نگاهی بر قابلیت‌های گوگل پیکسل ۴ (Google Pixel 4) و نقد و بررسی آن‌ها

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

نگاهی بر قابلیت‌های گوگل پیکسل ۴ (Google Pixel 4) و نقد و  بررسی آن‌ها

با رونمایی محصولات جدید کمپانی اپل؛ iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max که در روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) برگزار گردید و فروش چشمگیر گوشی‌های Galaxy Note 10 و  Note 10 Plusسامسونگ، حالا زمان آن رسیده است که کمپانی گوگل خودی نشان دهد.

پیش‌بینی می‌شود که سری گوشی‌های پرچمدار گوگل یعنی Pixel 4 و ۴ XL که برای گوگل از اهمیت زیادی برخوردار هستند، در ماه اکتبر (اوایل مهر ماه) رونمایی شوند. اخیراً با توجه به بررسی‌های انجام شده گوشی‌های جدید گوگل، میان‌رده‌های Pixel 3A و Pixel 3A XL عملکرد خوبی داشته‌ و با دوربین‌های خود کاربران بسیاری را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند و همچنین یکی از برترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ شناخته شده‌اند.

اما سال گذشته، علی‌رغم دوربین‌های استثنایی و تحسین منتقدان نسبت به Pixel 3 و Pixel 3 XL، فروش چشمگیری نداشتند. دلیل آن می‌تواند این باشد که این سری از گوشی‌های گوگل منحصر به شرکت Verizon بوده‌اند و یا می‌توان گفت که مردم به اندازه گذشته گوشی خریداری نمی‌کنند.

گوگل پیکسل 4 (Google Pixel 4)
Pixel 3 و Pixel 3 XL

سیستم‌عامل‌های این سری از محصولات گوگل، Pixel 4  و ۴ XL بهترین عملکرد را  بین سایر گوشی‌های گوگل خواهند داشت و حتی ممکن است با محصولات کمپانی اپل و یا سامسونگ به رقابت بپردازند.

در ادامه همراه ما باشید تا با برخی قابلیت‌های تأییدشده‌ی گوشی‌های Pixel 4  و Pixel 4 XL  آشنا شوید:

۱) دارای یک دوربین مربعی شکل است.

همانطورکه به آن اشاره شد، گوشی Pixel 4 گوگل یک تلفن واقعی است یعنی توسط شرکت گوگل معرفی شده است و توسط شرکت دیگری اعلام نگردیده است. این شرکت نه تنها نام این محصول را تأیید کرد بلکه تصاویری از آن را در فضای مجازی منتشر کرد که می‌توانید دوربین چندگانه آن را داخل یک قسمت مربعی شکل ببینید.

۲) سنسور قفل و تشخیص چهره خواهد داشت.

وجود قابلیت تشخیص چهره در این گوشی‌ها، در ماه ژوئن شایعه شده بود که اخیراً توسط کمپانی گوگل تأیید شده است. این شرکت یک ویدیو و پست منتشر کرد که نشان می‌دهد گوشی پیکسل ۴ از تراشه راداری Soli بهره‌مند می‌باشد که این باعث می‌شود پیکسل ۴ از حالت قفل صورت برخوردار باشد، که مشابه Face ID اپل است و به اندازه کافی برای تأیید پرداخت‌های دیجیتال ایمن خواهد بود.

این تراشه همچنین می‌تواند حرکات را حس کند و به شما این امکان را می‌دهد تا با تکان دادن دست خود در جلوی گوشی، آهنگ‌های گوشی خود را کنترل کنید، هشدارها را خاموش کنید و یا تماس‌های تلفنی را رد کنید. این فناوری توسط تیم پیشرفته فناوری و پروژه‌های Google ایجاد شده است. درواقع این قابلیت نگاهی اجمالی به آینده‌ای از تلفن‌های بی‌دردسر دارد.

۳) پیکسل ۴ به زودی به بازار عرضه می‌شود.

با اینکه این محصول بی‌نظیر از کمپانی گوگل هنوز به طور رسمی عرضه نشده است، اما بسیاری از فروشندگان برای عرضه آن به بازار لحظه‌شماری می‌کنند و منتظر هستند. بسیاری از خرده‌فروش‌های آمریکا بی‌صبرانه منتظر این محصول بوده و اعلام کرده‌اند که بزودی وارد بازار می‌شود و حتی عکس‌هایی از آن را نیز منتشر کرده‌اند. در این عکس‌ها می‌توانید نمایی از این گوشی و بدنه آن را مشاهده کنید.

۴) به احتمال زیاد گوشی پیکسل ۴ دارای یک دوربین سلفی است.

ظاهراً پیش‌بینی شده بود که این گوشی دارای دو دوربین سلفی (مانند پیکسل ۳ فعلی) می‌باشد، اما گوگل همانطورکه وجود تراشه راداری Soli را تأیید کرد، همچنین اعلام کرد که این گوشی دارای یک دوربین جلوی منفرد می‌باشد. ما همچنان دلیل اینکه چرا گوگل تصمیم گرفت که دوربین دوم با زاویه دید عریض را از پیکسل ۴ حذف کند، در صورتیکه برای گرفتن عکس‌های سلفی گسترده بسیار مفید بود.

گوگل پیکسل 4 (Google Pixel 4)
Pixel 3 و Pixel 3 XL

دیدن اینکه گوگل چگونه می‌تواند عکس‌های پرتره را تنها با یک لنز ارائه دهد، جالب است اما شاید پیکسل ۴ بتواند با استفاده از یک نرم‌افزار عکس‌های استاندارد و با زاویه دید عریض بگیرد.

۵) به احتمال زیاد از اندروید ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد.

مانند گوشی‌های سری قبل پیکسل، Pixel 4 یکی از اولین محصولات کمپانی اپل است که از آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. از آن‌جایی که تاکنون نام‌های سیستم‎‌عامل‌های گوگل منحصر به فرد و به ترتیب حروف الفبا بوده است، اندروید ۱۰ به طور موقت با نام Android Q شناخته شده است. در حال حاضر نام رسمی آن اندروید ۱۰ می‌باشد که طبق گزارشات دارای تم تاریک، ویژگی‌های جدید امنیتی و بهبود تشخیص چهره است.

۶) پیکسل ۴ ممکن است دارای صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز باشد.

با توجه به گزارشات ۹to5Google پیکسل ۴ ممکن است به صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز مجهز باشد. در حالیکه اکثر گوشی‌های همراه دارای سرعت ۶۰ فریم در ثانیه هستند ( به عبارتی صفحه‌نمایش در یک ثانیه ۶۰ بار رفرش می‌شود)، پیکسل ۴ با سرعت ۹۰ فریم در ثانیه رفرش خواهد شد.

با توجه به بررسی‌های انجام شده روی گوشی‌هایی با سرعت ۹۰ هرتز، می‌توانیم تأیید کنیم که با این قابلیت پیمایش در صفحات وب و سایر برنامه‌ها به راحتی انجام می‌شود و این یک ویژگی هیجان‌انگیز در پیکسل ۴ می‌باشد.

۷) پیکسل ۴ با یک طراحی نارنجی رنگ

تصویری که در یک شبکه اجتماعی چینی به نام Weibo منتشر شده است، پیکسل ۴ را با یک طراحی نارنجی روشن نشان می‌دهد. علاوه بر سیاه و سفید، رنگ‌های سری پیکسل‌های قبلی آبی، بنفش و صورتی بود، با اینکه نارنجی روشن ممکن است موردپسند گروهی از افراد قرار نگیرد اما قطعاً نسبت به سایر مدل‌های گوشی‌ همراه متمایز خواهد بود.

۸) پیکسل ۴ به همراه کناره‌های ضخیم

براساس ادعای یک عکس از Pixel 4 XL، می‌توان گفت که تقریباً شبیه Pixel 3 XL است. یک صفحه‌نمایش بزرگ به همراه حاشیه‌های ضخیم در بالا و پایین دارد و زمانیکه آن را روشن می‌کنید، با متن “به پیکسل جدید خود خوش آمدید” از شما استقبال می‌کند.

گوگل پیکسل 4 (Google Pixel 4)

۹) پیکسل ۴ تلفن مناسبی برای بازی خواهد بود.

براساس یک ویدیو از Pixel 4 XL که اخیراً منتشر شده است، این گوشی را مناسب برای افرادی که به بازی کردن علاقمند هستند معرفی کرده است. یک ویدیو منتشر شده در یک وبلاگ ویتنامی به نام Relab، این گوشی را با طراحی سفید و لبه‌های مات مشکی و همچنین دکمه پاور نارنجی نشان می‌دهد. علاوه‌براین، آن را با ویژگی‌های نمایشگر ۹۰ فریم بر ثانیه، ۶٫۲۳ اینچی و باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر معرفی می‌کند.

۱۰) پیکسل ۴ XL دارای دو دوربین در پشت می‌باشد.

زمانیکه گوشی‌های پیکسل سری XL با یک دوربین در پشت وارد بازار شد، انتظار می‌رود که Pixel 4 XL به همراه دو دوربین در پشت عرضه شود. گوگل معمولا برای انجام کارهایی مانند گرفتن عکس‌های پرتره که دیگر گوشی‌ها برای این کار به چندین دوربین در عقب گوشی نیاز دارند، به نرم‌افزار دوربین خود اعتماد کرده است، پس شاید یک نرم‌افزار دیگر هم به آن اضافه شود.

۱۱) پیکسل ۴ ممکن است قابلیت دو سیم کارت بودن خود را بهبود بخشد.

پیکسل ۴ ممکن است ویژگی داشته باشد که کاربر بتواند بین دو خط تلفن جا به جا شود. این قابلیت از سری پیکسل‌های ۲، ۳، ۲ XL و ۳ XL به گوشی‌های گوگل اضافه شد. قابلیت دو سیم کارت بودن درواقع به این صورت است که زمانیکه یک سیم کارت غیر فعال است، می‌توانید با سیم کارت دیگر کار کنید.

اما پیکسل ۴ قادر به داشتن دو سیم کارت فعال است. این قابلیتی است که در آیفون‌های جدید و سایر گوشی‌های اندروید موجود می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.