استان هونان کجاست و چرا یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استان هونان کجاست و چرا یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود؟

هونان (Hunan) یک منطقه بی دریا است (به دریا دسترسی ندارد). هونان در جنوب مرکزی کشور چین واقع شده است و اطراف آن کوه و در شمال آن رودخانه حاصلخیز یانگ تسه (yangtze) قرار دارد. این روستا که مثل عکس‌های یک کتاب زیباست، یک منطقه مهم برای کشاورزی است که هزاران سال است، برنج، چای و پرتقال از آن برداشت می‌شوند.

این استان همچنین زادگاه مائو زدونگ (Mao Zedong) است که باعث افتخار بسیاری از اهالی آنجاست. مائو زدونگ یک کمونیست چینی بود که پدر و بنیانگذار جمهوری چین محسوب میشد و به عنوان رئیس حزب کمونیست چین فرمانروایی می‌کرد. در واقع می‌توان گفت که جذابیت واقعی این منطقه به دلیل مناظر چشمگیر کوهستان، قلعه‌های ماسه سنگی بلندی که از درون مه بالا می‌روند و پوشش گیاهی است که در صدر استان قرار دارد.

گفته می‌شود که این چشم انداز، الهام بخش فیلم “آواتار” اثر جیمز کامرون بوده است و البته سخت نیست که دلیلش را بفهمیم.

چانگشا (Changsha)

استان هونان کجاست و چرا یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود؟

چانگشا پایتخت هونان (Hunan) شهری شلوغ است که بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و رودخانه شیانگ (Xiang) از وسط آن رد می‌شود و همچنین به خاطر رفت و آمدهای مائو زدونگ جزو مناطق مشهور کشور چین به شمار می‌رود . مائو زدونگ در سال ۱۹۱۱، زمانی که ۱۸ سال داشت، به این استان  آمد تا به دانشگاه برود و بعد از آن برای حزب کمونیست شروع به کار کرد. در جزیره نارنجی، در وسط رودخانه، یک مجسمه بزرگ از مائو(Mao) جوان وجود دارد. ظاهراً او بعد از یک روز سخت برای شنا در زیر درختان پرتقال به این جزیره می‌آمده است.

مائو جوان به اندازه کافی باهوش نبود که بتواند در آکادمی یوئلو (Yuelu Academy)، که در سال ۹۷۶ تأسیس و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های چین  به شمار می‌آید، قبول شود. این شهر برگریزان بی‌نظیری دارد. در شمال این شهر می‌توانید پیاده روی دلنشینی را تجربه کنید و دانش آموزانی را ببینید که زیر مجسمه کنفوسیوس (the statue of Confucius) نشسته‌اند و آرزو می‌کنند که بتوانند امتحان را قبول شوند. در چانگشا می‌توانید شاهد ترکیبی از ساختمان‌های اصیل و یک موزه آموزشی باشید.

استان هونان کجاست و چرا یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود؟

 هونان (Hunan) به داشتن غذا‌های تند و پر از فلفل مشهور است. در خیابان تایپینگ (Taiping Street) می‌توانید درست شدن این غذاها را از نزدیک ببینید.  هشت پا کبابی و  آب‌پز، انواع خرچنگ‌ها،  انواع صدف‌ها و میگو در این خیابان به فروش می‌رسد. اما بهترینش Stinky Tofu است که با استفاده از خمیر لوبیا تخمیرشده تهیه می‌شود.

بعد از اینکه این غذای بی‌نظیر با ادویه‌ای مخصوص ترش مزه می‌شود، رنگش سیاه شده و بعد در روغن فراوان سرخ می‌شود. می‌توانید روی غذا را با فلفل قرمز، زنجفیل و گیشنیز تزئین کنید تا مزه بی‌نظیری را تجربه کنید. بوی این غذا از صدها متر احساس می‌شود پس مطمئن باشید ارزش امتحان کردن را دارد.

شوشان(Shaoshan)

می‌توانید با یک ساعت رانندگی به سمت غرب چانگشا (Changsha) به روستای زراعی Shaoshan (شوشان) که زادگاه مائو زدونگ است برسید. خانه‌های خشتی که حوضچه‌های نیلوفر آبی دارند و در حال حاضر به عنوان مکان‌های دیدنی این روستا محسوب می‌شوند.

این تمام داستان نیست، شوشان دارای غرفه‌های سوغاتی بسیار، مجسمه‌های بزرگ، موزه اختصاصی مائو زدونگ (Mao Zendog) همراه با عکس و جعبه‌های شیشه‌ای است که درون آن‌ها چند دست از لباس‌های مائو، از جمله لباس خواب و شنای او وجود دارد.

منظره Wulingyuan

در شمال غربی هونان که حدود چهار ساعت با Changsha فاصله دارد، مقصدی برای دیدن شگفتی‌های طبیعت است. منظره Wulingyuan منطقه‌ای عظیم به مساحت ۱۸۵ مایل مربع است که در فهرست یونسکو قرار دارد.

این منطقه با بیش از ۳۰۰۰ ستون باریک ماسه سنگی و قله‌هایی با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر یکی از بهترین مناطق برای سفر است. در میان قله‌ها،  رودخانه‌ها و دره‌هایی با نهر، استخرها و آبشارهایی ‌وجود دارد.‌ حدود ۴۰ غار و دو پل طبیعی بزرگ در این ‌منطقه قرار دارد. Wulingyuan همچنین خانه تعدادی از گونه‌های گیاهی و جانوری است که در معرض خطر انقراض هستند.

استان هونان کجاست و چرا یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود؟

یوانجیاجی (Yuanjiajie)

برای مکان‌های دیدنی‌تر باید یک ساعت از شمال به سمت یوانجیاجی (Yuanjiajie) رانندگی کنید. این همان منظره‌ای است که الهام بخش صحنه‌های فیلم آواتار شده است.

صبح زود قلعه‌های ماسه سنگی پوشیده شده از درختان کاج، صحنه نفس‌گیری را به نمایش می‌گذارند. این عکس‌ها دقیقا شبیه نقاشی‌های چینی است. ولی قبل از اینکه شلوغ بشود، خودتان را به آنجا برسانید. Bang up to date یکی از بلندترین آسانسورهای دنیاست که شما را بالا برده و باز به کره زمین باز می‌گرداند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.