درباره قابلیت Find My در آیفون‌های اپل بیشتر بدانیم

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

درباره قابلیت Find My در آیفون‌های اپل بیشتر بدانیم

از برنامه جدید Find My در آیفون می‌توانید دوستان و کسانی که مانند شما از آیفون استفاده می‌کنند را به راحتی پیدا کنید. درواقع اینطور بگوییم که می‌توانید از تمامی برنامه‌های iOS 13 برای پیدا کردن آنچه که دوست دارید به راحتی استفاده کنید.

در حقیقت کمپانی اپل در سری iOS 13، دو نرم‌افزار Find My iPhone و Find My Friends را با یکدیگر ادغام کرده و با نام Find My برای دانلود و نصب در اختیار کاربران قرار داده است. این نرم‌افزار با ظاهری زیباتر اما با همان کارایی قبل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بنابراین اگر روزی آیفون خود را گم کردید، به راحتی می‌توانید با استفاده از حساب کاربری iCloud خود آن را ردیابی کنید.

برنامه جدید Find My به عنوان یکی از برنامه‌های سلامتی اپل به iOS 13 و iPadOS اضافه شده است که قابلیت‌های حالت تاریک و راهی سریع‌تر برای اتصال به شبکه Wi-Fi را شامل می‌شود. ناگفته نماند که برنامه Find My در iOS 13 و iPadOS گنجانده شده است پس برای دسترسی به آن نیازی به دانلود از سایر منابع نخواهید داشت، فقط کافیست که iOS دستگاه خود را به روز کنید تا از این برنامه به راحتی استفاده کنید.

درباره قابلیت Find My در آیفون‌های اپل بیشتر بدانیم

دوستان خود را پیدا کنید.

برنامه Find My دارای سه تب اصلی است: افراد (People)، دستگاه‌ها (Devices)، من (Me).

تب افراد (People) برای دیدن مخاطبین شما که قبلا در برنامه Find My Friends و گروه اشتراک‌گذاری اپل عضو بودند، قرار داده شده است. زمانیکه روی این تب می‌روید، یک نقشه صفحه نمایش را پوشش می‌دهد که در زیر آن مخاطبان شما لیست شده‌اند. اگر روی نام یکی از مخاطبین خود بیندازید موقعیت مکانی آن برای شما زوم می‌شود و گزینه‌هایی از جمله آدرس آن‌ها و ایجاد اعلان فعال می‌شوند.

اگر می‌خواهید بدانید که دوست شما چه زمانی لوکیشن را ترک می‌کند و چه زمانی به آن‌جا می‌رسد، می‌توانید از اعلان‌ها کمک بگیرید. در iOS 13 جدید، هر زمانی که اعلانی برای اطلاع از موقعیت مکانی کسی ایجاد می‌کنید، مخاطب شما یک هشدار دریافت می‌کند و از تصمیم شما اطلاع پیدا خواهد کرد.

درباره قابلیت Find My در آیفون‌های اپل بیشتر بدانیم

 در تب دستگاه‌ها (Devices)، تمام دستگاه‌های Apple وارد شده به حساب iCloud شما و همچنین هر دستگاهی که به گروه Sharing Family شما وصل شده باشد را نشان می‌دهد. با این کار می‌توانید همه آن‌ها را روی نقشه مشاهده کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر روی نام دستگاه‌ها ضربه بزنید.

Find My شامل قابلیتی است برای زمانیکه آیفون شما گم شده است. با این برنامه می‌توانید از مکانی که دستگاه آخرین بار در آن‌جا قرار گرفته است، اندازه باتری فعلی آن، مسیرهایی که بتوان آن ‌را پیدا کرد و پخش صدا آگاهی کامل پیدا کنید. حتی می‌توانید برای بهبود ردیابی دستگاه گزینه “حالت گمشده” (Lost Mode) را فعال کنید.

تب من (Me) جایی است که می‌توانید گزینه‌هایی را برای عدم اشتراک موقعیت مکانی خود با دوستان، ویرایش نام مکان‌ها و روشن یا خاموش کردن درخواست دوستان پیدا کنید.

دستگاه Apple خود را پیدا کنید، حتی اگر آفلاین باشد.

قابل توجه‌ترین ویژگی در این برنامه این است که می‌توانید دستگاه خود را حتی اگر آفلاین باشد به راحتی پیدا کنید. در حقیقت اپل اطلاعات زیادی در مورد این ویژگی به اشتراک نگذاشته است اما به محض اینکه دستگاه شما روشن شود می‌توان آن را توسط سایر دستگاه‌های اپل پیدا کرد حتی اگر سارق اتصال به اینترنت را غیرفعال کرده باشد.

با استفاده از سیگنال دستگاه گمشده، آیفون‌های اطراف، iPadها، MacOS Catalina و  iPadOS مکان دقیق دستگاه را گزارش می‌دهند و با یک هشدار از مکان دقیق دستگاه خود بدون اینکه اطلاعات فاش شوند، مطلع می‌شوید. این به این معناست که اگر iPad خود را برای مثال در فرودگاه گم کنید، شخصی که iOS 13 در آیفون خود نصب کرده است می‌تواند به سادگی از کنار آیفون شما عبور کند و سیگنال بلوتوث شما را به عنوان دستگاه گمشده تشخیص دهد و با توجه به لوکیشن iPad شما یک هشدار برایتان ارسال کند.

اپل درواقع تمامی سخت‌افزارهای جستجوی ناشناس را به دور هم جمع کرده که بسیار جالب است و آن را با سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند. امیدوارم اپل کارکرد دقیق این قابلیت را در آینده توضیح دهد تا بسیاری از آیفون‌های گمشده یا دزدیده شده راه بازگشت به صاحبان خود را پیدا کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.