مشاغل مناسب برای افرادی که معاشرت برای آن‌ها سخت است

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مشاغل مناسب برای افرادی که معاشرت برای آن‌ها سخت است، کدامند؟

می‌خواهیم با هم به ایده‌هایی بپردازیم که از ضعف افراد جلوگیری می‌کنند…پس با ما باشید.

در یک تجربه روانشناسی موقعیت مشاوره شغلی بوده است که افراد زیادی ناامید بوده‌اند و این افراد در طیف اوتیسم قرار داشتند یا معمولا در ظاهر اصلا جذابیتی نداشتند. چنین افرادی ممکن است بخواهند در یک یا چند مورد از مشاغل مناسب که در ادامه از آن‌ها خواهیم گفت، به دنبال فرصت شغلی مناسب باشند و با سایر افراد معاشرت کنند.

کار و معاشرت با افرادی که نیازهای خاص دارند:

بعضی افراد هم در کودکان هم در بزرگسالان هستند که نیازها و شرایط خاصی دارند و شرایط زندگی آن‌ها مانند شرایط استاندارد بقیه افراد نیست، برای مثال افرادی با معلولیت و یا محدودیت‌های جسمی و ذهنی و یا حتی اوتیسم، ممکن است افراد منزوی تمایل نگه‌داری و کار کردن با این شرایط را داشته باشند. پس در این صورت می‌توانند به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند مراجعه کنند.

مشاغل مناسب برای افرادی که معاشرت برای آن‌ها سخت است

راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین:

مشاغل مناسب برای افرادی که معاشرت برای آن‌ها سخت است

در کنار دیگر عوامل، هرچه تعداد و میزان تولیدات بالاتر می‌رود، انباشته سازی در مغازه‌ها نیز بیشتر می‌شود؛ در واقع کل مراکز برای افزایش میزان فروش و رونق کسب و کار خود، به صورت فروش آنلاین در حال اقدام و فروش هستند. البته، شما قرار نیست رقیب شرکت‌های بزرگ در فروش آنلاین که توسط بزرگان آن صنعت‌ها اداره می‌شوند باشید (مانند آمازون، دیجیکالا و …)، اما کسب و کارهای کوچک نیز می‌تونند دوام خود را داشته باشند با ایده‌های خلاقانه و متفاوت، یا حتی ایده مشارکت در فروش یعنی کمک کردن به فروش آنلاین در صورتی که خود شما تولیدکننده محصول نباشید اما در فروش آن‌ها نقش داشته باشید.

کار کردن با داده و اطلاعات:

ممکن است لازم باشد در این زمینه آموزش ببینید؛ برای مثال، حسابداری، کدنویسی، مدیریت پایگاه داده و بانک‌های اطلاعاتی (در زمینه کامپیوتر)، و یا اگر جاه‌طلب هستید، علوم داده و اطلاعات، که از جمله مشاغل مناسب که در حال رشد و پیشرفت است و آینده‌ای قابل پیش‌بینی دارد.

کارهای دستی(فنی):

مشاغل مناسب برای افرادی که معاشرت برای آن‌ها سخت است

آیا به یاد می‌آورید که در کودکی چیزی را با دستانتان ساخته و یا تعمیر کرده باشید؟ تعداد بی‌شماری حرفه هست کهبرای این افراد مناسب است یعنی افرادی که تمایل به کارهای فنی و دستی دارند، مانند جواهرات، تعمیرات گوشی، تکنسین رباتیک، کابینه ساز، شیرینی پزی و …

فعالیت با حیوانات:

خیلی از این فعالیت‌ها به صورت داوطلبانه  در پناهگاه‌ها می‌باشد و یا دستمزد کمی دارد مانند دامپزکشی، حتی اگر درآمد مناسب شرط باشد، اما در این زمینه ممکن است فرصت‌هایی باشد، مانند یک دستیار اداری در یک پناهگاه، یا حتی یک حسابدار در مرکز تولیدات مواد غذایی حیوانات خانگی. چنین موقعیت‌هایی برای افرادی که معاشرت آن‌ها با انسان‌های دیگر دشوار است مناسب می‌باشد، مخصوصا برای کسانی که دوستدار حیوانات خانگی هستند، همچنین به کارکنان اجازه این را می‌دهند که حیوان خانگی خود را به محل کار بیاورند.

مشاغل مناسب برای افرادی که معاشرت برای آن‌ها سخت است

در مقایسه با شرایط کاری مختلف در جاهای دیگر، در چنین کار و محیطی شما بیشتر می‌توانید ارتباط درونی با محیط گرفته و آرامش را حس کنید. البته قبل از انتخاب هر شغلی، این کاملا هوشمندانه است که محیط کارتان راببینید و بپسندید و تناسب را ارزیابی کنید.

توصیه نهایی:

انتخاب یک شغل قرار نیست پتانسیل‌ها و توانایی‌های شما را محدود کنند، برعکس باید در راستای تکامل و بهبود عملکرد شما در زمینه‌ای که درآن استعداد دارید باشد و به رشد شما کمک کند، چون در غیر این صورت محیط کارشما مکانی کسل‌آور و خسته کننده خواهد بود و این اصلا قابل تحمل نیست مخصوصا که شما قرار است زمان زیادی از روز خود را در آن بگذرانید، همین امر قسمت زیادی از زندگی شما را نیز تشکیل می‌دهد! پس در انتخاب شغل خود بسیار هوشمندانه عمل کنید تا از زندگی خود نیز لذت بیشتر و بالاترین بهره را ببرید.

اما در نهایت شاید  یکی از حرفه‌هایی که در این مقاله گفته شد هم ارزش بررسی و جستجو را داشته باشد.

منبع: psychologytoday.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.