معرفی کتاب “اولین تماس تلفنی از بهشت”

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معرفی کتاب “اولین تماس تلفنی از بهشت”

معرفی کتاب

کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت، اثری ناب و بی‌نظیر از میچ آلبوم است و می‌توان گفت یکی از هیجان‌انگیزترین و پرمفهوم‌ترین آثار او به شمار می‌رود که آمیخته‌ای از عشق، تاریخ و ایمان می‌باشد. در این رمان روایتی را بیان می‌کند که در آن از معجزه و باورهای انسانی گفته شده است و می‌تواند ذهن هر خواننده‌ای را معطوف خودش کند. این کتاب در سال ۲۰۱۳ میلادی با نام ” The first phone call from heaven” منتشر گردید و تاکنون جایگاه ویژه‌ای را بین علاقمندان به آثار میچ آلبوم پیدا کرده است.

معرفی کتاب "اولین تماس تلفنی از بهشت"

درباره کتاب

یک روز صبح، در شهری کوچک به نام کوُلدواتِر، چند تلفن زنگ می‌خورد. آن‌طرف خط کسانی هستند که می‌گویند از بهشت تماس گرفته‌اند؛ یکی با مادرش حرف می‌زند و یکی با خواهرش، هرکسی با عزیزی از دست‌رفته. آیا معجزه‌ای غریب رخ‌ داده؟ یا فریبی بزرگ در کار است؟ وقتی اخبار این تماس‌های عجیب پخش می‌شود، غریبه‌ها دسته‌دسته به شهر سرازیر می‌شوند تا آن‌ها هم بخشی از این معجزه باشند.

کسی نمی‌داند دقیقا چه کسی تلفن را اختراع کرد. هر چند سازمان ثبت اختراعات آمریکا آن را به نام الکساندر گراهام بل اسکاتلندی تبار نوشته است، بسیاری تصور می‌کردند او این فکر را از مخترعی آمریکایی به نام الیشا گری دزدیده بوده. دیگرانی هم اصرار دارند اعتبار این اختراع را باید به پای یک ایتالیایی به نام مانتزتی یا یک فرانسوی به نام بورسول یا یک آلمانی به نام رایس یا یک ایتالیایی دیگر به نام موچی نوشت.

نکته‌ای که کسی تردید ندارد این است که همه این مردان در اواسط قرن نوزدهم با ایده انتقال ارتعاشات صوتی از یک مکان به مکانی دیگر کلنجار می‌رفتند. اما اولین مکالمه تلفنی تاریخ، بین بل و توماس واتسون که در اتاق‌های جداگانه ایستاده بودند شامل این کلمات بود: بیا اینجا، می‌خواهم ببینمت.

در بی‌شمار تماس تلفنی بعد از آن، این مفهوم هرگز از زبانمان دور نشده. بیا اینجا. می‌خواهم ببینمت. عاشقان ناشکیبا. دوستان دور از هم. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که با نوه‌هایشان حرف می‌زدند.

صدای تلفنی چیزی است از جنس اغوا؛ از جنس نان تازه ترد برای اشتها. بیا اینجا. می‌خواهم ببینمت…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.