انواع کاربردهای برنامه Reminder در iOS 13

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

انواع کاربردهای برنامه Reminder در iOS 13

برنامه Reminder  در iOS 13 و iPadOS کاملاً از نو طراحی شده است. این برنامه شباهتی به نسخه‌ای که ازios 7  به بعد وجود داشت، ندارد و می‌توان گفت که کاملاً تغییر کرده است. نه تنها برنامه Reminder ظاهر جدیدی پیدا کرده، بلکه بسیار هوشمندانه‌تر عمل می‌کند.

برای مثال، اگر ” تمرین بیس بال در روز چهارشنبه” را در این برنامه بنویسید، این برنامه با تاریخ مشخص، reminder را ایجاد می‌کند. یا برای مثال اگر فراموش می‌کنید که از دوستان خود درباره موضوعی سوال بپرسید، reminder این موقعیت را کنترل کرده و شما را از فراموشی رها می‌کند.

انواع کاربردهای برنامه Reminder در iOS 13

با این حال، برای استفاده از ویژگی‌های جدید Reminder در حال حاضر یک نکته بسیار بزرگ وجود دارد:

برخی از ویژگی‌های جدید در این برنامه وابسته به ios 13 , iPadOS یا MacOS Catalina هستند و فقط با وجود آن‌ها قابل استفاده می‌باشند. در حال حاضر iOS 13 برای کاربران قابل استفاده می‌باشد، iPadOS در ماه سپتامبر(اواسط شهریور ماه) به بازار عرضه می‌شود، اماMacOS Catalina  تا مهر و آبان (اکتبر) در دسترس نخواهد بود.

اگر واقعا نیاز به دسترسی به لیست Reminder خود در سیستم Mac دارید، گزینه Upgrade را زمانیکه برای شما نمایان شد انتخاب نکنید.

با توجه به آنچه تاکنون گفته شد، می‌خواهیم سایر ویژگی‌های جدید این برنامه را با هم بررسی کنیم؛ از جمله افزودن پیوست‌ها، لیست‌های هوشمند جدید و تگ کردن مخاطبین.

ایجاد Reminder هوشمندانه‌تر

اول یک نام برای reminder انتخاب کنید، سپس یک زمان را برای تاریخ آن در نظر بگیرید. گاهی‌اوقات فقط کافیست که شروع به تایپ کنید، iOS 13 خود از روی کلمات، زمان را پیدا خواهد کرد. مانند کلمه “فردا” که تاریخ فردای آن روز را تعیین می‌کند. این گزینه حتی برای تاریخ‌های تکرارشونده هم صدق می‌کند (مانند “هر پنجشنبه ساعت ۶ بعد از ظهر”).

هر وقت این برنامه کلمه یا متنی را پیدا کند که احتیاج به reminder داشته باشد، آن را ایجاد می‌کند و آن متن یا کلمه را به رنگ آبی درمی‌آورد.

افزودن پیوست‌ها

در این نسخه می‌توانید پیوست‌های خود را به برنامه اضافه کنید. اسناد اسکن شده، عکس‌ها و آدرس‌های اینترنتی با برنامه reminder قابل ذخیره هستند.

به عنوان مثال بنویسید که به دنبال نوع خاصی از پنیر هستید و از همسرتان بخواهید که عکس آن را برای شما ارسال کند تا زمانیکه به مغازه رفتید بتوانید محصول موردنظر خود را پیدا کنید. می‌توانید یک یادآور در گوشی خود ایجاد کنید و آدرس مغازه را در آن قرار دهید، به محض اینکه به آن مغازه رسیدید این یادآور، به شما هشدار خواهد داد. این بی‌نظیر است اینطور نیست؟

انواع کاربردهای برنامه Reminder در iOS 13

لیست‌های هوشمند

وقتی که برنامه Reminder را باز می‌کنید، چهار دسته‌بندی در بالا مشاهده خواهید کرد: امروز (Today)، برنامه‌ریزی‌شده‌ (Scheduled)، پرچم‌دارشده (Flagged) و همه (All). روی هر کدام از دسته‏ها بزنید تا یادآورهای مربوط به آن را مشاهده کنید.

در زیر دسته‌ها، پیشنهاداتی که Siri برای این برنامه در نظر دارد را می‌توانید ببینید. این پیشنهادات، از برنامه‌هایی مانند پیام‌ها (Messages) انتخاب می‌شوند و مرتبط با قسمتی از صحبت‌های شما هستند که Siri فکر می‌کند مایل هستید درباره آن موضوع در زمان مشخصی به شما یادآوری شود.

تگ کردن افراد برای یادآوری پیام‌ها

می‌توانید یک reminder ایجاد کنید و شخصی را که با آن کار دارید و ممکن است بعداً فراموش کنید، در آن تگ کنید تا گوشی آیفون شما دفعه بعدی را که با آن شخص صحبت کردید به شما یادآوری کند.

مثلا اگر می‌خواهید به شخصی بگویید که اجاره را پرداخت کند، می‌توانید یک یادآور شبیه به این به وجود آورید: “درخواست اجاره” و شخص مورد نظر را در همان قسمت تگ کنید. دفعه بعد که برای پیام دادن به آن شخص به برنامه پیام‌رسان (Messages) می‌روید، اعلانی درباره درخواست اجاره از آن شخص دریافت خواهید کرد. بنابراین می‌توانید یک یادآور (reminder) به وجود آورید و گزینه “هنگام پیام‌رسانی به من یادآوری کن (Remind me when messaging)” را برای هر کدام از مخاطبین خود فعال کنید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.