چطور از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر استفاده کنیم؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

چطور از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر استفاده کنیم؟

احتمالاً می‌دانید که خوردن چای سبز بسیار مفید است، اما آیا می‌دانید که می‌تواند برای پوست شما هم مفید باشد و به سلامت آن کمک بسیاری کند؟

می‌توانید از چای سبز برای تهیه محصولات پوستی استفاده کنید و یا آن را به پاک‌کننده موردعلاقه‌اتان اضافه کنید تا پوست خود را در مقابل آکنه و جوش ایمن کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از تونر چای سبز، ماسک صورت چای سبز، پاک‌کننده و بخار چای سبز تنها با یک روش درمانی پوستی روشن‌تر و شفاف‌تر داشته باشید.

در ادامه همراه ما باشید تا نحوه استفاده از چای سبز را به عنوان یک محصول مراقبت پوستی، گام به گام توضیح دهیم.

۱) تهیه تونر چای سبز

  •  یک کتری یا ظرف حاوی آب را گرم کنید تا تقریباً به جوش بیاید.

آب را روی حرارت زیاد گرم کنید تا به درجه جوش برسد و حباب‌های آن را ببینید. سپس آب را از روی حرارت بردارید تا آن را برای چای استفاده کنید. نیازی نیست که آب به مدت زیاد در حال جوشیدن باشد، همین که شروع به جوشیدن کند کافی است. با این حال باید برای خنک کردن آن صبر کنید.

چطور از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر استفاده کنیم؟

  • یک کیسه چای سبز را داخل لیوان قرار دهید.

برای تهیه چای سبز از یک لیوان ۲۴۰ تا ۳۵۰ میلی‌لیتری استفاده کنید تا بتوانید یک تونر چای سبز عالی درست کنید. کیسه را در کف لیوان قرار دهید و نخ کیسه را به کنار لیوان ببندید. اگر ترجیح می‌دهید که از مقدار زیادی چای سبز استفاده کنید، ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری چای سبز را داخل یک کیسه بریزید و آن را گره زده و داخل لیوان قرار دهید.

  • آب گرم را روی کیسه چای بریزید.

از یک حوله استفاده کنید و آب گرم را به آرامی داخل لیوان بریزید. وقتی لیوان تقریباً پر شد، ظرف آب گرم را روی یک حوله سرد قرار دهید تا خنک شود. سپس کیسه چای سبز را به آرامی در لیوان تکان دهید تا پخش شود. آب داخل لیوان آرام آرام به رنگ سبز مایل به قهوه‌ای تبدیل می‌شود.

  • بگذارید چای شما حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بی حرکت بماند.

کیسه چای را به آرامی در لیوان قرار دهید و با استفاده از یک تایمر بین ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. پس از ۵ یا ۱۰ دقیقه کیسه چای را خارج کنید و دور بریزید و یا برای مصارف درمانی دیگر نگه دارید. حتی می‌توانید با استفاده از برگ‌های چای دم کرده، ماسک درست کنید و روی صورت خود استفاده کنید.

  • به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا چای شما خنک شود.

هرگز چای سبز داغ را روی صورت خود نگذارید. در عوض تایمر را روی ۳۰ دقیقه تنظیم کنید و سپس آن را روی انگشت خود امتحان کنید تا از خنک بودن چای مطمئن شوید.

برای تأثیر سریع‌‌تر و آماده‌سازی پوست صورت، آن را با کیسه چای سبز مالش دهید. صبر کنید تا چای روی صورت شما خشک شود. این‌کار می‌تواند قرمزی پوست صورت را کاهش دهد، چهره شما را روشن‌تر کرده و به درمان آکنه کمک کند.

  • اگر پوست چرب یا آکنه‌دار دارید، ۵ تا ۱۰ قطره روغن درخت چای اضافه کنید.

این‌کار اختیاری است و می‌تواند به پوست‌های چرب و آکنه‌دار کمک کند. کافی است که چای دم کرده خود را به ۵ تا ۱۰ قطره روغن درخت چای آغشته کنید. سپس به آرامی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند. می‌توانید روغن درخت چای را از فروشگاه‌های مواد غذایی، عطاری‌ها و یا به صورت آنلاین خریداری کنید.

چطور از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر استفاده کنیم؟

  • چای سبز سردشده را درون یک بطری تمیز و قابل استفاده بریزید.

برای نگه داشتن تونر خود می‌توانید از یک بطری اسپری استفاده کنید. ظرف خود را روی سینک ظرفشویی نگه دارید و سپس به آرامی تونر را از لیوان درون بطری بریزید و در آخر درب آن را محکم ببندید. اگر قیف دارید، از آن برای انتقال تونر به درون بطری استفاده کنید.

  • بعد از پاکسازی، تونر را با انگشتان دست خود روی صورت بمالید.

کمی تونر را درون دست خود بریزید، سپس با استفاده از انگشتان دست خود آن را روی صورت خود مالش دهید. در صورت لزوم تونر بیشتری را روی پوست خود بمالید تا تمام صورت شما را بپوشاند. اگر از بطری اسپری استفاده می‌کنید، می‌توانید تونر را روی صورت خود به راحتی اسپری کنید. بعد از شستن صورت، یک یا دو بار از تونر استفاده کنید.

۲) بخاردهی پوست با چای سبز

  • آب جوش را درون یک کاسه ضد حرارت بریزید.

ابتدا اب را روی حرارت زیاد بجوشانید. سپس آب را از روی حرارت بردارید و آن را درون یک کاسه ضد حرارت بریزید. برای قرار دادن کاسه روی میز یا صندلی از یک حوله استفاده کنید. مراقب آب داغ باشید تا خود را نسوزانید.

  • یک کیسه چای سبز را برش داده و برگ‌های چای را درون آب جوش بریزید.

کیسه چای را باز کنید یا آن را با انگشتان خود پاره کنید. سپس برگ‌های چای را روی آب بپاشید. آن‌ها بلافاصله شروع به رنگ دادن می‌کنند. از تمام برگ‌های چای برای نتیجه بهتر استفاده کنید.

  • قبل از بخاردهی بگذارید چای سبز بین ۱ تا ۲ دقیقه بماند.

در حین بخاردهی، چای سبز مراحل دم کشیدن درون آب داغ را طی می‌کند اما بهتر است که قبل از بخاردهی ۱ یا ۲ دقیقه بماند تا عمل بخاردهی به بهترین شکل انجام شود. به علاوه این باعث می‌شود که آب کمی خنک شود تا بخار آن پوست شما را نسوزاند.

  • پوست صورت خود را ۵ تا ۱۰ دقیقه بخار دهید.

چطور از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر استفاده کنیم؟

صورت خود را تا ۱۰ دقیقه روی ظرف نگه دارید. عمیق نفس بکشید و سعی کنید آرام باشید. این‌کار باعث می‌شود که بخار چای سبز به منافذ پوست شما نفوذ کرده و آن‌ها را پاکسازی کند. اگر احساس گرما کردید، اشکالی ندارد که چند دقیقه فاصله بیاندازید. بهتر است از یک تایمر استفاده کنید تا مدت زمان بخاردهی صورت خود را بدانید.

  • صورت خود را با آب خنک بشویید تا ناخالصی‌ها از بین بروند.

به سمت سینک ظرفشویی بروید و با آب خنک صورت خود را بشویید تا هرگونه عرق و ناخالصی‌هایی که تصفیه بخار بیرون آورده است از بین برود. در صورت تمایل می‌توانید صورت خود را با یک پاک‌کننده صورت شستشو دهید.

  • صورت خود را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.

از حوله حمام یا حوله دستی استفاده کنید تا به آرامی صورتتان خشک شود. سپس به روال معمول،  از صورت خود مراقبت کنید.

۳) تهیه ماسک چای سبز

  • برگ‌های چای سبز استفاده شده را با عسل ترکیب کنید تا یک ماسک فوق‌العاده داشته باشید.

یک فنجان چای سبز دم کنید و سپس کیسه چای را برداشته و بگذارید خنک شود. کیسه چای را برش داده و برگ‌های چای مرطوب را درون یک کاسه بریزید. حدود ۱ قاشق غذاخوری عسل را به برگ‌های چای اضافه کنید و آن‌ها را برای تهیه خمیر ترکیب کنید. خمیر را روی صورت تمیز خود بمالید و ۱۵ دقیقه قبل از شستن ماسک با آب گرم، به پوست خود استراحت دهید.

از مرطوب‌کننده موردعلاقه خود برای بعد از شستشو استفاده کنید. این ماسک می‌تواند قرمزی پوست شما را از بین ببرد و آکنه را درمان کند. هر هفته یک بار از این ماسک استفاده کنید.

  • چای سبز، روغن نارگیل، عسل و آب لیمو را برای روشن شدن پوست با هم مخلوط کنید.

۱ قاشق غذاخوری برگ چای سبز، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را به یک کاسه اضافه کنید. سپس، از یک هم‌زن یا قاشق برای ترکیب مواد استفاده کنید تا یکدست شوند. ماسک را با انگشتان به صورت خود بمالید، سپس ۵-۱۰ دقیقه صبر کنید. در آخر، ماسک را با آب گرم بشویید.

چطور از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر استفاده کنیم؟

بعد از شستشوی ماسک، از مرطوب کننده استفاده کنید. این ماسک می‌تواند پوست شما را مرطوب کرده و هنگام استرس یا آفتاب سوختگی آن را تغذیه کند. هر هفته یک یا دو بار از این ماسک استفاده کنید.

  • یک ماسک چای سبز و ماست درست کنید تا پوست خود را لایه برداری و تغذیه کنید.

یک کیسه چای سبز را حدود ۵ دقیقه در آب آغشته کنید. کیسه را برداشته و بگذارید خنک شود. سپس حدود ۱ قاشق غذاخوری (۲ گرم) برگ چای مرطوب را درون یک کاسه بگذارید. حدود ۱ قاشق غذاخوری ماست پرچرب را به کاسه اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید تا ترکیب شوند. از انگشتان دست خود استفاده کنید تا ماسک را روی صورت تمیز خود بمالید و تا ۳۰ دقیقه استراحت کنید. در آخر، ماسک را با آب گرم مرطوب کنید، سپس آن را با انگشتان خود پاک کنید.

۴) چای سبز را به پاک کننده خود اضافه کنید.

  • یک کیسه چای سبز را درون یک کاسه کوچک خالی کنید.

لازم نیست قبل از استفاده چای را دم کنید. فقط کافی است یک کیسه چای سبز را برش داده یا پاره کنید، سپس آن را درون ظرف خود بریزید. همچنین می‌توانید مقدار بیشتری چای سبز استفاده کنید.

  • حدود ۱ قاشق غذاخوری از یک کرم پاک‌کننده صورت را به کاسه اضافه کنید.

می‌توانید از هر نوع کرم پاک‌کننده صورت با چای سبز استفاده کنید. برای اندازه‌گیری پاک‌کننده از یک قاشق اندازه‌گیری استفاده کرده و آن را به کاسه خود اضافه کنید. بهتر است از پاک‌کننده عطردار استفاده کنید زیرا چای سبز عطر و بوی زیادی ایجاد نمی‌کند.

  • چای سبز را درون مواد پاک‌کننده هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند.

چطور از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر استفاده کنیم؟

برای مخلوط کردن چای و پاک‌کننده از یک قاشق یا انگشت خود استفاده کنید. وقتی که پوسته‌های برگ‌های چای سبز به طور مساوی در پاک‌کننده پراکنده شدند، پاک‌کننده شما آماده است.

  • از انگشتان دست خود برای مالیدن پاک‌کننده روی صورت خود استفاده کنید.

پاک‌کننده حاوی چای سبز را روی انگشتان خود بچسبانید و روی پوست خود بمالید. با انجام حرکات دایره‌ای شکل صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که صورت خود را کاملاً با یک لایه پاک‌کننده به صورت یکنواخت پوشانده‌اید.

  • ۵ دقیقه برای عمل لایه‌برداری صبر کنید.

اینکه اجازه دهید پاک‌کننده مانند یک ماسک مدتی روی پوست بماند به از بین رفتن سلول‌های مرده پوست کمک بسیاری می‌کند. ماسک سلول‌های مرده پوست را نرم می‌کند، سپس هنگام شستشو آن‌ها را از بین می‌برد. یک تایمر به مدت ۵ دقیقه تنظیم کرده و به پوست خود استراحت دهید. اگر ۵ دقیقه فرصت ندارید می‌توانید شستشو را زودتر انجام دهید.

  • پاک کننده را با آب گرم مرطوب کرده و آن را از پوست خود پاک کنید.

برای خیس کردن آن، آب گرم را روی ماسک بپاشید، سپس از نوک انگشتان خود استفاده کنید و با استفاده از حرکات دایره‌ای آن را تمیز کنید. برای پاک کردن تمام ماسک، پوست خود را با استفاده از آب گرم بشویید. در صورت تمایل می‌توانید هر روز از چای سبز در پاک کننده خود استفاده کنید.

منبع: Wikihow.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.