مهم‌ترین کاربردهایی که باید درباره آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو بدانید

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهم‌ترین کاربردهایی که باید درباره آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو بدانید

بعد از باز کردن جعبه آیفون جدید خود و تنظیم آن برای استفاده از ابزارهای مختلف، ممکن است از خودتان بپرسید که “حالا باید چیکار کنم؟”…

در حقیقت تنظیمات بسیاری وجود دارد که باید قبل از بروزرسانی آیفون خود آن‌ها را بررسی کنید، یکی از آن‌ها دوربین گوشی شماست. ما قصد داریم تا در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها و تنظیمات مهم در آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس بپردازیم، همراه ما باشید.

آیفون ۱۱ با یک دوربین بی‌نظیر به همراه چندین ویژگی منحصر به فرد از جمله سلفی باکیفیت و حالت شب (Night Mode) برای عکسبرداری در شب رونمایی شد. اول از همه باید ویژگی تشخیص چهره (Face ID) را فعال کنید و چند دقیقه زمان بگذارید تا چهره شما از تمام زوایا ثبت شود. سپس اطمینان حاصل کنید که باتری گوشی شما تا زمانیکه از آن استفاده می‌کنید دوام می‌آورد که برای این‌کار نیز قابلیتی وجود دارد که باید فعال کنید.

  • Face ID را تنظیم کنید.

مهم‌ترین کاربردهایی که باید درباره آیفون 11 و 11 پرو بدانید

اگر آیفون خود را که تقریباً از سه سال پیش داشته‌اید به آیفون ۱۱ ارتقا می‌دهید، به احتمال زیاد از قابلیت Face ID استفاده نکرده‌اید. Face ID درواقع جایگزین دکمه Home و یا Touch ID که در آیفون‌های قبل از آیفون X در دسترس بود، شده است. قابلیت Face ID از دوربین اپل با عمق زیاد استفاده می‌کند تا بتواند نقاط نامرئی در چهره شما را تشخیص دهد و آن را تجزیه و تحلیل کرده و یک نقشه سه بعدی از چهره شما ایجاد کند.

فقط کافیست که یکبار Face ID را تنظیم کنید تا هر بار که تلفن خود را روشن می‌کنید چهره شما را اسکن کند و بدون انجام هیچ کار دیگری غیر از نگاه کردن، قفل گوشی را باز کند. می‌توانید Face ID را از Settings>Face ID & Passcode>Set up Face ID فعال کرده و تنظیم کنید. این روند ساده است و فقط چند ثانیه طول می‌کشد اما پس از آن می‌توانید قفل گوشی خود را به طرز شگفت‌انگیزی باز کنید.

  • باتری خود را بهینه کنید. (Optimized Battery Charging)

این ویژگی تنها مختص آیفون‌های ۱۱ و ۱۱ پرو نیست بلکه بخشی از قابلیت‌های iOS 13 محسوب می‌شود. با استفاده از این قابلیت می‌توانید گوشی خود را در شب شارژ کنید و حتی زمان شارژدهی را کاهش دهید. زمانیکه آیفون خود را به پریز برق می‌زنید و قصد دارید به رختخواب بروید، گوشی شما خیلی سریع تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و گوشی به صورت خودکار باتری را تا ۸۰ درصد شارژ نگه می‌دارد تا زمانیکه شما بیدار شوید و آن را روشن کنید، که در اینصورت شارژ شدن خود را ادامه می‌دهد و تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود.

مهم‌ترین کاربردهایی که باید درباره آیفون 11 و 11 پرو بدانید

این روند، یک شارژدهی سالم برای باتری شما محسوب می‌شود که باعث دوام بیشتر باتری خواهد شد. پس اگر تصمیم دارید آیفون ۱۱ خود را برای چند سال داشته باشید، از باتری گوشی خود مراقبت کنید. گزینه بهینه‌سازی باتری را می‌توانید از Settings>Battery>Battery Health>Optimized Battery Charging فعال کنید.

  • با زاویه دید عریض عکسبرداری کنید. (Ultrawide-angle Camera)

درحال حاضر هر دو مدل آیفون ۱۱ دارای دوربین با زاویه دید عریض هستند که با استفاده از آن می‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌هایی را با ۱۲۰ درجه زاویه دید به ثبت برسانید. این به این معناست که می‌توانید بدون نگرانی درباره فضای عکسبرداری، فضای بیشتری را برای گرفتن عکس از محیط به خود اختصاص دهید. دوربین با زاویه دید وسیع در بسیاری از گوشی‌های اندروید در سال‌های أخیر وجود دارد که اگر بدانید کجا و چگونه از آن استفاده کنید کاربردی فوق‌العاده خواهد داشت.

برنامه دوربین را در آیفون ۱۱ خود باز کرده و روی دکمه .۵X یا ۱X ضربه بزنید تا بین دوربین ها جا به جا شوید. تفاوت زیادی در این دو گزینه در گوشی‌های مختلف خواهی دید که در آیفون ۱۱ پرو به سه گزینه می‌رسد. دوربین با زاویه دید وسیع چشم‌انداز متفاوت و بی‌نظیری را به عکس‌هایی که روزانه می‌گیریم اضافه می‌کند.

برای عکسبرداری از یک محیط و یا فضای تنگ درحالیکه می‌خواهید همه افراد در قاب عکس باشند و سوژه‌ای از قلم نیفتد، استفاده از دوربین با زاویه دید وسیع بهترین انتخاب است.

  • اسلوفی را امتحان کنید. (Slofie)

مهم‌ترین کاربردهایی که باید درباره آیفون 11 و 11 پرو بدانید

دوربین جلوی گوشی آیفون ۱۱ چند ترفند جدید دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به گرفتن اسلوفی اشاره کرد. اسلوفی نام انتخاب‌شده توسط کمپانی اپل است که برای سلفی گرفتن با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه می‎‌باشد. برنامه دوربین آیفون خود را باز کنید، به دوربین جلوی آن بروید و حالت Slo-Mo را انتخاب کنید. بر روی دکمه شاتر دوربین بزنید و سریع حرکت کنید و بالا و پایین بپرید، نتیجه آن یک اسلوموشن فوق‌العاده خواهد بود که می‌توانید خلاقیت به خرج داده و فیلم‌های جالب‌تری را ثبت کنید.

  • عکسبرداری در حالت شب (Night Mode)

گذشته از دوربین با زاویه دید وسیع، آیفون ۱۱ دارای قابلیت عکسبرداری در حالت شب می‌باشد که برای عکس گرفتن در محیط‌های کم‌نور طراحی شده است. گوشی شما با تشخیص میزان نور محیطی که در آن هستید، تشخیص می‌دهد که باید حالت شب را به شما پیشنهاد دهد و آن را با آیکن ماه به شما نشان ‌می‌دهد.

برای فعال کردن حالت شب روی آیکن ماه بزنید. در کنار این آیکن گزینه‌هایی مثل ۱s یا ۵s. را مشاهده خواهید کرد. این گزینه‌ها به این معنی هستند که آیفون شما چند ثانیه احتیاج دارد تا عکس گرفته و اطلاعات لازم از جمله میزان نور لازم برای گرفتن یک عکس عالی را دریافت کند.

هنگامیکه آماده عکسبرداری شدید، آیفون خود را چند ثانیه ثابت نگه دارید تا دکمه شاتر دوباره فعال شود. جا به جایی در حالیکه قصد دارید یک عکس با حالت شب بگیرید می‌تواند منجربه عکس‌های مبهم شود.

بدون شک، دوربین با زاویه دید وسیع و حالت شب نظر بسیاری از دارندگان و علاقمندان به آیفون را جلب می‌کند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.