۱۱ علائم که نشان‌دهنده میگرن است

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۱۱ علائم که نشان‌دهنده میگرن است

حدود ۳۰ میلیون نفر در ایالات متحده دچار میگرن هستند و طبق تحقیقات انجام شده، تعداد زنانی که دچار این بیماری هستند سه برابر آقایان است. میگرن به سردردهای ضربان‌داری گفته می‌شود که در یک طرف سر حس می‌شوند. فعالیت‌های جسمانی این درد را بدتر می‌کنند و علائم‌های آن در اشخاص مختلف و از هر حمله به حمله دیگر متفاوت است. در ادامه به بررسی ۱۱ علائم که نشان دهنده این بیماری هستند، می‌پردازیم:

اورا

افرادی که دچار میگرن هستند اغلب اورا (نوعی اختلالات دیداری،حسی،زبانی یا حرکتی) را تجربه می‌کنند. رایج‌ترین اوراها دیداری هستند و فرد نورهای چشم‌زن، نقطه‌ها و یا خطوطی را می‌بیند. اورا معمولا ۵ دقیقه تا ۱ ساعت طول می‌کشد و ۶۰ دقیقه بعد، سردردهای میگرنی آغاز می‌شوند.

افسردگی، ناراحتی و هیجان

تغییر حالت خلقی نیز می‌تواند یکی از نشانه‌های میگرن باشد. بسیاری از بیماران ناگهان احساس افسردگی و ناراحتی شدید می‌کنند درحالیکه هیچ دلیلی برای افسردگی و ناراحتی ندارند. بسیاری دیگر نیز احساس سرخوشی می‌کنند. با توجه به تحقیقات انجام شده، ممکن است یک رابطه ژنتیکی بین افسردگی و میگرن، به خصوص میگرن‌های همراه با اورا وجود داشته باشد.

کمبود خواب راحت

افرادی که دچار بیماری میگرن هستند، اغلب بعد از خواب احساس خستگی کرده و یا به راحتی خوابشان نمی‌برد. مطالعات نشان داده است که بین کمبود خواب‌، تعداد و شدت میگرن‌ها رابطه وجود دارد. هنگامیکه سردردهای میگرنی آغاز می‌شوند، نمی‌توان خواب شبانه راحتی داشت و به همین دلیل است که بعضی از بیماران دچار بی‌خوابی می‌شوند. این بی‌خوابی می‌تواند شروع یک چرخه طاقت‌فرسا برای بیمار باشد.

آبریزش بینی و آب افتادن چشم‌ها

بسیاری از بیماران مبتلا به میگرن نشانه‌های سینوسی مانند: گرفتگی بینی، آبریزش بینی، آب افتادن چشم‌ها و افتادن پلک‌ها را به همراه دارند. طبق تحقیقات انجام شده، ۹۰ درصد افرادی که دچار سردردهای سینوسی می‌باشند، دچار بیماری میگرن هستند.

۱۱ علائم که نشان‌دهنده میگرن است

ویار

ویار معمولا قبل از شروع حمله‌های میگرنی اتفاق می‌افتد و بسیاری از افراد خوراکی‌های خاصی هوس می‌کنند.

درد ضربان‌دار در یک طرف یا هر دو طرف سر

درد ضربان‌دار یکی از نشانه‌های میگرن است. این درد اغلب در یک طرف سر حس می‌شود.

درد چشم

دردهای میگرنی معمولا پشت چشم‌ها حس می‌شوند. بسیاری از مردم آن را چشم‌درد تصور کرده و به چشم پزشک مراجعه می‌کنند درحالیکه که این کمکی به سردردهای آنان نمی‌کند.

۱۱ علائم که نشان‌دهنده میگرن است

درد گردن

معمولا گردن بعضی از افراد که از میگرن رنج می‌برند، درد گرفته و سپس دچار سردرد شدیدی می شوند. این احتمالا مرحله قبل از حمله میگرن در این افراد است. یکی از نشانه‌های میگرن در این بیماران گردن درد است که ممکن است آن را به صورت یک درد ضربان‌داری در پشت گردن نیز حس کنند.

۱۱ علائم که نشان‌دهنده میگرن است

ادرار مداوم

اگر مجبورید مداوم به دستشویی بروید، شاید بتوان گفت: سردرد شما میگرنی است. این در واقع یکی از نشانه‌های متعدد قبل از میگرن است. این نشانه‌ها حدود یک یا دو روز قبل از شروع درد میگرن تجربه می‌شوند.

خمیازه

خمیازه یکی از علائم شروع سردرد میگرنی است. برخلاف خستگی، این خمیازه‌ها متوالی بوده و هر چند دقیقه یک بار تجربه می‌شود.

۱۱ علائم که نشان‌دهنده میگرن است

کرخی یا مورمور شدن

برخی از بیمارانی که دچار میگرن هستند، اورای حسی دارند و به طور موقت حواس خود را از دست می‌دهند یا در یک طرف بدن خود حس سوزن شدن دارند که از نوک انگشتانشان شروع شده و تا بازو و صورت ادامه می‌یابد.

منبع: health.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.