چگونه تجارتی برتر داشته باشیم؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

چگونه تجارتی برتر داشته باشیم؟

۱۰ الزام و تعهد برای داشتن تجارتی برتر

خواه سرمایه‌داری بزرگ در حرفه خود باشید یا به تازگی حرفه‎ای را شروع کرده‌اید، به هر حال باید این را مد نظر قرار دهید که افراد موفق، برای اینکه مبدل به تاجری خبره شوند تصمیمات معین و مشخصی اتخاد می‌کنند. از تمام لحظات زندگی خود استفاده کنید. هر روز یک فرصت جدید برای کسب مهارت و دستیابی بیشتر به اهداف است. موفقیت معمولاً حاصل نگرشی درست و تصمیماتی هوشمندانه است.

۱) خوبی‌ها را ببینید.

راهی را پیدا کنید تا عاشق کارتان شوید. شغل‌ها کامل نیستند و شاید تمامی جنبه‌های آن‌ها را دوست نداشته باشیم. بنابراین، سعی کنید شخصیت خود را با شرایط کاریتان وفق دهید. با ایجاد تعهد روانی، بر روی راه‌حل‌ها تمرکز کنید نه بر روی مشکلات. اجازه ورود افکار منفی و کمبودها را به ذهن خود ندهید. وقتی که بر اساس کمبودها فکر می‌کنید، از محلی با بار منفی تصمیم می‌گیرید و این تصمیم‌ها، کمبودهای بیشتری را به دنبال خواهد داشت.  یاد بگیرید به تمام زوایای کارتان احترام بگذارید و بدانید که با انجام صحیح کارهای کوچک، در واقع راه را برای فرصت‎های بزرگ‎تر هموار کرده‎اید.

چگونه تجارتی برتر داشته باشیم؟

۲) ریسک پذیر باشید.

بگذارید ترس مشوق شما باشد اما اجازه ندهید هنگام حرکت به سوی اهدافتان، بر شما غلبه کند. اگر ترس بر شما چیره شود، آرزوهایتان کوچک و کوچک‎تر جلوه می‌کنند. ترس باعث می‎شود با دلیل تراشی بی‎مورد از ایده‎های بزرگ دست بکشید. برای موفق شدن، ریسک کنید و از عواقب تصمیمات خود هراسی نداشته باشید. پیامدهای هر تصمیمی، همانند معلم و راهنما هستند زیرا به سرعت پاسخ شما را می‎دهند. اگر ریسک نکنید، از این تابلوهای راهنما در مسیر کسب و کارتان استفاده نکرده‌اید. به هر “نه”، به عنوان یک مسیر یا فرصت فوری و جدید نگاه کنید. یاد بگیرید واضح و بی‎پرده سخن بگویید. برای رسیدن به چیزی که می‌خواهید، باید به دنبال آن باشید.

۳) سخت‎کوش باشید.

تصمیم بگیرید ابتدا میزان موفقیتتان را با سنجش رفتار و اصول کاریتان اندازه بگیرید. اگر تنها به دنبال کسب سود هستید، بدانید که کسب پول، تمام تمرکز شما را بر روی فقدان آن متمرکز می‎کند و مدام بیشتر و بیشتر می‎خواهید.

نگران فرصت‌هایی باشید که متوقف شده و یا خواهند شد، تمرکز خود را بر فرصت‌هایی بگذارید که هنوز ایستا  نشده و در جریان‏اند. در چنین شرایطی پول‎ها در زیر چتر کنکاش‌های روحی روانی ما، کمتر به خود جامه عمل پوشانده و خود را نشان می‌دهند. بر این باور باشید که با سخت‎کوشی خود، سود بسیار زیادی تولید خواهید کرد.

چیزی که شما با بیقراری به دنبال آن هستید، از شما دوری می‎ورزد و به همین منظور باید بر روی هدف امروز و همین لحظه‌ی خود متمرکز شوید، هدف‌هایی که نیاز دارید تا آن‎ها را به سرانجام برسانید. با این طرز فکر است که پول‎ها خود به جیب شما سرازیر می‎شوند.

چگونه تجارتی برتر داشته باشیم؟

۴) فکر خود را گسترش دهید.

همواره بزرگ فکر کنید و با اهدافی که به دست می‎آورید، قانع نشوید. قدردان چیزی که به دست آورده‌اید باشید اما هرگز قانع نشوید. اهداف بزرگی را ترسیم کنید. بدانید که رسیدن به موفقیت‎های بزرگ، در گرو رسیدن به سطح معینی از کمال می‎باشد. آگاه باشید که کار شما تمام نشده است. شما هنوز در ابتدای راه هستید. همواره برای توسعه کسب و کار خود، این سوال را بپرسید: “قدم بعدی چیست؟”. جواب منفی به این سوال، باعث کاهش سطح آرزوهایتان می‎شود. برای موفقیت در بالاترین سطوح، خود را ملزم به اندیشیدن به چیزهای بالاتر از حد انتظار کنید.

۵) پافشاری داشته باشید.

خود را ملزم کنید تا به طور مداوم فعالیت کرده و گام‎های بیشتری به سوی اهداف کسب و کارتان بردارید. تنها از طریق پیگیری در کار و پشتکار به همراه صبر و انعطاف‎پذیری است که می‌توان از نردبان موفقیت بالا رفت. حتی اگر هنوز هیچ سودی دریافت نکرده‌اید، باز هم خود را متعهد نمایید که به سختی کار کنید. مردی که تا آخرین نفس در مسابقه بماند، سرش را بالا می‎گیرد و با اتمام مسابقه تنها او برنده رقابت خواهد بود.

چگونه تجارتی برتر داشته باشیم؟

۶) احساساتی باشید.

تصمیم بگیرید در قبال کار خود، احساسات و اشتیاق نشان دهید. شور و اشتیاق، سوخت تمایل شما به سخت‎کوشی است. درست مانند ماشینی که بدون سوخت حرکت نمی‎کند. کسب و کار نیز بدون شور و اشتیاق، تمرکز و افراد سخت‎کوش، موفق نخواهد شد. موفقیت، نتیجه شور و هیجان است. هرچه موفقیت بیشتری را تجربه کنید، شور و اشتیاقتان هم بیشتر خواهد شد. بنابراین، شور و اشتیاق، پاداش شما خواهد بود. در حضور شور و اشتیاق، محدودیت‎ها عملاً وجود نخواهند داشت.

۷) عزت نفس داشته باشید.

زمانیکه عزت نفس دارید، به خود افتخار می‎کنید و در شما اعتماد به نفسی منطقی ایجاد خواهد شد.سعی کنید عزت نفس را در مدیریت کسب و کارتان و رفتار به همکاران خویش نیز نشان دهید. با برداشتن قدم‎های کوتاه، هر روز تعریف صحیح‌تری از خود به نمایش گذاشته و بگذارید بدانند که شما چه کسی هستید. در تلاش و تقلاء باشید تا برای همه تصمیماتی که نیاز به یکپارچگی و دوراندیشی دارند، خود را آماده کرده باشید. با عزت نفس، خود را ملزم کنید تا در بالاترین سطح بازیتان قرار بگیرید.

از این عبارت در زندگی استفاه نکنید: “بعداً انجام خواهم داد”. کارها را همین امروز انجام دهید تا از موفقیت فردا مطمئن شوید.

۸) تعادل را در همه چیز حفظ کنید.

شما نمی‌توانید در آنِ واحد در تمام مکان‌ها وجود داشته باشید. وظایف را به دیگران واگذار کنید. بدانید کِی و کجا وظیفه‎ای را به دیگران محول کنید، از نقاط ضعف و قوت خود مطلع باشید. دیگران را به کارهایی دعوت کنید که خود در آن‎ها ضعیف هستید یا وقت کافی برای انجام دادن آن‎ها را ندارید. وقتی فکر کردید که می‎توانید همه کارها را خودتان انجام دهید، آن زمان است که به استقبال شکست رفته‎اید.

چگونه تجارتی برتر داشته باشیم؟

۹) ارتباط با دیگران را افزایش دهید.

در کسب و کار خود سعی کنید با دیگران ارتباط داشته باشید و آن را عمداً و هوشمندانه افزایش دهید. تصمیم‎گیری در مورد اینکه با چه فرد یا افرادی کار کنید، همان اندازه برای موفقیت کاری شما با اهمیت است که دانش شما، رفتار کاری و حرفه‌ای شما و شور و اشتیاقتان مهم می‎باشد. با افراد، کاملاً هوشمندانه مصاحبه کنید (برای انتخاب و استخدام). بنابراین، شما به راحتی می‌توانید افراد خطرناک را از کسب و کار خود، دور نگاه دارید. هنگامیکه، افراد مناسبی را برای اعضای گروهتان پیدا کردید، موفقیت آن‎ها را کاملاً هدفدار به صورت فردی و گروهی، افزایش دهید، روحیه آن‎ها را در سطح بالایی نگاه دارید و به آن‎ها شور و اشتیاق، نگرش و اهداف مناسب را تزریق کنید.

۱۰) به دنبال بازخورد دیگران باشید.

فکر نکنید همه چیز را می‌دانید. همواره به دنبال بازخورد از طرف دیگران باشید. هر بخش از این بازخوردها، جوانه‎ای از دانش است که می‎تواند شما و کسب و کارتان را توسعه دهد. اگر قادر نیستید شخصاً ارتقاء یابید، قادر نخواهید بود کسب و کارتان را هم توسعه دهید. بازخورد، شما را مجبور می‌کند به فکر فرصت‎هایی باشید که قبلاً هرگز به آن‌ها فکر نکرده بوده‎اید.

برای موفقیت در کسب و کار، خود را ملزم به خودآگاهی و انتخاب‎های صحیح کنید. موفقیت شما بازتاب تصمیمات، نگرش و افکار شما است. اگر کسب وکار شما در شرایط مطلوبی که می‌خواهید قرار ندارد یا آماده هستید تا اهداف بالاتری را برای خود وضع کنید، شروع به گرفتن تصمیمات تازه‎ای کنید و برای رشد دادن کسب و کارتان، ابتدا خودتان رشد کنید.

منبع: برگرفته از کتاب “موفقیت تا بی‌نهایت” و وبسایت entrepreneur.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.