اپل واچ ۵ با ویژگی‌های منحصر به فرد رونمایی شد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اپل واچ ۵ با ویژگی‌های منحصر به فرد رونمایی شد

قابلیت‌ها و ویژگی‌های اپل واچ ۵ (Apple Watch 5)

کمپانی اپل در نهمین دوره معرفی محصولات اپل یکی از سخت‌افزارهای ویژه خود، اپل واچ ۵ را رونمایی کرد.

از آن جایی که اپل واچ (Apple Watch) به سرعت توانست جایگاه ویژه‌ای بین طرفدارانش پیدا کند، کمپانی اپل سعی در بهبود این محصول ارزشمند دارد که نتیجه آن رونمایی از اپل واچ ۵ با ویژگی‌های منحصر به فردش است. اپل واچ ۵ از لحاظ ظاهری تغییرات چشمگیری نسبت به سری ۴ نداشته است اما از لحاظ سخت‌افزاری بسیار بهبود یافته و قابلیت‌های ویژه‌ای را در اختیار طرفدارانش قرار داده است. اما تغییرات تنها به تغییرات سخت‌افزاری خلاصه نمی‌شود بلکه اپل واچ ۵ در رنگ‌های مختلف و برای اولین بار در بدنه‌ای تیتانیومی عرضه می‌گردد.

 

یکی از قابلیت‌های چشمگیر این سری از اپل واچ، نمایشگر رتینا همواره روشن است. با وجود این ویژگی در اپل واچ ۵ کابران می‌توانند هر لحظه زمان و اعلان‌های دریافتی را مشاهده کنند و برخلاف نمایشگر اپل واچ‌های سری پیشین، نمایشگر اپل واچ ۵ در صورت عدم استفاده از آن خاموش نمی‌شود.

در نسل جدید ساعت‌های هوشمند کوپرتینویی‌ها، شاهد شارژدهی ۱۸ ساعته هستیم که از لحاظ مصرف انرژی نیز کاملا بهینه‌سازی شده است. همچنین در سری جدید اپل واچ، اپلیکیشن ارزیابی فعالیت‌های بدنی کاربران به روز شده و تمامی اطلاعات را به صورت آنی نمایش می‌دهد. علاوه‌براین، استفاده از فناوری LTPO در اپل واچ ۵ آن را نسبت به سری‌های قبل متفاوت کرده است. با استفاده از این ویژگی نرخ نوسازی تصویر از ۱ تا ۶۰ هرتز متغیر می‌شود.

مسیریابی

قابلیت این سری از اپل واچ بهبود یافته است و ویژگی‌های کامل‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قطب‌نمای داخلی و اپلیکیشن نقشه به روز شده است و اطلاعات کامل‌تری را ارائه می‌دهد.

 

اپل واچ 5 با ویژگی‌های منحصر به فرد رونمایی شد

تماس‌های بین‌المللی و تشخیص سقوط

یکی از توانایی‌های ویژه و خارق‌العاده در اپل واچ ۵، امکان برقراری تماس‌های ضروری در شرایط ویژه می‌باشد. اگر در هر نقطه‌ای از کشور باشید، اپل واچ ۵ شما را به نزدیک‌ترین مراکز اورژانسی متصل می‌کند. در صورت تشخیص سقوط از سمت اپل واچ و عدم تحرک پس از چندین دقیقه، این ساعت هوشمند به صورت خودکار با مرکز اورژانس تماس برقرار می‌کند.

بدنه سبک و مستحکم

همانطورکه گفته شد اپل واچ ۵ از یک بدنه تیتانیومی برای نخستین بار بهره می‌برد. این ویژگی باعث استحکام بیشتر و وزن کمتر نسبت به نوع فلزی می‌باشد و به صورت ۱۰۰ درصد از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ استفاده کرده است.

هشدار صدای بلند

کمپانی اپل با ارائه سرویسی تحت نام  Noise appبا تمرکز بر شرایط محیطی، کاهش شنوایی را ارائه می‌کند. این در صورتی ات که اپل واچ صدای بالای ۹۰ دسی‌بل را تشخیص می‌دهد و هشداری را به منظور کاهش صدا برای کاربر ارسال می‌کند.

 

اپل واچ 5 با ویژگی‌های منحصر به فرد رونمایی شد

اپل و سلامت زنان

از آن‌جایی که چرخه قاعدگی اهمیت بسیار بالایی برای زنان دارد، اپل قابلیت جدید ردگیری چرخه قاعدگی را برای زنان اضافه کرد. البته این قابلیت در نرم‌افزار Health در گوشی آیفون نیز وجود دارد. این قابلیت نیز در ۱۶ سپتامبر و هم‌زمان با عرضه‌ WatchOS 6 و iOS 13 ارائه می‌شود.

اپل و سلامت قلب

اپل واچ ۵ با داشتن قابلیتی برای تشخیص فیبری‌لاسیون دهلیزی (AFib) که یکی از انواع ریتم نامنظم قلب است، نشان می‌دهد که می‌خواهد نقشی در سلامت کاربران خود داشته باشد.

ریتم نامنظم قلب در شرایط عادی خطری برای افراد ندارد اما اگر شدید باشد ممکن است به مشکلاتی مانند سکته، لخته شدن خون و از دست رفتن قلب منجر شود. بنابراین اپل واچ با بررسی ضربان قلب به مدت ۳۰ ثانیه وضعیت آن را گزارش می‌کند و نرخ ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری می‌کند. اگر ضربان نامنظم باشد، ساعت هوشمند یک هشدار AFib به کاربر ارسال می‌کند و او را نسبت به وضعیت قلب خود آگاه می‌سازد.

علاوه‌براین، این ساعت هوشمند قابلیت تشخیص تپش تند و یا کند قلب کاربر را دارد. و در صورتیکه کاربر آستانه‌های تپش تند و کند قلب خود را به اپلیکیشن بدهد، این سرویس در صورت تشخیص ضربان خارج از بازه موردنظر کاربر، آن را گزارش می‌دهد. از آن جایی ممکن است این گزارشات برای همه افراد صحت نداشته باشد و منجربه گزارشات و اطلاعات اشتباه شود، اما وجود آن خالی از لطف نیست.

نسخه‌ی پایه‌ی اپل‌واچ ۵ (۵ Apple Watch) مجهز به قطب‌نمای داخلی با قیمت ۳۹۹ دلار و نسخه‌ی Cellular این گجت با قابلیت برقراری تماس با قیمت ۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد به بازار عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
4 نظرات
  1. محسن می گوید

    من در سایت عصر آی تی خوندم که ساعت اپل واچ سری ۵ تغییر ظاهری نداشته اما سخت افزاری بهتر شده. درسته این؟

    1. زهرا صفاری می گوید

      بله تغییراتی که داشته نسبت به نسخه ۴ چشمگیر نبوده و همچنان ظرافت خودش رو حفظ کرده و بیشتر بر سخت‌افزار و قابلیت‌های کاربردی تمرکز داشته

  2. حسن حمیدی می گوید

    ببخشین چطور میتونم از ایفون به اپل واچ موزیک انتقال بدم؟

    1. زهرا صفاری می گوید

      سلام دوست عزیز برای اینکه این قابلیت رو فعال کنید باید برنامه اپل واچ رو روی آیفون خودتون نصب کنید، خود برنامه راهنمایی های لازم رو میکنه.

دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.