بهترین لپتاپ‌های امسال کدام‌اند؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بهترین لپتاپ‌های امسال کدام‌اند؟

درباره لپتاپ خود متفاوت فکر کنید!

علاوه‌بر اینکه که برخی از ما ممکن است با صفحه کلید MacBook Pro راحت نباشیم، Touch Bar آن، اتصالات USB-C، کیفیت صفحه‌نمایش، وزن، عمر باتری و عملکرد آن مدت طولانی است که هیچگونه همترازی مبتنی بر ویندوز ندارد. اما اکنون که نمایشگرهای OLED در بازار جنبشی به وجود آورده‌اند، تکنولوژی در این زمینه کمی در حال نوسان است. نمایشگرهای OLED دارای کنتراست بالا و همچنین یک طیف گسترده و HDR می‌باشند که می‌توانند با نمایشگر ریتنا مک بوک رقابت کنند.

نکته جالب در مورد لپتاپ‌های ویندوز، تنوع است. لپتاپ‌های ۱۴ اینچی وجود دارند که نسبت به مدل MacBook Pro  ۱۵ اینچی کمی کوچک‌تر و سبک‌تر هستند اما به نسبت مدل ۱۳ اینچی هزینه کمتری دارند. به علاوه، ما شاهد طرح‌های چندصفحه‌ای در لپتاپ‌های ویندوز بوده‌ایم.

۱) Asus ZenBook Pro 15

بهترین انتخاب از هر لحاظ

در حقیقت ZenBook نزدیک‌ترین مدل به MacBook می‌باشد. می‌توان گفت که اندازه و وزنی همانند اپل دارد و همچنین دارای صفحه‌کلید با نور پس زمینه و اندازه کامل، صفحه‌نمایش لمسی NanoEdge با دقت ۱۰۰ درصد، نمایشگر Adobe RGB 4K، گرافیک مجزا و البته تراکم پیکسل بالاتر از اپل می‌باشد.

بهترین لپتاپ‌های امسال کدام‌اند؟

اگرچه عملکرد خوبی دارد، اما هنوز هم قابل مقایسه با Core i9-8950HK مک بوک نمی‌باشد و از لحاظ پیکربندی و تنظیمات حافظه با یکدیگر متفاوت هستند. ضعف بزرگ این مدل عمر باتری آن است. اما هزینه آن در مقایسه با مک بوک هم‌رده‌اش که ۳۱۰۰ دلار می‌باشد، ۲۳۰۰ دلار است. پد لمسی دوم آن در قسمت Touch Bar حیرت‌انگیز است اما ممکن است به اشتباه هر گزینه‌ای را لمس کنید.

۲) Razer Blade 15

بهترین طراحی

اگر به دلیل زیبایی و طراحی به MacBook Pro علاقمند هستید، ویندوز Razer می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. به خصوص اکنون که این شرکت مدلی را با نام Mercury White ارائه می‌دهد. قیمت آن مشابه مدل‌های اولیه MacBook Pro می‌باشد بنابراین انتظار می‌رود که عملکردی مشابه با آن‌ها نیز داشته باشد.

اما مدل سفید رنگ Razer فقط از یک صفحه‌نمایش ۱۹۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد و همچنین محدود به پردازنده i7-8750H، یک حافظه SSD نسبتاً کوچک به ظرفیت ۵۱۲گیگابایت و حافظه Ram 16گیگابایت است.

بهترین لپتاپ‌های امسال کدام‌اند؟

 اگر به دنبال مدلی متفاوت از این برند هستید، به دنبال مدلی با ویژگی‌های صفحه‌نمایش ۴K با دقت ۱۰۰ درصد و نمایشگر Adobe RGB و همچنین گرافیک GeForce RTX 2070 باشید که هزینه آن ۲۹۰۰ دلار خواهد بود. می‌توان گفت که باید بسیار بیشتر از مک بوک برای این مدل هزینه کنید اما ارزش هزینه کردن را خواهد داشت. از آن‌جایی که ماندگاری باتری اهمیت زیادی دارد، اما با وجود نمایشگر ۴K کمی بعید به نظر می‌رسد که ماندگاری بالایی داشته باشد.

۳) Lenovo Yoga C930

بهترین در طول عمر باتری و وزن سبک

بهترین لپتاپ‌های امسال کدام‌اند؟

مدل ۱۴ اینچی C930، دارای قیمت ۱۶۰۰ دلار می‌باشد درحالیکه مدل ۱۳ اینچی آن ۲۳۰۰ دلار و مدل ۱۵ اینچی آن با پیکربندی پایه ۲۴۰۰ دلار است. بنابراین می‌توان گفت که این مدل انعطاف‌پذیر است و باتری با ماندگاری بیشتری را به همراه دارد. برای دریافت تراکم پیکسل بالاتر می‌توانید صفحه ‌نمایش ۴K را به جای صفحه نمایش پیش فرض ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ داشته باشید، اما به اندازه ۲۰۰ دلار باید هزینه کنید و در عوض طول عمر باتری را افزایش دهید.

۴) Alieware Area-51m

بهترین کارایی به عنوان جایگزین دسکتاپ

این مدل فاقد طراحی ظریف همانند مک بوک است، اما اگر نیاز به تعویض کامپیوتر دسکتاپ خود دارید این مدل ۱۷ اینچی بی‌نظیر به نظر می‌رسد که حتی می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای مانند مک بوک داشته باشد. در این مدل می‌توانید یک پردازنده کلاس دسکتاپ i9-9900K، گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080، حافظه Ram 64گیگابایت و حافظه داخلی ۳ترابایت داشته باشید که البته باید به اندازه ۵۱۵۰ دلار هزینه کنید.

بهترین لپتاپ‌های امسال کدام‌اند؟

البته از قیمت ۳۳۳۰ دلار هم می‌توانید یک کلاس دسکتاپ octa-core i7، RTX 2070، ۱۶گیگابایت و ۱ترابایت هارد SSD داشته باشید. در این لپتاپ می‌توانید یک بازی هیجان‌انگیز را نیز تجربه کنید.

Alienware فقط دارای صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. این لپتاپ تنها با اتصال به دو آداپتور برق قابلیت اجرا دارد بنابراین نیازی نیست با وجود نمایشگر ۴K نگران طول عمر باتری باشید.

۵) Huawei MateBook Pro X

بهترین انتخاب از لحاظ هزینه

بهترین لپتاپ‌های امسال کدام‌اند؟

با خرید یک لپتاپ ۱۴ اینچی می‌توانید پول زیادی را پس‌انداز کنید. MateBook Pro X عملکردی بهتر از MacBook 15 را ارائه می‌دهد. اما قیمت آن از ۱۱۰۰ دلار شروع می‌شود و به نسبت MacBook Retina 13 ارزان‌تر نیز می‌باشد.

صفحه نمایش ۲۰۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل با تراکم پیکسل بالاتری را ارائه می‌دهد. دارای دقت رنگ بالا، ابعاد باریک‌تر و سبک‌تر از مک بوک ۱۵ اینچی و عمر باتری مناسبی می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.