۷ غذای مفید برای داشتن قلبی سالم

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۷ غذای مفید برای داشتن قلبی سالم

آیا می‌خواهید قلب سالم‌تری داشته باشید؟ پس این موادغذایی را در رژیم غذایی خود استفاده کنید…

براساس تحقیقات انجام شده، هیچ رژیم غذایی کاملی برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی وجود ندارد. در ادامه به معرفی برخی مواد غذایی که می‌توانند در سلامت قلب شما تاثیرگذار باشند و از بیماریهای قلبی جلوگیری کنند، می‌پردازیم :

۱) بادام زمینی

در بسیاری از مطالعات، مغزها را بخشی از یک رژیم‌ غذایی مفید معرفی کرده‌اند که بادام‌زمینی یکی از بهترین و مفیدترین آنهاست. بادام زمینی دارای روغن و چربی سالمی است که باعث کاهش کلسترول در بدن می‌شود. علاوه‌براین، روغن بادام‌زمینی منبع خوبی از ویتامین E می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را سالم نگه داشته و تقویت می‌کند. بسیاری از متخصصان مصرف ۳۰ درصد از چربی‌های اشباع‌نشده را به صورت روزانه توصیه می‌کنند.

۲) سیب

میوه‌ها دوستان شما هستند!! براساس تحقیقات صورت گرفته، خوردن حداقل یک سیب قرمز در روز می‌تواند در کاهش کلسترول بدن بسیار تاثیرگذار باشد و تا ۸ درصد از میزان کلسترول بدن شما را کاهش دهد.

 ۷ غذای مفید برای داشتن قلبی سالم

۳) بلوبری

یکی دیگر از مفیدترین میوه‌ها بلوبری می‌باشد. بلوبری همانند انگور دارای یک آنتی‌اکسیدان به نام “پتروستیلبن” می‌باشد که ترشح چربی و کلسترول را از سلولهای کبدی، کنترل کرده و آنها را از بین می‌برد.  بلوبری به همراه نوعی از فلاونوئیدها ایجاد می‌شود که فشار خون را تنظیم کرده و رگ‌های خونی را نیز انعطاف‌پذیرتر می‌کند که همین امر باعث جلوگیری از بیماریهای قلبی و عروقی می‌شود.

۴) حبوبات

طبق مطالعات، حبوبات مانند لوبیا، عدس و سویا می‌توانند خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش داده و سطح قندخون و فشارخون بدن را تنظیم کنند و همچنین می‌توانند تاثیر بسیاری بر کاهش وزن داشته باشند. طبق گفته متخصصان، حبوبات منبع غنی از پروتئین هستند. بنابراین باید آنها را بخشی از رژیم غذایی خود قرار داده تا سلامت قلب ما را تضمین کنند.

 ۷ غذای مفید برای داشتن قلبی سالم

۵) ماهی

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که امگا ۳ موجود در غذاهای دریایی، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. طبق گفته دانشمندان، امگا ۳ موجود در ماهی توسط جریان خون به بدن منتقل شده و تا ۱۲ درصد از میزان کلسترول بدن را کاهش ‌می‌دهد.

۶) قهوه

دیگر نگران مصرف زیاد قهوه نباشید!! طبق تحقیقات اخیر، نوشیدن قهوه به شما کمک می‌کند که طول عمر بیشتری داشته باشید. با توجه به تشخیص متخصصان، نوشیدن قهوه موجب کاهش مرگ‌ و میر و مشکلات قلبی از قبیل فشارخون و آریتمی قلب می‌شود. به یاد داشته باشید که مصرف قند و یا خامه به همراه قهوه، مزایای آن را کاهش می‌دهد.

 ۷ غذای مفید برای داشتن قلبی سالم

۷) چای

متخخصان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف چای (سیاه و سبز) بدون شیر، شکر و خامه خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را به حداقل می‌رساند. بنابراین برای به دست آوردن بیشترین آنتی‌اکسیدان، به اندازه ۴۸ اونس در روز چای سبز یا سیاه بنوشید.

 ۷ غذای مفید برای داشتن قلبی سالم

منبع : menshealth.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.