چطور به ورزش علاقمند شویم؟

چطور به ورزش علاقمند شویم؟

همه ما دوستانی داریم که با وجود تفریحات متنوع و هیجان‌انگیز، رفتن به باشگاه و ورزش کردن را از دست نمی‌دهند. چه کسی می‌تواند آرامش و لبخند بعد از کلاس یوگا یا انرژی بعد از دویدن و ورزش کردن را فراموش کند؟ اینها بخش کوچکی از تاثیرات ورزش بر زندگی روزمره ماست! خبر خوب این است که همگی ما پتانسیل و توانایی رسیدن به یک تناسب اندام ایده‌آل را داریم. در ادامه به معرفی روشهایی برای تبدیل ورزش به یک عادت روزانه، می‌پردازیم :

ورزش و شادابی

  • سحر‌خیز باشید

همین حالا ساعت خود را تنظیم کنید و همه‌ی چیزهایی که برای یک ورزش صبحگاهی با نشاط احتیاج دارید، آماده کنید! ورزش کردن به صورت روزانه و در یک زمان مشخص باعث می‌شود که سریع‌تر به نتیجه دلخواه برسید. براساس مطالعات انجام شده، افرادی که صبح خود را با ورزش شروع می‌کنند نسبت به افرادی که زمانهای دیگری را برای ورزش انتخاب می‌کنند، بیشتر فعالیت داشته و پر انرژی‌تر هستند.

  • شش هفته ورزش کنید

به گفته‌ی بعضی افراد، برای اینکه بتوانید عملی را به یک عادت تبدیل کنید ۲۱ روز لازم است اما شواهد و دلایل کمی برای اثبات این گفته وجود دارد. براساس گفته متخصصان، برای اینکه بتوانید ورزش کردن را به یک عادت تبدیل کنید به شش هفته ورزش و فعالیت احتیاج دارید. بعد از شش هفته، تغییراتی را در بدن خود خواهید دید که با دیدن آنها انگیزه بیشتری برای ورزش پیدا کرده و به آن ادامه می‌دهید.

ورزش و شادابی

  • یک مربی ورزش استخدام کنید

اگر شما به عنوان یک تازه وارد انگیزه کمی برای ورزش دارید و یا نیاز به راهنمایی دارید، یک مربی ورزش می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک بسیاری کند و برنامه‌ای منظم برای فعالیت روزانه شما داشته باشد. بعضی افراد بر این باوراند که نمی‌توانند، اما بعد از یک یا دو جلسه ورزش با یک مربی خبره متوجه می‌شوند که داشتن یک مربی بسیار سودمند خواهد بود.

  • بیش از اندازه ورزش نکنید

افراد مبتدی در این زمینه و یا کسانیکه که پس از مدتی طولانی شروع به ورزش کردن می‌کنند، باید مراقب باشند. ورزش بیش از اندازه برای این افراد، ممکن است باعث ایجاد درد در عضلات بدن و خستگی زیاد شود و یا حتی جراحات جدی را به همراه داشته باشد که آنها را مدتی از انجام فعالیت دور نگه دارد. درد و سفتی عضلات بعد از یک یا دو روز ورزش، طبیعی است اما احساس خستگی و درد مداوم در بدن نشان دهنده ورزش و فعالیت بیش از حد می‌باشد که باید از آن جلوگیری شود.

  • ورزش را به یک عادت تبدیل کنید

مهم‌ترین نکته در ایجاد یک برنامه معمول روزانه، تبدیل آن به یک “عادت” می‌باشد. اینکار کمی زمان‌بر است اما می‌توانید با ایجاد یک برنامه روزانه روی آن متمرکز شوید. برای مثال : قهوه صبحانه خودتان را در مسیر رفتن به باشگاه بنوشید و یا آهنگ موردعلاقه‌اتان را هنگام دویدن گوش کنید.

ورزش و شادابی

  • برای ورزش هزینه کنید

اگر برای رسیدن به تناسب اندام ایده‌آل خود هزینه کنید، برای ورزش کردن انگیزه‌ی بیشتری خواهید داشت. پیوستن به ورزشگاه‌ها و باشگاههای پرطرفدار باعث می‌شود که خودتان را مجبور به ورزش کردن و فعالیت کرده و برای هزینه‌ای که کرده‌اید ارزش قائل شوید. همچنین می‌توانید از هزینه‌های کوچک شروع کنید؛ برای مثال، یک جفت کفش ورزشی مخصوص دویدن تهیه کنید و یا یک ست ورزشی را برای رفتن به باشگاه خریداری کنید.

  • زمان و مکان راحتی را برای ورزش انتخاب کنید

به اینکه کجا و چه زمانی می‌توانید بهتر و راحتتر ورزش کنید، توجه داشته باشید. برخی افراد یک سالن بدنسازی در نزدیکی محل کار را ترجیح می‌دهند تا بتوانند در مواقع استراحت یا ناهار تمرین کنند. بعضی دیگر یک باشگاه ورزشی در نزدیکی منزل را برای راحت ورزش کردن در نظر می‌گیرند. اینکه بتوانید تمام وسایل موردنیاز خود را به محل ورزش ببرید و از آنها به راحتی استفاده کنید، بسیار مهم است.

  • برنامه ورزشی خود را بنویسید

براساس مطالعات انجام شده، کسانیکه یک برنامه ورزشی برای خود دارند و زمان و نحوه  ورزش خود را یادداشت کرده و مطابق آن پیش می‌روند، نسبت به کسانیکه هیچ برنامه‌ای ندارند بیشتر به ورزش کردن علاقه نشان می‌دهند. داشتن یک برنامه و آماده شدن برای آن در زمان مشخص، به فعالیت شما نظم بخشیده و انگیزه بیشتری را برایتان ایجاد می‌کند.

منبع : health.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.