۷ قانون زندگی در کسب و کار که شما را در موقعیت بزرگتر قرار میدهند
دستیابی به موفقیت در کسب و کار، اتفاقی نیست و به شجاعت زیاد، بزرگ اندیشی و انگیزه بالا برای غلبه بر ترس ناشی از عدم قبول پاداشهای کوچکتر، نیاز دارد. با حذف موانع کوچکخواهی، تبعیت، پیروی کورکورانه و محدودیتهای خودساخته، میزان استانداردهای موفقیت به طور تصاعدی بالا میرود.
برای خود، استانداردهای سطح بالا وضع کنید و هرگز برای آنها عذرخواهی نکنید. افرادی که میخواهند برای شما و با شما کار کنند، باید شما را مطابق بالاترین سطح از انتظاراتتان راضی نمایند.
استانداردها و معیارهای اخلاقی، شخصی و کاری، خط مشی کسب و کار را تعیین میکنند. ۷ نکته زیر را اجرا کنید و به یاد داشته باشید تا میتوانید بزرگ فکر کنید، انتظار چیزی کمتر از بهترین را نداشته باشید، شجاعت داشته و از همه مهمتر، مهربان باشید.
۱) با دیگران همکاری کنید.
ارتباطات، سنگ بنای موفقیت است. برای تعیین خطمشی کسب و کار خود، با مشتریان و همکارانتان در ارتباط تنگاتنگ باشید. به کمک آنها معیارهای لازم برای اجرای درست وظایف محوله و مسئولیتپذیری در قبال خودشان را تنظیم کنید.
استانداردها را چالشبرانگیز اما دستیافتنی کنید. در نتیجه به بالاترین سطح از تولید و خدمات دست خواهید یافت. ممکن است تاکنون، به تنهایی در کسب و کار پیش رفته باشید اما برای موفقیت در کسب و کار، قدرتمندشدن و همچنین رسیدن به کمال، به دیگران نیاز دارید.
برای کسب و کار موفق اهدافتان را تعیین کنیدو تیم خود را برای رسیدن به آنچه مستحق آن است، بیارایید و مجهز کنید. در طول مسیر به اعضاء تیم خود پاداش دهید.
۲) هرگز غفلت نکنید.
در مسیر حرکت به سوی موفقیت، قدرت تأثیرگذاری روی دیگران و رضایت از خود نمیتوانند به طور همزمان وجود داشته باشند.
برای اطمینان از اینکه هیچ موضوع مهم نیازمند تمرکز (چه شخصی و چه حرفهای)، نادیده گرفته نشده است، زمان و انرژی لازم را به آن موضوع اختصاص دهید.
وظایف و تکالیف را کامل کنید.برای غلبه بر موانع به سختی کار کنید. بر روی چیزی که میتوانید به دست آورید متمرکز شوید و یاد بگیرید براساس آن، زندگی و جریان کسب و کارتان را با زحمت فراوان، بهبود بخشید. لیستی از کارهایی که لازم است انجام دهید به همراه انتظارات عملکردتان و زمان اتمام آنها، تهیه کنید.
تلاشتان را معطوف چیزی کنید که بیشترین اهمیت را در ابعاد وسیع دارد نه آنکه فوریتر است. عجله بیمنطقی را به دنبال دارد. اجازه دهید بعضی از موارد در زمان تمرکز شما بر روی چیزهایی که قادر به انجام آن هستید، خودشان حل و فصل شوند.
۳) برای موفقیت در کسب و کار فرصتها را انتخاب کنید، نه مشکلات را.
قدرت تأثیرگذاری بر روی افراد، در شما ایمان عمیقی ایجاد میکند که برای مشکلات، راهحلهای مناسبی وجود دارد. داشتن رویکرد راهحل محور، فرآیند خلاق بررسی و طراحی مسیر جایگزین به جای پافشاری بر روی این عقیده نادرست که چرا کارها انجام نمیشوند را جایگزین افکار خود کنید. اگر قادر به یافتن راهحل نیستید، به دیگران بنگرید و در پیشنهادات و ایدههای آنها، جستجو کنید.
ذهنهای راهحل محور، الهامبخش یکدیگرند. وقتی شکست میخورید و به دنبال آن هستید که چطور خود را با مشکلات سازگار کنید، راهحلهای خود را در قلب همین شکستها و درسهایی که از آن یاد گرفتید، خواهید یافت.
۴) خود را بررسی کنید.
برای رشد هر چه بیشتر قدرت تأثیرگذاری بر دیگران، اعتقادات، نگرش و کار خود را با طرز فکری هیجانبرانگیز، دائما نظارت و ارزیابی کنید تا علاوه بر داشتن رضایت شخصی، معیارهای سطح بالایتان را نیز برآورده سازید.
یکی از بهترین راهها در راغب ماندن در راستای استانداردهای خود، نوشتن چیزها و تعیین مسیر و جهت آنهاست. اینکه بهترین عملکرد با در نظر گرفتن اهدافتان چه خواهد بود را تشریح کنید و سپس عملکرد مورد انتظار از خود را بیان کنید و اقدام به کارهایی کنید که شما را از عادات سطح پایین، دور نگاه میدارد.
قدرت تأثیرگذاری بر دیگران یعنی تعیین استانداردهای عملکردی که جایی مابین حس از خودراضی بودن و حد اعلای عملکرد است.
۵) وقت خود را مدیریت کنید.
برای افزایش قدرت تأثیرگذاری، جایی که بیشترین زمان خود را سپری میکنید، مورد کنکاش و بررسی قرار دهید. آیا ابتدا وظایف مهم و غیرعادی و خارج از مسیر معمول را به عهده میگیرید یا وظایف خستهکننده و کوچک که به نظر فوری هم میآیند؟
انتخاب دوم، انرژی شما را برای وظایف دسته اول که نیاز به تمرکز زیادی دارند، تحلیل میکنند. بنابراین بر روی چیزهای خیلی مهم تمرکز کنید. هنگامیکه نوبت به ارتباط با دیگران رسید، فردی وقتشناس باشید و برای تمامی امور چه شخصی و چه حرفهای، به گونهای رفتار کنید که تعهد شما در آن، اهمیت پیدا کند.
هرگاه شما قادر هستید دیگران را مهم جلوه دهید، این به خودی خود یک توانایی محسوب میشود. اینکه چطور زمان خود را سپری میکنید، گویای بسیاری از مسائل از جمله شخصیت شما میباشد و میتوان از این مثال نیز استفاده کرد، اینکه به عنوان یک مدیر و رهبر چگونه به وظایف و تعهدات خود عمل میکنید.
هرگاه برای وقت خود و دیگران ارزش قائل شدید، شما و اطرافیانتان فراتر از حد انتظار و معیارها عمل خواهید کرد.
۶) برای داشتن کسب و کار موفق مسئولیتپذیر باشید.
بدون توجه به اینکه در زندگی شخصی و حرفهای شما چه اتفاقی رخ میدهد، بهترین راه برای افزایش قدرت تأثیرگذاری بر دیگران، مسئولیتپذیری در قبال نتایج (چه مثبت و چه منفی) حاصل از تلاشتان است.
در مسیر یک کسب و کار موفق اگر اشتباه کردید، به آن در حکم یک تجربهآموزی نگاه کنید و به دنبال آن باشید که چگونه میتوانید خود و تلاشتان را موثرتر سازید. مسئولیتپذیری شما را قادر میسازد تا منعطف بوده و به راحتی رویکرد خود را تغییر دهید.
قدرت یک رهبر، به خاطر شخصیت وی نیست بلکه به خاطر فروتنی و تمایل او به یادگیری است. سعی کنید در دیگران میل به مسئولیتپذیری در قبال نتایج حاصل از کارشان را ایجاد کنید.
ارتقای سبک زندگی فردی به بالاترین معیارهای زندگی، هدیهای از طرف قدرت تأثیرگذاری شما بر دیگران است.
۷) برای موفقیت در کسب و کار مهربان باشید.
هیچ ارزشی بالاتر از مهربانی را برای بشریت نمیتوان متصور بود. مهربانی به معنی آدم “بله قربان گو” و به آسانی تأثیرپذیر نیست. مهربانی حاصل از موفقیت، مهربانیای است که اخبار خوب و بد را با ظرافت خاصی انتقال دهد.
مهربانی در راستای رسیدن به بالاترین استانداردها، مهربانی است که به جای انتقاد، بازخوردهای مثبت را به همراه داشته باشد.
مهربانی الهامبخش، سخت کار و فعالیت کردن خواهد بود، اینکه به جای دیدن مشکلات فرصتها را ببینید. با خود و کسانی که برای شما و با شما کار میکنند، مهربان باشید.
برای موفقیت در کسب و کار با اتکاء به خودتان، خود را توانمند سازید. از فرصتها استفاده کنید، اهدافتان را سازماندهی کنید، در ارتباط با دیگران مهربان و صمیمی باشید و برای زیبایی و ماندگاری حس آزادگی بجنگید. قدرت شما در آزادی شما نهفته است.