۴ نکته مهم برای مدیریت خشم

۴ نکته مهم برای مدیریت خشم

خشم خود را به یک نیروی سازنده تبدیل کنید

 خشم می‌تواند یک احساس قدرتمند باشد و افراد را به‌ طور مشکوکی با مشکل مواجه کند و همچنین می‌تواند ناخوشایند و مخرب نیز باشد. اینکه خشم شما به چه سمتی گرایش پیدا می‌کند، تنها به خود شما بستگی دارد. برای اینکه از نیروی خشم خود، مثبت استفاده کنید این ۴ نکته مهم را در نظر بگیرید:

۱- موقعیت خود را قبول کنید:

شما نیازی به اینکه وضعیت خود را دوست داشته باشید ندارید، اینکه موقعیت خود را قبول کنید، به شما در متوقف کردن خشمتان مقابل آنچه که اتفاق می‌افتد، کمک می‌کند. بعد از آن می‌توانید برای مقابله با آن مشکل برنامه‌ریزی کنید.

۲- به خودتان مسلط باشید:

اینکه خشمگین شوید و به خشم خود اجازه دهید که از کنترل خارج شود، آسان است. در عوض، چند نفس عمیق بکشید و یا حواس خود را پرت موضوع دیگری کنید و هرکاری را که شما را تسکین می‌دهد انجام دهید. زمانیکه احساس کردید که هیچ چیز شما را آرام نمی‌کند، یک دوش آب داغ بگیرید و به اتفاقات خوب فکر کنید.

روانشناسی مدیریت خشم

۳- به دست آوردن چشم اندازی از شرایط:

درباره اینکه چه چیزی باعث این مشکل شده است و یا چه چیزی موجب ادامه پیدا کردن آن می‌شود، فکر کنید. اگر از برخورد شخصی عصبانی هستید، سعی کنید شرایط را از دید آنها درک کنید. شما با تجزیه و تحلیل شرایط ، متوجه می شویدکه چیزی باعث بیشتر مشکلاتی از قبیل  فریاد زدن، تهدید کردن و  یا شکستن  می‌شود و دیگر انها را تکرار نمی کنید .

۴- خودتان را ثابت کنید:

از قدرت خشم خود برای تنظیم محدودیت‌ها، حفظ مرزها و اهداف خود استفاده کنید. از آنجایی که عصبانیت می‌تواند در فکر و ذهن شما نفوذ کند، راهنمایی‌هایی مانند نکات بالا می‌تواند به شما کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.