شروع کسب و کار؛ ۶ گام برای شروع یک تجارت از صفر
اولین قدم برای شروع کسب و کار جدید، بررسی زمینههایی است که در آن علاقه و توانایی بیشتری دارید. به کارهایی فکر کنید که شما را همانند یک کودک به ذوق آورده یا با انجام آنها متوجه گذر زمان نمیشوید. شادترین لحظات زندگیتان، زمانی خواهد بود که شما به دنبال عشق و علاقه خود هستید. استیو جابز در این رابطه سخن جالبی گفته است:
وقتی آنچه را که به آن علاقمند هستید مشخص کردید، باید برای شروع کسب و کار جدید خود از صفر، نکات مهمی را به خاطر بسپارید:
۱) برای بازار فروش و عرضه خود تحقیق کنید.
برای شروع کسب و کار جدید خود بدانید که یک رقابت هیچوقت قطع نمیشود. همواره به عمق موضوعات بنگرید و برای بازار فروش خود تفحص کنید و مثل یک متخصص در این زمینه مطالعه داشته باشید.
در گوگل کلمات کلیدی مرتبط با حرفه خود را جستوجو کنید. اگر بازار فروش شما، متلاطم و متراکم است دلسرد نشوید، شما میتوانید از این وضعیت به نفع خود بهره ببرید. به این معنا که اگر در بازار، افرادی هستند که در این زمینه کار میکنند، شما میتوانید آنها را به سمت خود برگردانده، جذب کرده و کاری کنید که آنها برای شما کار کنند. امری که برای شما میتواند بسیار سودآور باشد.
۲) یک هدف مالی دستیافتنی برای خود قرار دهید.
من در هر ۶ ماه، یک هدف برای خود تعیین کرده و از قدم اول، آن هدف را پیگیری میکنم. کارهای عقب افتادهتان را انجام دهید و آنچه که هر روز به آن نیاز دارید را مشخص نمایید تا به هدف و جایگاهی که میخواهید برسید. مشخص کردن هدفی برای دورهای مشخص به شما کمک میکند تا به تکتک قدمهایی که برای رسیدن به آن در هر روز برمیدارید، نگاه کرده و با بررسی آنها به پیشرفت خود پیببرید.
۳) وبسایتی با محتوای قابل اشتراک ایجاد کنید.
این نکته خوبی است که شما در فضای کسب و کار جدید خود به یک مرجع راهنما مثل راهبران بزرگ تجاری دنیا، رجوع کنید اما وقتی که برند شما پیشرفت میکند خیلی مهم است که یک موضوع واحد و منحصر به فرد خلق کنید. شبکهای که خوانندگان و بازدیدکنندگان شما به خاطر محتوای بینظیرتان، به خود شما بارها و بارها رجوع کنند.
۴) یک لیست بسازید.
ایمیل، بهترین شکل انتشار آنلاین است و تهیه لیستی از ایمیلها یکی از مهمترین ابزارها در شروع کسب و کار و پرورش و توسعه آن میباشد. زمانیکه سایتی قابل اشتراک ایجاد کردید، به تهیه لیستی از مردمی که از سایت شما بازدید میکنند بپردازید. به تولید محتوای مناسب و مفید برای آن ادامه دهید. در آینده، آنها مشتریان محصولات و خدمات شما خواهند بود.
افزودن یک گزینه روی سایت و داشتن فضایی برای ذخیره ایمیلها، دو گام نخست برای تهیه لیست ایمیل شما است. منابع رایگان مانند HelloBar.com و AppSumo.com به شما برای جمعآوری اطلاعات ایمیل روی وبسایت کمک شایانی میکند. برنامه Aweber که نسخه آزمایشی را ۳۰ روز به صورت رایگان ارائه میدهد هم توصیه میشود.
۵) یک محصول یا خدمتی که میتوانید بفروشید را ارائه دهید.
اگر شما یک هدف مالی برای ۶ ماه آینده تنظیم کردهاید پس، باید حتما چیزی را بفروشید. حال، زمان حل کردن بزرگترین چالش مخاطبانتان که دیدار و برقراری ارتباط با آنهاست، میباشد که باید آن را رفع کنید. سپس، به ارائه راهحلهایی برای مسائل و مشکلات آن بپردازید. البته که صحبت راجع به آن، نسبت به انجامش بسیار آسانتر است اما این یک امر ضروری است. مخاطبان و پیروان شما از لیست شما میآیند، باید با دنبال کردن و برقراری ارتباط، آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.
۶) اکنون شروع کنید و خود را در مسیر، تکمیل کنید.
بعضی از افراد قبل از ارائه هر چیز، زمان زیادی را برای تکمیل کردن آن صرف میکنند؛ مواردی نظیر: لوگو، وبسایت، کپی و هر چیز دیگر. این به معنای اتلاف وقت است. محصولاتتان را قبل از ساخت با ارائه پیشنهاداتی، پیشفروش کنید. برای فروش و جذب طرفدار تمرکز کنید. شرکتهای موفق از تمام زمان خود استفاده میکنند، اگرچه ممکن است بسیار خوب و عالی نباشند.
به فیسبوک که تغییرات بسیاری را در عرصه زندگی امروزه به وجود آورده است فکر کنید. با یک محصول کوچک شروع کنید و همیشه آن را تکمیل کنید. در فروش آنلاین، میتوانید بینهایت کالا بفروشید و نیازی به صرف زمان در صرافیها برای تبدیل واحدهای پولی به دلار نخواهید داشت.