درباره فواید شیر و انواع آن بیشتر بدانیم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فواید شیر و انواع آن

بدون شک شیر یکی از مهم‌ترین و مغذی‌ترین محصولات غذایی به شمار می‌رود. مصرف شیر برای تمامی افراد به ویژه کودکان در هر سنی توصیه می‌شود. دراین مقاله با انواع شیر و فواید آن آشنا خواهیم شد.

  • شیر

نخستین فایده نوشیدن شیر به صورت روزانه، از بین بردن سمومی است که وارد بدن می‌شود. سموم واردشده برای بدن خطرناک هستند، به همین دلیل می‌توانند سلامتی را دچار مشکل کنند. بنابراین نوشیدن شیر برای از بین بردن این سموم بسیار مفید است. از دیگر فواید شیر  تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌باشد.

  • شیر ارگانیک

شیر ارگانیک شیری است که مبتنی بر غلات تهیه شده است. این شیر در مقایسه با شیرهای معمولی ۵۲ درصد کمتر اسید چرب امگا۶ دارد. یکی از ویژ‌گی‌های شیر ارگانیک ماندگاری بیشتر آن نسبت به شیرهای معمولی است.

  • شیر سویا

شیر سویا منبع خوبی از پروتیئن‌های گیاهی می‌باشد و دارای مقدار زیادی کلسیم است. شیر سویا چربی کمتری داشته و فاقد کلسترول می‌باشد و همچنین در مقایسه با شیر گاو کلسیم کمتری دارد. از دیگر فواید شیر سویا این است که بدون لاکتوز بوده و منیزیم موجود در آن به کاهش میگرن و سردرد کمک بسیاری می‌کند.

فواید شیر و انواع آن

  • شیر برنج

شیر برنج بهترین موادغذایی است که در سلامت انسان نقش بسیار مهمی دارد و مصرف آن برای تمامی سنین نیز توصیه می‌شود. شیر موجود در شیر برنج حاوی مقادیر بسیار زیادی پروتیئن است که برای رشد و ترمیم بافت‌ها بسیار مفید می‌باشد. افزایش طول عمر از دیگر فواید شیر برنج محسوب می‌شود و همچنین برای درخشندگی، سفیدی، صافی پوست، رفع خستگی  و گرسنگی  نیز بسیار مناسب است.

  • شیر بادام

فواید شیر بادام عبارت‌اند از: کمک به حفظ سلامت قلب، کاهش وزن، تقویت استخوان‌ها و درخشان شدن پوست.

فواید شیر و انواع آن

  • شیر شتر

براساس تحقیقات انجام شده شیر شتر برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است. توجه داشته باشید که در مصرف شیر شتر حتما باید احتیاط کرد.

منبع: realsimple.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.