رونمایی از AirPods Pro به همراه قابلیت‌های جذاب آن

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رونمایی از AirPods Pro(ایرپادپرو) به همراه قابلیت‌های جذاب آن

AirPods در حال حاضر پرفروش‌ترین هدفون بی‌سیم در جهان است اما با عرضه هدفون‌های جدید توسط رقبای اپل، بعید نبود که محصولات اپل به تدریج از نظر برخی ویژگی‌ها از رقابت عقب بمانند. به همین دلیل کمپانی اپل در روز دوشنبه ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۶ آبان ۱۳۹۸) از محصول جدید خود، AirPods Pro به همراه ویژگی‌های و قابلیت‌های بی‌نظیرش رونمایی کرد که از روز چهارشنبه به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی جدید و رفع نویز

بزرگ‌ترین تفاوت ایرپاد پرو در نگاه اول بدون شک طراحی جدید و منحصر به فرد آن است. ظاهر AirPod Pro کاملا بازسازی شده است به طوریکه داخل گوش متمرکز می‌شود و راحت‌تر بوده و همچنین صدا را بهتر تفکیک می‌کند. همچنین هر یک از ایربادهای آن در سایزهای مختلف و از جنس سیلیکون طراحی و ساخته شده‌اند تا برای گوش شما مناسب باشند.

AirPods Pro

علاوه‌براین، به گفته اپل AirPod Pro دارای “سیستم تهویه نوآورانه” است که به تنظیم فشار کمک بسیاری می‌کند و هرگونه مشکل را که می‌تواند در ارتباط با طراحی آن‌ها باشد، به حداقل می‌رساند. هر دو گوشی آن در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند و می‌توانند همراه خوبی هنگام ورزش کردن باشند.

می‌توان گفت ویژگی “رفع نویز” باعث شده است که اپل آن را “Pro” نام‌گذاری کند، ویژگی که اپل در اوایل سال جاری در هدفون‌های Beats Powerbeats Pro خود استفاده کرد.

AirPod Pro حجم زیادی از نویز را حذف می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بهتر بر روی آهنگ، پادکست و یا تماس تلفنی که گوش می‌دهند تمرکز کنند. این ویژگی توسط یک میکروفون بیرونی که صداهای خارجی را تشخیص می‌دهد و یک میکروفون داخلی که صدای داخل گوش را می‌شنود و آنالیز می‌کند، فعال می‌شود که در این بین تمامی نویزها و صداهای غیرضروری توسط یک نرم‌افزار هوشمند حذف می‌شوند. به گفته اپل، AirPod Pro عمل حذف نویز را در هر ثانیه ۲۰۰ بار انجام می‌دهد.

AirPods Pro

برای بهبود شنیدن صداها، AirPods Pro به قابلیت EQ Adaptive مجهز شده است که به طور خودکار فرکانس‌های کم و متوسط را برای هر گوش تنظیم می‌کنند و کیفیت صدا را بهینه کرده و همچنین باعث افزایش عمر باتری می‌شود.

اگرچه حذف نویز  با تمجید طرفداران هدفون بی‌سیم اپل رو به رو خواهد شد، اما در برخی شرایط این ویژگی می‌تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل اپل یک حالت (Transparency Mode) ایجاد کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد همزمان با شنیدن صداهای محیط اطراف خود به موسیقی هم گوش دهند. برای جا به جایی بین دو حالت “حذف نویز” و حالت ” Transparency” کافیست که بر روی سنسور موجود روی بدنه آن ضربه بزنید و همچنین می‌توانید از آن برای پخش، مکث یا جستجوی آهنگ‌ها و پاسخ دادن یا رد تماس استفاده کنید.

AirPods Pro

عمر باتری AirPods Pro، قیمت و تاریخ انتشار

AirPod Pro  از یک تراشه H1 که در ایرپادهای معمولی هم استفاده شده بود، استفاده می‌کند که یک شارژدهی بی‌سیم به روز شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و نسبت به مدل‌های قبلی گسترده‌تر عمل می‌کند. به این صورت که با یک بار شارژ، می‌توانید تا بالای ۲۴ ساعت به آهنگ گوش دهید و یا ۱۸ ساعت مکالمه داشته باشید.

اگر جزو کسانی هستید که باتری برایتان نقش مهمی در عملکرد دستگاه دارد، اپل به شما این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید تا ۵ ساعت از این هدفون به صورت مداوم استفاده کنید. اگر حالت “حذف نویز” را فعال کنید این زمان به ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه گوش دادن آهنگ و ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه مکالمه کاهش می‌یابد.

مانند نسخه AirPod معمولی اپل، نسخه پرو از قابلیتی پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید با دوستان و آشنایان خود همزمان صحبت کنید و یا با استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری صوتی، تماس خودکار داشته باشید.

به گفته کمپانی اپل، AirPods Pro از روز چهارشنبه  ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ (۸ آبان ۱۳۹۸) به بازار عرضه می‌شود. این محصول با قیمت ۲۴۹ دلار در آمریکا فروخته می‌شود و هم اکنون از طریق وب سایت رسمی شرکت قابل سفارش است.

منبع: Phonearena.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.