۵ عبارتی که باید از گفتن آن در محل کار خودداری کرد

زمانیکه قصد دارید اظهار وجود کنید، انتخاب شما در کلمات بسیار مهم است. به خصوص در محل کار، شما نیاز به حفظ یک نگرش مثبت دارید. بنابراین، هنگامی که می‌خواهید پیامی را به همکاران خود منتقل کنید باید مراقب باشید!!

در ادامه به بررسی عباراتی می‌پردازیم که نگفتن آنها ، از نگرش منفی در ارتباطات جلوگیری می‌کند:

۱-“این کار من نیست”

به جای گفتن این عبارت، سعی کنید لحن خود را بهتر کرده و مسئولیت‌های خود را به همکارتان یادآوری کنید و سپس به او بگویید: ” اگر بعد از تموم شدن کارم، زمان داشتم، خوشحال میشم که بهت کمک کنم! ” در اینصورت، شما همدلی و مسئولیت همکاری خود را نشان داده‌اید.

۲-“من نمی‌دونم”

در واقع، ممکن است شما همیشه پاسخی برای سوال نداشته باشید، به جای این عبارت می‌توانید نشان دهید که علاقمند به پیدا کردن آن هستید. همچنین می‌توانید پاسخ آن را از فردی که آگاه است بپرسید و یا در اینترنت جستجو کنید. به همکاران خود نشان دهید که در پی یافتن جواب هستید.

۳-“تلاش خودمو می‌کنم”

این یک عبارت بسیار مبهم است. زمانیکه همکار شما این جمله را از شما می‌شنود، متوجه نمی‌شود که کار انجام می‌شود یا نه. به علاوه، شما به همکار خود، تصور اینکه کار را به بهترین نحو انجام نخواهید داد را، منتقل می‌کنید.

 ممکن است همیشه موفق نشوید، اما حداقل مثبت اندیش باشید. به جای این عبارت بگویید: ” انجامش خواهم داد ” و اگر نتوانستید، درخواست کمک کنید.

یادگیری و اشتغال

۴-“من دوست ندارم با آنها کار کنم”

هیچکس از شما انتظار ندارد که همه همکاران خود را دوست داشته باشید اما باید حرفه ای رفتار کنید و بتوانید با آنها کنار بیایید.

شما ممکن است شخصیت‌ها و سبک‌های کاری مختلفی داشته باشید اما سعی کنید راهی برای همکاری با یکدیگر پیدا کنید، زیرا این چیزیست که یک تیم را ایجاد می‌کند. سعی کنید از اختلافات خود استفاده کنید و به عنوان یک تیم عالی کار کنید.

۵-“این غیر ممکنه من نمی تونم انجامش بدم”

هیچ‌چیز غیر ممکن نیست. اگر شما از زاویه درست به آن نگاه کنید، همه چیز ممکن است. آیا شما مطمئنید که تمام جوانب را در نظر گرفته‌اید؟

در محل کار خود، فرد منفی‌گرایی نباشید و به جای این عبارت سعی کنید این جمله را بگویید: ” کاری که می‌تونم در این حوزه انجام بدم اینه که…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.