۸ روش مفید برای استفاده از نمک

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۸ روش مفید برای استفاده از نمک

از بین ادویه‌های موجود، نمک بهترین آنهاست و همانطور که می‌دانید تنها ادویه‌ای است که برای بهتر شدن طعم و مزه‌ی تمامی غذاها لازم و ضروریست. اما وقت آن رسیده که برخی از روشهای جالب استفاده از سدیم کلرید را بدانید. در ادامه به بررسی این روشهای مفید برای استفاده از نمک می‌پردازیم :

۱. جلوگیری از قهوه‌ای شدن سیب

خیساندن سیب در آب نمک باعث تازه ماندن و همچنین خوش‌طعم شدن آن می‌شود. علاوه‌براین قرار دادن سیب در آب نمک، از تغییر رنگ و قهوه‌ای شدن آن که ناشی از اکسیژن موجود در هواست، جلوگیری خواهد کرد. بنابراین اگر می‌خواهید سیب را تازه و اشتها‌آور نگه دارید، ۱ یا ۲ قاشق چایی خوری نمک را در یک فنجان آب سرد حل کنید و تکه‌های سیب را به مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید، سپس آنها را از آب خارج کرده، خشک کنید و تا زمان استفاده درظرف نگهداری کنید. اینکار برای تازه نگه داشتن سیب زمینی نیز به کار می‌رود.

مهارتهای زندگی

۲. خنک کردن نوشیدنی‌ها

اضافه کردن نمک به یخ‌ و سپس ریختن آن در نوشیدنی باعث سریع‌تر خنک شدن نوشیدنی شما می‌شود. بنابراین برای سریع خنک کردن بطری نوشیدنی‌اتان، آن را در یک ظرف حاوی یخ قرار دهید و یک لایه نمک را روی آن بپاشید و بار دیگر یخ را به آن اضافه کنید. اینکار را تا سر بطری ادامه دهید و سپس بعد از ۱۰ الی ۱۲ دقیقه آن را از داخل یخ‌ها خارج کرده و خنک بنوشید.

مهارتهای زندگی

۳. تمیز کردن تخته‌ گوشت

ساده‌ترین روش برای از بین بردن بوی نامطبوع تخته گوشت یا تخته‌ی مخصوص خرد کردن، استفاده از مقداری نمک دریایی می‌باشد. برای اینکار ابتدا مقداری نمک دریایی را روی سطح تخته بریزید سپس آن را با یک پارچه‌ی مرطوب بپوشانید و در آب گرم بشویید.

۴. از بین بردن بوی سیر یا پیاز از دست‌ها

اگر سیر یا پیاز را خرد کرده‌اید و میخواهید وارد عموم شوید، نگران نباشید!! به سادگی می‌توانید با محلول آبلیمو و نمک دستان خود را پاکسازی کنید. برای اینکار ابتدا دستان خود را در محلول آبلیمو و نمک قرار دهید و پس از چند دقیقه با آب و صابون بشویید.

۵. تمیز کردن تخم‌مرغ روی سطح آشپزخانه

اگر یک تخم‌مرغ روی زمین آشپزخانه شما شکسته باشد، برای تمیز کردن آن فقط کافیست مقداری نمک روی آن بپاشید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس می‌توانید به راحتی آن را پاک کنید.

مهارتهای زندگی

۶. تسکین گلودرد

اگر دچار گلو درد شده‌اید و یا به مدت زیادی صحبت کرده‌اید، فقط کافیست کمی نمک را درون آب حل کرده و بنوشید. اینکار درد گلوی شما را تسکین می‌دهد و از سرفه و التهاب جلوگیری می‌کند.

۷. ایجاد شفافیت در ظروف

اگر می‌خواهید که ظروف آشپزخانه‌اتان درخشان‌تر به نظر برسند، از نمک استفاده کنید. برای اینکار ابتدا یک سوم فنجان نمک را با سرکه مخلوط کنید تا به حالت خمیر دربیاید، سپس آن را به اطراف ظرف خود بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه ظرف را شسته و خشک کنید، میبینید که مانند روز اولش درخشان شده است.

۸. تمیز کردن فنجان‌های قهوه

شما می‌توانید با آغشته کردن داخل فنجان قهوه به وسیله نمک، لکه‌های موجود در داخل آن را به راحتی از بین ببرید.

مهارتهای زندگی

منبع : realsimple.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.