چگونه یک فرد با پشتکار باشیم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چگونه یک فرد با پشتکار باشیم؟

۹ توصیه برای تقویت مهارت پشتکار

زندگی هیچکس بدون مشکل نیست. مشکلات همیشه هستند و هرکس به یک نحوی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. سختی‌ها و مشکلات بزرگ طبیعتاً بیشتر بر زندگی ما تأثیر می‌گذارند اما حتی مشکلات کوچک و کم‌اهمیت هم می‌توانند افکار و احساسات ما را درگیر کنند. گاهی این چالش‌ها باعث می‌شوند تا افراد بیشتر تلاش کنند و حتی در اهداف و مسیر زندگیشان نیز تجدید نظر کنند.

چگونه یک فرد با پشتکار باشیم؟

نحوه مقابله و غلبه بر موانع یک خصیصه مهم برای کارآفرینان است. اما سؤال اینجاست که رهبران و مدیران باید چه استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی را در مواقع دشوار به کار بگیرند تا از چالش‌های پیش‌بینی نشده عبور کنند؟

ما با برخی از اعضای انجمن کارآفرینان جوان در مورد نحوه تقویت مهارت پشتکارشان صحبت کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا با توصیه‌هایی که آن‌ها در اینباره داشته‌اند آشنا شوید:

۱) از شکست نترسید.

 پشتکار یعنی شکست خوردن و دوباره از نو شروع کردن. بدون شکست نمی‌توانید سرسخت و قوی شوید. بنابراین باید رابطه خود را با شکست تغییر دهید و به جای این‌که به چشم یک مشکل به آن نگاه کنید، آن را به عنوان یک درس بپذیرید و از آن یاد بگیرید زیرا تغییر نگرشتان نسبت به آن می‌تواند پیامدهای شگفت‌انگیزی برای زندگیتان داشته باشد.

۲) هر روز ۱ درصد بهتر شوید.

داشتن ذهنیت ترقی و رشد، یک روش عالی برای افزایش پشتکار و انگیزه است. به این مهارت‌ها مانند سایر مهارت‌ها نگاه کنید و سعی کنید هر روز ۱ درصد آن‌ها را در خودتان ارتقا دهید. این مفهوم را تمام روز در ذهنتان نگه دارید، این روش به شما کمک خواهد کرد که از هر نظر بهتر شوید.

۳) ریسک کنید.

چگونه یک فرد با پشتکار باشیم؟

یاد بگیرید که گاهی اوقات ریسک کنید. با ریسک کردن احتمال مواجه شدن با شرایط سخت‌تر را بالا می‌برید. اما هنگامی که یاد بگیرید در این شرایط دشوار چه اقداماتی انجام دهید که به صلاح شرکت باشد و آن را در جهت درست هدایت کند، می‌توانید به عنوان یک مدیر رشد کنید.

۴) درک مقاومت

در صورتی که افراد درک بهتری از مقاومت داشته باشند، پشتکار بیشتری خواهند داشت. همه صاحبان مشاغل باید کتاب نبرد هنرمند اثر استیون پرسفیلد را بخوانند. این کتاب به افراد این توانایی را می‌دهد تا آنچه که مانع پیشرفت آن‌ها می‌شود را شناسایی کنند. وقتی که فرد به مفهوم مقاومت پی ببرد، مشکلات قدرت و عظمت خود را از دست داده و فضای بیشتری برای پشتکار فراهم می‌شود.

۵) مرتب ورزش کنید.

قانون ۴۰ درصد را امتحان کنید. براساس این قانون اگر ۴۰ درصد از کار خود را به اتمام برسانید،  احتمال این‌که تسلیم بشوید و پا پس بکشید به شدت کاهش می‌یابد. بهترین راه برای پرورش این مهارت، تمرین بدنی است. بدن‌سازی، دویدن و یا حتی برخی از تمرین‌های استقامتی نیز می‌توانند به قدرت ذهنی شما کمک کنند.

۶) پشتیبانی اطرافیانتان را بپذیرید.

چگونه یک فرد با پشتکار باشیم؟

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چطور پشتکار داشته باشید، باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرید. برخورداری از حمایت افراد خانواده، دوستان، همکاران و همسالان این امکان را به شما خواهد داد که یک مکان راحت برای حرف زدن و دریافت بازخوردها داشته باشید. همچنین کسانی خواهند بود که در لحظات سخت در کنار شما باشند و تشویقتان کنند. هر زمان که مشکلی پیش بیاید می‌توانید به این افراد رجوع کنید و در مورد آن‌چه که درحال وقوع است با آن‌ها صحبت کنید.

۷) اهدافتان را فراموش نکنید.

بسیاری از افراد ممکن است هنگامی که دچار اشتباه شده و شکست می‌خورند به کلی تسلیم شده و جا بزنند. اما اگر می‌خواهید که یک فرد با پشتکار باشید، نباید از اهدافتان غافل شوید. برای شروع، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را در جایی بنویسید که جلوی چشمتان باشد. بعد هر زمان که مشکلی سد راهتان شد به آن‌ها نگاه بیندازید تا از آن‌ها الهام گرفته و برای ادامه‌ی راه ترغیب شوید.

چگونه یک فرد با پشتکار باشیم؟

۸) معیارهای خود را مشخص کنید.

موفقیت می‌تواند یک سفر طولانی و دشوار باشد. بنابراین لازم است که معیارها و استانداردهای خود را مشخص کنید تا بتوانید به خاطر موفقیتی که کسب کرده‌اید به خودتان پاداش بدهید. این پاداش می‌تواند هر چیزی باشد. از مهمان کردن خودتان به صرف یک غذای خوشمزه و خریدن یک لباس جدید گرفته تا رفتن به تعطیلات آخر هفته. معیارها و استانداردها به شما یادآوری می‌کنند که چقدر پیشرفت داشته‌اید. به علاوه پاداش‌ها کمک می‌کنند که همچنان باانگیزه بمانید تا در لحظات دشوار پشتکار داشته باشید.

۹) دلایل خود را از یاد نبرید.

در این دنیا موفق شدن در هر کاری می تواند کار سخت و دشواری باشد. از قول یک استاد با تجربه: این با استعدادترین افراد نیستند که موفق می‌شوند بلکه موفقیت از آن افراد سرسخت است. این گفته واقعاً حقیقت دارد. دلایل خود را به یاد آورید. چرا من این کار را انجام می‌دهم؟ دلیل اصلی من از قرار گرفتن در این مسیر چیست؟ فکر کردن به این موارد به شما یادآوری می‌کند، کاری که انجام می دهید ارزش وقتی که برایش می‌گذارید را دارد.

توصیه نهایی

همیشه راه رسیدن به موفقیت، پرفراز و نشیب بوده است و مطمئناً هیچکس را پیدا نخواهید کرد که راحت به هدفش رسیده باشد. اما از توصیه‌های بالا می‌توان به این نکته رسید که بدون تلاش و پشتکار تحقق اهداف غیرممکن می‌باشد. با پشتکار است که می‌توان از تمام موانع عبور کرد و سرانجام به مقصد رسید. تنها کافی است صبور باشید و از نیروی انگیزه و پشتکارتان در این راه استفاده کنید.

منبع: success.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.