موادغذایی که برای سلامتی و شادابی پوست توصیه می‌شوند

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

موادغذایی که برای سلامتی و شادابی پوست توصیه میشوند

همه ما در زندگی روزمره خود این توصیه را شنیده‌ایم که خوردن منظم موادغذایی سالم می‌تواند تاثیر به‌سزایی در سلامت ما داشته باشد. استفاده منظم از غذاهای مدیترانه‌ای، مسلما یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی سالم‌تر خواهد بود. آنتی‌اکسیدان‌ها مانند بتاکاروتن، ویتامین C، ویتامین E، سلنیوم و ویتامین B به عنوان محافظ بدن به سلول‌های پوستی کمک بسیاری می‌کنند. امگا۳ نیز کلید سلامتی و شادابی پوست است که باعث کاهش التهاب در پوست می‌شود. در ادامه به بررسی موادغذایی که برای سلامتی و شادابی پوست توصیه می‌شود می‌پردازیم :

سلامتی و شادابی پوست

آب

آب آشامیدنی ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای تقویت و سالم نگه داشتن پوست است. نوشیدن آب برای حفظ رطوبت پوست و تقویت سلول‌های پوستی بسیار مفید بوده و باعث افزایش انعطاف‌پذیری پوست می‌شود. نیاز به نوشیدن آب بسته به هر فرد متفاوت است، اما به‌طور معمول نوشیدن ۸ لیوان آب در روز لازم و برای بدن ضروری می‌باشد.

هندوانه

دو فنجان از آب هندوانه برابر با یک لیوان آب کامل است و می‌تواند به شما در هیدراته شدن سلول‌های پوست کمک بسیاری کند. علاوه‌براین بتاکاروتن و ویتامین  Cموجود در هندوانه، آن را به یک میان‌وعده غنی از آنتی‌اکسیدان تبدیل کرده‌اند.خوردن هندوانه باعث شفافیت و صاف شدن پوست صورت نیز می‌شود.

جو

یک ماده‌غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به محافظت از سلول‌ها کمک بسیاری می‌کند. علاوه براین پری‌بیوتیک‌های موجود در جو برای بدن شما مفید بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

روغن ذرت

روغن‌های گیاهی مانند روغن ذرت امگا ۳ بدن را تامین می‌کنند و باعث کاهش التهاب می‌شوند. روغن‌های گیاهی به عنوان آنتی‌اکسیدان‌های قوی، روند پیری را کندتر می‌کنند. ماساژدادن پوست با روغن ذرت باعث بهبود پوست نیز می‌شود.

گردو

گردو به دلیل فیبر فراوانی که دارد به سم‌زدایی و دفع ضایعات بدن کمک بسیاری می‌کند که این تاثیر به‌سزایی در سلول‌های پوستی و حفظ سلامت پوست دارد.

زیتون

ترکیبات پالفیونی موجود در زیتون به محافطت از سلول‌ها و اختلال در بهبود جریان‌خون در بدن کمک به‎سزایی می‌کنند. زیتون حاوی اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان بوده که می‌تواند در سلامت پوست و محافظت از آن تاثیرگذار باشد.

سیر

سیر متعلق به خانواده پیاز است که در بیشتر موارد برای طعم‌دادن به غذا و پخت‌و‌پز استفاده می‌شود. اگر سیر را به همراه مواد دیگری مثل: عسل، خامه و زردچوبه استفاده کنید می‌توانید  زخم‌های آکنه‌ای را درمان کرده و و از پیدایش آن‌ها جلوگیری کنید. سیر برای پوست صورت، تمیزکننده‌ای قوی و ماده‌ای آنتی بیوتیک است.

انگور

انگور به عنوان ملکه میوه‌ها شناخته شده است و براساس رنگی که دارد به سه دسته قرمز، سبز و سیاه تقسیم‌بندی می‌شود. انگور حاوی ویتامین C می‌باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مصرف منظم انگور می‌تواند پوست ما را صاف و لطیف نگه دارد.

سلامتی و شادابی پوست

 

کیوی

کیوی منبعی غنی از ویتامین C می‌باشد که برای پوست بسیار مفید است. کیوی باعث جوان‌سازی پوست می‌شود و دلیل آن مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان موجود داخل آن است.

توتفرنگی

توت‌فرنگی یک میوه آب‌دار مخروطی شکل است که به خانواده رز تعلق دارد و سرشاراز مواد مغذی می‌باشد. فایده توت‌فرنگی برای سلامتی این است که خواص ضدالتهابی داشته و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. جلوگیری از تیره شدن پوست و پیری زودرس از جمله فواید این میوه برای پوست است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون یکی از مغذی‌ترین خوراکی‌ها می‌باشد. ماهی سالمون نه تنها یکی از خوراکی هایی است که بیشترین میزان امگا۳ را دارد بلکه سرشار از مقدار زیادی موادمعدنی و ویتامین می‌باشد. ماهی سالمون به خاطر میزان چربی امگا ۳ که دارد، باعث درخشان‌شدن و انعطاف‌پذیری پوست می‌شود.  به گفته متخصصان پوست، برای داشتن پوستی شفاف‌تر سه بار در هفته ماهی سالمون مصرف کنید.

تخممرغ

تخم مرغ حاوی لوتئین می‌باشد که پوست را هیدراته و انعطاف‌پذیر می‌کند. پروتئین موجود در تخم مرغ، سبب ترمیم بافت پوست و محکم شدن آن نیز می‌شود. همان‌طور که می‌دانید تخم‌مرغ از دو قسمت زرده و سفیده تشکیل می‌شود که هر کدام خواص مربوط به خود را دارند. از خواص سفیده تخم‌مرغ می‌توان به سفت کردن منافذ پوست اشاره کرد.

سلامتی و شادابی پوست

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی دارای لیکوپن، رنگ دانه‌ای است که به‌طور طبیعی در پوست یافت می‌شود. گوجه‌فرنگی به علت داشتن ویتامین C و پتاسیم زیاد،  در تنگ‌کردن منافذ پوست موثر می‌باشد. گوجه فرنگی منبع غنی ویتامین‌هاست که می‌تواند به درخشش پوست کمک بسیاری کند.

سبزیجات

سبزیجات سبز رنگ به دلیل داشتن انواع مختلفی از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و املاح موادمعدنی، پوست را در حالت مطلوبی نگه می‌دارند. سعی کنید از سبزیجات استفاده بیشتری کرده و به عنوان سالاد در وعده‌های غذایی خود مصرف کنید.

فلفل دلمه‌ای

خوردن منظم فلفل دلمه‌ای ویتامین  Cموجود در بدن شما را افزایش می‌دهد که به‌طور طبیعی باعث افزایش کلاژن بدن نیز می‌شود. فلفل دلمه‌ای کمک می‌کند تا پوست جوان و سالمی داشته باشیم.

تخمه آفتابگردان

آجیل‌ها و مغزها دارای مقدار زیادی ویتامین E می‌باشند که به محافظت از سلول‌های بدن کمک بسیاری کرده و پوست را سالم جلوه می‌دهد.

قارچها

قارچ‌ها حاوی سلنیوم، یک ماده معدنی مهم هستند که به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشیدی کمک می‌کنند. قارچ‌ها برای درمان آکنه، مرطوب‌کننده و روشن‌کننده پوست و همچنین جلوگیری از پیری زودرس بسیار مناسب هستند.

انبه

انبه سرشاراز کاروتنوئید و به‌ویژه بتاکاروتن است. بتاکاروتن از بدن ما در برابر اشعه خطرناک خورشید در فصل تابستان محافظت می‌کند.

سلامتی و شادابی پوست

منبع: goodhousekeeping.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.