچک (۴۰ میلی‌متر) ۳۹۹ پوند و در اندازه‌های بزرگ‌تر (۴۴ میلی‌متر) ۴۲۹ پوند به فروش می‌رشد. اگر می‌خواهید ارتباط سلولی داشته باشید که حتی وقتی آیفون شما در خانه است بتوانید تماس برقرار کنید، ۱۰۰ پوند به قیمت ساعت اضافه می‌شود.

تا هفته پیش سری ۴ اپل واچ در بازار مورد توجه عام قرار می‌گرفت اما هم اکنون به نظر می‌رسد که سری ۵ اپل واچ وارد رقابت بی‌نظیری با رقبای خود شده است.
منبع: independent.co.uk

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.