نقش موسیقی در یادگیری زبان

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نقش موسیقی در یادگیری زبان

دلایل محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد گوش دادن به آهنگ تاثیر زیادی در آموختن زبان خواهد داشت.

  • افزایش تمرکز در یادگیری

گوش دادن به موسیقی کلاسیک می‌تواند ذهن را در‌‌ یادگیری فعال‌تر کند. همانطورکه می‌دانیم آهنگ‌ها همواره حاوی کلمات و اصطلاحات مفید ‌‌‌و ‌‌به ‌روز هستند. گوش دادن به موسیقی انگلیسی تمرکز و درک شما را در تلفظ کلمات بیشتر می‌کند. تکرار شدن کلمات در موسیقی باعث می‌شود تا به راحتی در ذهن شما نقش ببندند. شعری که همراه با موسیقی گوش می‌دهید در ذهن شما حک و مرتب نواخته می‌شود.

یادگیری زبان

  • یادگیری آسان

این عامل چنان در آموختن زبان و لغات موثر است که پس از یادگیری، فراموش کردن آنها تقریبا غیرممکن است. بعضی‌ افراد تصور می‌کنند که آموختن زبان و وقت گذاشتن برای آن دشوار است، اما به راحتی می‌توانند با گوش دادن به موسیقی در هرجایی که هستند و بدون آنکه وقت خاصی را به آن اختصاص دهند، به یادگیری زبان بپردازند.

از طرف دیگر‌ موسیقی انگلیسی فرهنگ، تفکرات و احساسات افراد انگلیسی زبان را به ما می‌‌‌‌آموزد. بنابراین می‌توانیم پس از گوش دادن به آنها ایده‌ها و و نظرات خود را در مورد آنها با دوستان خود به اشتراک بگذاریم. ازآنجایی که موسیقی عضو جدایی‌ناپذیر از انسان است و رابطه عمیقی بین انسان و موسیقی وجود دارد، می‌تواند بر احساسات انسان تاثیر گذاشته و آرامشی به وجود آورد که یادگیری را برایمان آسان‌تر کند.

  • لذت بردن از یادگیری

 موسیقی کلیدی برای بازگشایی قفل احساسات ماست. بنابراین یادگیری در کنار موسیقی برایمان لذت بخش‌تر خواهد شد. در آموزش زبان انگلیسی با موسیقی، شما می‌توانید بسیاری از لغات روزمره را یاد بگیرید. از آن جایی که در طول آهنگ، یک جمله و یا لغت بارها تکرار می‌شود، ذهن شما می‌تواند به راحتی آن را تجزیه و تحلیل کرده  و در حافظه بلند مدت خود ذخیره کند. شنیدن موسیقی بر احساسات و عواطف ما تاثیر می‌گذارد. بنابراین از این طریق می‌توان ذهن را برای انتقال حجم زیادی از لغات به حافظه، آماده کرد.

یادگیری زبان

  • تاثیر موسیقی بر مغز

گوش دادن به موسیقی، نیم‌کره چپ مغز را تحریک می‌کند و از طرفی یادگیری شفاهی نیز توسط نیم‌کره چپ مغز انسان کنترل می‌شود، بنابراین یادگیری به همراه موسیقی بهتر و سریع‌تر خواهد بود. طول مدت “تمرکز کردن” در گروه‌های سنی مختلف، با گوش دادن به موسیقی‌های آرامش‌بخش  و گوش‌نواز افزایش می‌یابد، بنابراین برای همه سنین مفید و لذت‌بخش خواهد بود و همچنین باعث افزایش تمرکز و دقت در کارها خواهد شد.

  • یادگیری عمیق

موسیقی در یادگیری عمیق و ماندگار تاثیر فراوانی دارد و باعث تقویت و رشد ذهنی می‌شود. فرد در حین نواختن و تمرین کردن یا گوش دادن به موسیقی تمام تمرکز و حواس خود را به موسیقی می‌دهد که این امر موجب دقت در یادگیری می‌شود. در بسیاری از افراد موسیقی بی‌کلام تاثیر بیشتری بر آموختن آنها دارد.

منبع : vistamag.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.