فواید آووکادو و خواص این میوه مغذی

خواص و فواید آووکادو؛ میوه سلامتی

خبر خوب !! می‌توان گفت آووکادو سلامت را تا حد خیلی زیادی تضمین می‌کند!

ما برای خوردن آووکادو بهانه‌های زیادی می‌آوریم در صورتی که کنار خیلی از غذاها خوش مزه است، از ماهی سالمون گرفته تا سیب زمینی؛ بافت کرمی آواکادو می‌تواند مکمل خوبی مثل سس بوده و یا حتی با نان تست خورده شود.

دلیل‌های بیشتری برای دوست داشتن این میوه فوق‌العاده می‌خواهید؟! پس با ما همراه باشید تا با فواید آووکادو بیشتر آشنا بشوید…

آووکادوها شامل اسیدهای چرب امگا۳، آنتی اکسیدان‌ها و دیگر مواد مغذی هستند که در کلسترول، تراکم استخوانی، مراقبت‌های پوستی و خیلی از موارد دیگر تأثیرگذار است.

برای رد کردن مرز بی‌پایان مزایای سلامتی آووکادو با یک پشتوانه علمی در ادامه مطلب همراه شما هستیم.

فواید آووکادو و خواص این میوه مغذی

چقدر سلامت قلبتان برایتان مهم است؟

اگر آووکادو را از وسط نصف کنید و از طرف باریک‌تر آن در کنار یکدیگر نگه دارید شکل قلب را تشکیل می‌دهد. این فقط یک راه برای یادآوری آن است که شما به خاطر بیاورید که این میوه خاص و فوق‌العاده چقدر برای قلبتان مفید است! آووکادوها به لطف چربی‌های مفید، فیبر و ویتامین k برای سلامت قلب مفید هستند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که بیشتر چربی‌های رژیم غذایی شما اشباع نشده باشد. بیش از ۷۵ درصد از چربی آووکادو‌، چربی اشباع نشده یا “چربی مفید” است. چربی‌های مفید سطح کلسترول ناسالم بدن را بالا نمی‌برند و به همین دلیل برای سلامت قلب بسیار مفید هستند.

آووکادوها همچنین منبع خیلی خوبی از فیبر هستند (۱۱ درصد ارزش روزانه برای یک سوم آووکادو متوسط). مصرف سبزیجات و میوه‌های غنی از فیبر، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و چاقی را کاهش می‌دهد. دیابت نوع ۲ و اضافه وزن، هردو ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را بالا می‌برند.

این میوه پر از خاصیت، حتی منبع خیلی خوبی از ویتامین  k است که برای لخته شدن خون مفید می‌باشد.

طبق تحقیقات انجام شده، آووکادو می‌تواند جایگزین غذاهای حاوی کربوهیدرات که باعث آرامش بیشتر رگ‌های خونی و بهبود سطح (کلسترول مفید) می‌شود، باشد.

تعویض غذاهایی با آووکادو که دارای چربی اشباع‌شده هستند، راهی عالی برای دریافت چربی‌های سالم قلب است. می‌توانید از آووکادو در سس پاستا، به همراه نان یا مصرف آن در پخت غذاها به جای روغن استفاده کنید.

فواید آووکادو و خواص این میوه مغذی

آیا مشکل فشار خون هم اذیتتان می‌کند؟!

دریافت سدیم کمتر یکی از راه‌هایی است که به پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند، اما از طرف دیگر تلاش برای دریافت پتاسیم بیشتر در رژیم غذایتان مهم است. یک سوم از آووکادو شامل ۵۰ میلی‌گرم پتاسیم (۶درصد ارزش روزانه) می‌باشد.

پتاسیم الکترولیتی (Electrolyte) است که با خنثی کردن اثرات سدیم به پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند.

آیا به وزن خود اهمیت می‌دهید؟

اگر درحال کم کردن وزن هستید، دست نگه دارید! می‌توانید گزینه‌های سالم‌تری را انتخاب کنید، تراکم مواد غذایی می‌توانند در انتخاب غذاها‌یتان راهنمایتان باشند. “تراکم مواد غذایی به این معنی است که نسبت مواد مغذی یک غذا بیشتر از نسبت کالری آن است”.

یک وعده آووکادو (یک سوم از آووکادو متوسط) دارای ۸۰ کالری و نزدیک به ۲۰ نوع ویتامین،  مواد معدنی و ترکیبات مفید است.

این میوه به خاطر محتوای حاوی فیبر و چربی، به رفع گرسنگی و درعین حال رضایت بیشتر شما کمک می‌کند.

میل کردن یک وعده آووکادو شامل ۶ گرم چربی سالم و مفید است. این چربی به شما کمک ‌می‌کند تا رضایت بیشتری داشته باشید و در عمل کردن به برنامه غذایتان مصمم باشید.

نتیجه تحقیقات و مطالعات انجام شده این است که رژیمی که شامل چربی سالم است راحت‌تر از دنبال کردن رژیمی است که چربی در آن کم است و می‌تواند به کاهش وزن موفق‌تری منجر شود.

آووکادو‌ها همچنین منبع خوبی برای فیبر هستند و به شما کمک می‌کنند تا در طول روز کاملا احساس پرانرژی بودن  و سرعت عمل داشته باشید. این در صورتی است که شما کمتر غذا می‌خورید اما احساس رضایت دارید، به همین دلیل در مدیریت و کنترل وزن موفق خواهید بود.

 

فواید آووکادو و خواص این میوه مغذی

در مورد درمان یا پیشگیری دیابت چقدر اطلاعات دارید؟

آووکادو یکی از تنها میوه‌هایی است که شکر ندارد. وقتی که به تنهایی خورده می‌شود، قند خون را افزایش نمی‌دهد. همچنین یک منبع خوب برای فیبر است، بنابراین یک رژیم غذایی به همراه آووکادو  می‌تواند دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که آووکادو می‌خورند نسبت به افرادی که نمی‌خورند کمتر دچار سندرم متابولیک می‌شوند.

سندرم متابولیک شامل علائمی مانند قندخون بالا و وجود چربی زیاد در اطراف کمر و افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ (به همان شدت خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی) می‌باشد.

یک تقویت‌کننده و تنظیم‌کننده رژیم غذایی بی‌نظیر

به لطف چربی مفید موجود داخل آووکادو، این میوه منحصر‌به فرد می‌تواند به بدن شما در جذب چربی محلول در مواد غذایی مانند ویتامین‌های A,E,D و K  کمک کند. این باعث می‌شود که آووکادو یک همراه خوب برای سیب زمینی‌ها، تخم‌مرغ‌ها و سبزیجات شما باشد.

تا حالا به تقویت سیستم ایمنی بدن فکر کرده‌اید؟

آووکادو حاوی ۶ درصد ویتامین E در هر وعده است. ویتامین E  آنتی‌اکسیدانی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سلول‌های بدن شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

خواص آووکادو برای چشم‌ها

فواید آووکادو و خواص این میوه مغذی

وقتی برای سلامت چشم‌های خود به تغذیه سالم فکر می‌کنید، به احتمال زیاد به یاد هویج میفتید. زمان آن رسیده که آووکادو را هم به آن اضافه کنید! لوتئین (Lutein) و زاکزانتین (Zeaxanthin)، کاروتنوئیدهایی (Carotenoid) هستند که می‌توانند سلامت چشم ما را حتی هنگام بالا رفتن سن هم تضمین کنند. این کاروتنوئیدها (Carotenoid) می‌توانند در تخریب ماکولا (Macular) (بدتر‌شدن دید و بینایی به دلیل بالا رفتن سن است) تاثیرگزار باشند.

سلامت مغز

لوتئین (Lutein)، کاروتنوئید (Carotenoid) اصلی مغز محسوب می‌شود. سطح لوتئین (Lutein) مغز با عملکرد شناختی بهتر افراد مسن در ارتباط است. طبق تحقیقاتی، بهتر است غذاهایی با منبع لوتئین (Lutein) خوب و کامل مثل آووکادو میل کنید. آووکادو مقدار لوتئین (Lutein) موجود در خون را بیشتر از مکمل‌های حاوی لوتئین (Lutein) افزایش می‌دهد.

طبق مطالعات انجام شده بر روی افراد بالای ۵۰ سال، خوردن یک آووکادو متوسط به طور روزانه به مدت ۶ ماه باعث بهبود یادگیری و عملکرد حافظه می‌شود.

آووکادو و سلامت استخوان‌ها

آووکادوها منبع بسیار خوبی از ویتامین k هستند که سلامت استخوان‌ها را با حفظ استحکام آن‌ها ضمانت خواهد کرد.

فواید آووکادو برای خانم‌های باردار

آووکادو در طول بارداری خانم‌ها، می‌تواند یکی از بهترین و سالم‌ترین انتخاب‌ها هنگام شیر دادن به فرزندشان باشد. فیبر و چربی‌های اشباع نشده موجود در آووکادو با سلامتی مادران، وضع حمل آسان و کیفیت شیر آن‌ها در ارتباط است.

یک وعده آووکادو حاوی ۶ گرم چربی اشباع نشده است. چربی‌های اشباع نشده، رشد و نمو طبیعی سیستم عصبی و مغز را برای کودک شما به همراه خواهند داشت.

اگر باردار هستید یا در فکر باردار شدن می‌باشید، احتمالا فولات (Folate) و اسید فولیک (Folic Acid) را برای دریافت هرچه بیشتر مواد مغذی در نظر خواهید گرفت که در مکمل ویتامین دوران بارداری شما وجود دارد؛

خبر خوب این است که می‌توانید این مواد مغذی را از آووکادو، به مقدار بیشتری هم دریافت کنید. آووکادو یک منبع عالی از فولات (Folate) است که برای عملکرد مغز، خطر نقص هنگام تولد و تولد زودرس مفید و ضروری بوده و ریسک آن‌ها را کاهش می‌دهد.

منبع: realsimple.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.