چطور به مالدیو (Maldives) سفر کنیم؟

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

چطور به مالدیو (Maldives) سفر کنیم؟

مالدیو یک مجمع‌الجزایر در اقیانوس هند است که از ۱۱۹۰ جزیره تشکیل شده است و ۲۰۰ جزیره ساکن دارد. به دلیل اینکه دارای آب‌های فیروزه‌ای و سواحل بکر است، می‌توان آن را به عنوان یک مکان‌ تفریحی رویایی برای یک سفر دلپذیر و یا ماه عسل انتخاب کرد.

 هنگام سفر به مالدیو (Maldives) برای داشتن یک سفر کم‌هزینه و تجربه‌ای آرامش‌بخش و چشم‌نواز، می‌توانید از کمپ‌های تفریحی بهره‌مند شوید و یا در یکی از جزایری که ساکنان محلی دارد اقامت داشته باشید. در مالدیو کارهای زیادی برای انجام دادن و لذت بردن وجود دارد؛ از قواصی گرفته تا جزیره گردی و…

شرایط سفر به مالدیو (Maldives)، این جزیره رویایی را با هم بررسی کنیم :

۱) شرایط رزرو کردن پرواز

  • نوامبر (آبان) تا آوریل (فروردین) بهترین ماه‌هایی هستند که می‌توانید به مالدیو سفر کنید:

این‌ ماه‌‌ها فصل‌های خشکی را در مالدیو تشکیل می‌دهند. این به این معنی است که احتمال اینکه بعد از ظهر شما، بارانی باشد، خیلی کمتر از فواصل مرطوب است. همچنین انتظار می‌رود که سفر در این ماه‌ها هزینه بیشتری داشته باشد و شما با افراد بیشتری همسفر باشید، چون این زمان محبوب‌ترین زمان برای سفر کردن به مالدیو است.

  • برنامه‌ریزی از ماه می (اردیبهشت) تا اکتبر (آبان) بهترین زمان برای ساکن شدن با کمترین هزینه می‌باشد:

اگر در فکر ساکن شدن در مالدیو (Maldives) با هزینه کمتر هستید و بارش باران برایتان اهمیت چندانی ندارد، می‌توانید در این ماه‌ها اقدام به سفر کنید. سفر در این ماه‌ها برای کسانی که سفر آرام‌تر و خلوت‌تری را ترجیح می‌دهند بسیار مناسب است.

چطور به مالدیو (Maldives) سفر کنیم؟

اگر به موج‌سواری علاقه دارید این بهترین زمانی است که می‌توانید به مالدیو سفر کنید. علاوه بر بارش باران، وزش باد بیشتری هم وجود دارد که موج‌های بزرگ‌تر و سنگین‌‌تری را ایجاد می‌کند.

درطول فواصل بارانی، به طور کلی حدود ۵ تا ۱۰ اینچ (۱۳ تا ۲۵ سانتی‌متر) بارندگی در ماه وجود دارد. صبح‌ها معمولا هوا صاف است اما بعدازظهرهای ابری را به دنبال خواهد داشت.

  • دریافت و تهیه گذرنامه معتبر:

اگر در حال حاضر گذرنامه (پاسپورت) ندارید، حتما چند ماه قبل از سفرتان درخواست گذرنامه را پر کنید. زمانی که پرواز به سمت مالدیو را رزرو می‌کنید، به طور خودکار ویزا ۳۰ روزه به شما داده می‌شود. اگر مایل باشید، ‌می‌توانید آن را تا ویزای ۹۰ روزه تمدید کنید که البته این بستگی به برنامه سفر شما دارد.

اگر گذرنامه‌ای دارید که ظرف ۶ ماه از تاریخ سفر شما منقضی می‌شود، قبل ار سفر باید آن را تمدید کنید!!
  • از چند ماه قبل برای رزرو پرواز خود تحقیق کرده و بعد برای آن اقدام کنید:

برای مثال:

  • سفر از آمریکا به مالدیو بسیار ارزان‌تر از سفر از اروپا می‌باشد.
  • بیشتر مسافران به فرودگاه بین‌المللی ابراهیم نصیر پرواز می‌کنند.
  • بریتیش ایرویز(British Airways) تنها راه هوایی اروپا است که پرواز مستقیم به مالدیو را ارائه می‌دهد.
  • بسته به برنامه و شرایط کارت اعتباری شما، ممکن است بتوانید از گزینه‌هایی برای کاهش هزینه سفر به مالدیو استفاده کنید.
  • برای یک سفر طولانی آماده شوید و یک کیف کوچک (برای داخل هواپیما) آماده کنید:

این می‌تواند یک ایده عالی برای جمع کردن و به همراه داشتن وسایلی برای سرگرمی، مثل کتاب، مجله و یا وسایل الکترونیکی که در آن برنامه‌های ضبط  شده تلوزیونی و فیلم‌های مورد علاقه‌اتان است، باشد. همچنین ممکن است بخواهید لباس، خوش‌بوکننده‌های بدن و مسواک به همراه خود داشته باشید تا در طول سفر خود راحت‌تر باشید.

افرادی که ساکن آمریکا هستند و یا قصد سفر از آمریکا را دارند ممکن است زمان پروازشان حدود ۱۸ الی ۲۳ ساعت زمان ببرد؛ همچنین سفر از انگلستان حدود ۱۰ ساعت زمان لازم دارد.

چطور به مالدیو (Maldives) سفر کنیم؟

  • قبل از اینکه برای رفتن به فرودگاه آماده شوید، چند روز قبل شروع به جمع کردن وسایل خود کنید:

اگر اولویت شما با کمپ‌های تفریحی است، حتما لباس‌هایی برای تعویض در ساحل و ماندن در آن‌جا به همراه داشته باشید. همچنین، اگر می‌خواهید از کمپ‌های تفریحی خارج شوید؛ باید طبق قوانین اخلاقی و اسلامی لباس بپوشید.

به دلیل اینکه مالدیو (Maldives) یک کشور مسلمان است گوشت خوک و انواع الکل‌ها ممنوع است، پس مطمئن شوید که این‌ها را در خانه گذاشته و با خود به سفر نمی‌برید.

۲) رزرو محل اقامت

  • می‌توانید یکی از مکان‌های تفریحی را به عنوان فضایی مناسب و آرام برای استراحت کردن اتنخاب کنید:

اگر فقط مکانی را برای استراحت و و لذت بردن از محیط اطرافتان می‌خواهید، حدود ۱۰۵ مکان تفریحی وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید که هر کدام در جزیره خودش واقع شده است. بسیاری از این مکان‌های تفریحی انواع وعده‌های غذایی را نیز سرو می‌کنند.

  • اگر می‌خواهید در استراحتگاه اقامت کنید، اقامت خود را قبل از موعد رزرو کنید:

چند ماه قبل از سفر خود زمانی را برای مشاهده و بررسی تفاوت استراحتگاه‌ها اختصاص دهید. در این صورت می‌توانید گزینه‌ای که به سلایق شما نزدیک‌تر است و خواسته‌های شما را بیشتر برطرف می‌کند انتخاب کنید. مکان‌هایی با زمین گلف، ویلاهای خصوصی، تالاب‌ها، سواحل وسیع و بسیاری از اقامتگاه‌های لوکس و مجلل وجود دارند. ظرفیت این مکان‌ها خیلی سریع پر می‌شوند مخصوصا در فصل‌های خشک، پس بلافاصله بعد از اینکه زمان مسافرت شما مشخص شد برای رزرو اقامتگاه مورد نظرتان اقدام کنید.

به دلیل اینکه مالدیو (Maldives) مکانی بسیار زیبا و پرطرفدار است، پیدا کردن هتل‌های ارزان‌قیمت کار آسانی نخواهد بود.

  • برای یک تجربه خوش‌منظره و زیبا، ویلا روی آب را از دست ندهید:

چطور به مالدیو (Maldives) سفر کنیم؟

اگر در یکی از اقامتگاه‌های تفریحی ساکن شدید، می‌تواند امکان آن برای شما وجود داشته باشد که بتوانید یکی از ویلاهای روی آب را برای داشتن حریم خصوصی بیشتر و مناظری چشم‌نواز و شگفت‌انگیز رزرو کنید. این ویلاها بی‌شک آرامش و حریم بیشتری نسبت به دیگر جاهای اقامتگاه دارند و برای کسانی که مایل به داشتن مسافرتی آرامش‌بخش و عاشقانه دارند بسیار گزینه مناسبی است.

اگرهم فقط برای چند روز قصد ماندن در مالدیو (Maldives) را دارید می‌توانید چند شبی را در یکی از این ویلاها بگذرانید و بعد برای لذت بردن از مناظر جذاب بیشتر و تازه‌تر به اقامتگاه‌های دیگر بروید.

  • اگر می‌خواهید سفر کم هزینه‌ای داشته باشید مهمان‌خانه‌ها گزینه مناسبی هستند:

این مهمان‌خانه‌های ارزان قیمت مکان‌هایی با قیمت ۳۰ تا ۶۰ دلار به ازای هر شب را در اختیارتان قرار می‌دهند. به طور کل خدمات آن‌ها شامل یک اتاق، حمام، صبحانه و اینترنت رایگان می‌باشد. بعضی از این مکان‌ها گزینه‌های بیشتر مثل بطری‌های آب و تهویه هوا هم دارند.

۳) رفت و آمد بین جزایر

  • می‌توانید از هواپیمای دریایی که البته ارزان هم نیست، استفاده کنید:

هنگامی که به ماله (پایتخت مالدیو) سفر کردید و در اقامتگاه موردنظرتان ساکن شدید، می‌توانید هزینه بیشتری در نظر بگیرید و از هواپیمای دریایی استفاده کنید که این یک گزینه ارزان محسوب نمی‌شود.

از ماله برای رفتن به بعضی از کمپ‌های تفریحی راه‌های ارتباطی وجود دارد. پس حتما بعد از رزرو مکان مورد نظرتان، به بررسی این راه‌ها بپردازید.

هیچ برنامه مشخص و قابل پیش‌بینی برای هواپیماهای دریایی وجود ندارد، یعنی احتمال این وجود دارد که بعد از پرواز اصلی‌تان ساعاتی طول بکشد که بتوانید با هواپیمای دریایی به کمپ تفریحی خود بروید.

  • برای رفتن از یک جزیره به جزیره دیگر، قایق موتوری گزینه سریع‌تری است:

کشتی‌ها معمولا بین جزایر توقف ندارند، پس یکی از گزینه‌های سریع برای پیماش بین مقاصد شما می‌تواند قایق موتوری باشد. اگرچه این هم مانند هواپیمای دریایی خیلی ارزان نیست اما گزینه‌های زیادی برای رفتن بین جزایر وجود ندارد.

چطور به مالدیو (Maldives) سفر کنیم؟

بعضی از کمپ‌ها برای استفاده از قایق موتوری تخفیف خوبی در نظر می‌گیرند. در بعضی دیگر، هزینه استفاده از قایق موتوری روی هزینه اتاق و مکانی است که می‌خواهید در آنجا بمانید.

  • یک گزینه مقرون به‌ صرفه این است که خودتان بین جزایر سفر کنید:

فقط کافی است به ازای هر سفر چند دلار پرداخته شود تا بتوانید بین جزایر نیز سفر کنید. این تا زمانی است که هزینه‌ای برای کمپ‌ تفریحی پرداخته نشده باشد. این یک پیشنهاد عالی برای تجربه رفتن به جزایر مختلف است، به خصوص اگر شما در مالدیو در مهمان‌خانه‌ای اسکان داشته باشید.

این قایق‌ها برنامه مشخص و قابل پیش‌بینی برای رفت و آمد ندارند، پس ممکن است ساعاتی برای استفاده از آن‌ها در انتظار باشید.

  • در اطراف جزایر پیاده‌روی کنید تا سواحل فوق‌العاده را خودتان کشف کنید:

بسیاری از مکان‌های تفریحی و جزیره‌ها کوچک هستند و می‌توانید طی چند مایل قدم بزنید و از انتهای یکی به دیگری بروید. وقتی در جزیره‌ای هستید، هیچ جای نگرانی برای اجاره موتور یا دوچرخه وجود ندارد، چون بعضی از جزایر برای لذت بیشتر شما، دوچرخه اجاره می‌دهند. به علاوه برای قدم زدن در جزایر مالدیو جای نگرانی نیست، این جزایر از امنیت کامل برخوردار هستند.

ممکن است در تجربه پیاده روی در مکان‌های تفریحی ، جزایر محلی، ساکنان بومی مالدیو (Maldives) به شما از شکلات‌های مالدیوی هم تعارف کنند!!

۴) دیدن مناظر

  • هنگام غروب خورشید به ماهی‌گیری بروید تا از منظره‌ای جذاب لذت ببرید:

چطور به مالدیو (Maldives) سفر کنیم؟

می‌توانید در سفرتان به مالدیو (Maldives) به ازای هر نفر تقریبا ۵۰ دلار برای ماهی‌گیری بپردازید. برای این تجربه متفاوت می‌توانید سوار نوعی قایق چوبی که مالدیوی‌ها به ‌طور سنتی از آن استفاده می‌کنند، شوید.

ماهی‌گیری هنگام غروب خورشید به خاطر منظره بی‌نظیری که دارد طرفداران بسیار زیادی دارد. اما در طول روز هم می‌توانید خودتان ماهی‌گیری کنید. برای این کار و کسب اطلاعات از صاحب مهمان‌خانه یا کمپ تفریحی و اقامتگاه‌تان پرس و جو کنید.

  • برای غواصی و شنا با حیوانات دریایی اقدام کنید:

اگر به غواصی علاقمند هستید، کمپی را انتخاب کنید که این گزینه را برای گشت و گذار در اختیار شما قراردهد. همچنین دراین خصوص، قایق‌های بادبانی بزرگی هم وجود دارند که شما را برای مشاهده مناطقی بین صخره‌ها می‌برند.

چطور به مالدیو (Maldives) سفر کنیم؟

این امکان برای شما وجود دارد که در زیر بعضی از جزایر و مکان‌های تفریحی به خاطر مدلی که شکل گرفته‌اند غواصی کنید. همچنین می‌توانید انواع مختلفی از ماهی‌ها، صدف‌ها، کوسه‌ها، لاک‌پشت‌ها و اختاپوس‌ها را تماشا کنید. حتی ممکن است نهنگ که بزرگترین ماهی در اقیانوس است را ببینید و در کنار آن شنا کنید.

  • به آرامی از جزیره‌ای به جزیره دیگر بروید تا سواحل مختلفی را مشاهده کنید:

می‌توانید برای گشت و گذار در طول یک روز در مکان‌های تفریحی و جزایر به ازای هر نفر ۵۰ دلار بپردازید؛ می‌توانید در قایق بزرگی استراحت کرده و در حین آن سواحل مختلف مالدیو (Maldives) را ببینید و لذت ببرید. اگرچه فاصله بین جزایر به طور نسبی کم است، اما هرکدام سواحل منحصر به فرد و دیدنی و زیبای خود را دارد.

بسیاری از جزیره‌ها و مکان‌های تفریحی سواحلی دارند که برای توریست‌ها آماده و تزئین شده‌اند.

اگر مایل هستید که زمان خود را در جزیر‌ه‌های مختلفی برای یک گشت و گذار بلند مدت سپری کنید، بهتر است در طول سفر خود در کمپ‌های مختلف اتاقی را رزرو کنید، تا اینکه بخواهید همه را در یک روز جمع‌بندی کنید.

  • می‌توانید برای یک سفر عاشقانه، یک جزیره خصوصی را رزرو کنید:

هنگامی که در حال بررسی برای مکان‌های تفریحی و استقرار هستید، به دنبال استراحتگاه‌هایی که امکان ماندن در جزیره خصوصی را می‌دهند نیز باشید. جدا از استراحتگاه، همچنین می‌توانید به دنبال اجاره جزیره‌های خصوصی در مالدیو باشید و مستقیماً از شخصی که صاحب جزیره است آن را اجاره کنید.

در بعضی موارد جزایر غیرمسکونی نیز برای گشت و گذارهای خصوصی به مهمانان اقامتگاه‌ها اجاره داده می‌شوند.

  • در رستوران ایتا (Ithaa Restaurant) می‌توانید در زیر آب شام بخورید:

چطور به مالدیو (Maldives) سفر کنیم؟

 

از سال ۲۰۱۸، این امکان فقط برای مهمانانی وجود دارد که در اقامتگاه جزیره هوراوالی مستقر هستند و لازم است که ماه‌ها قبل از موعد برای رزرو اقدام کنید. می‌توانید به ۱۴ مهمان دیگر در یک سالن غذاخوری که کاملا با آب پوشیده شده بپیوندید و در حالیکه در حال لذت بردن از وعده غذایی خود هستید، به تماشای زندگی پر جنب‌وجوش دریایی بپردازید. همچنین می‌توانید برای داشتن یک وعده غذایی ارزان‌‌تر رزروی برای ناهار داشته باشید و از آب در حالیکه تابش نور آفتاب در آن در جریان است لذت ببرید.

منبع: wikihow.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
1 نظر
  1. fatemeh می گوید

    فوق‌العاده مفید بود ممنونم

دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.