لیست وسایلی که ماشین ظرفشویی قادر به شستن آن‌ها می‌باشد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 لیست وسایلی که ماشین ظرفشویی قادر به شستن آنها می‌باشد

ماشین ظرفشویی، تا به الان یکی از بهترین اختراعات مدرن آشپزخانه می‌باشد. ظرفشویی، دستگاهی خودکار است که ظرف‌های کثیف را شسته و سپس آن‌ها را خشک می‌کند. نحوه  استفاده از این دستگاه بسیار ساده می‌باشد به اینصورت که ظروف را در داخل ماشین قرار می‌دهید، پودر را اضافه و زمان شستشو را تنظیم می‌کنید و در پایان دکمه شستشو را فشار می‌دهید. جالب است بدانید، وسایل بسیاری در خانه شما وجود دارد که می‌توانید برای شستشو آن‌ها‌ از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. در ادامه به معرفی لیستی از وسایلی که ماشین ظرفشویی قادر به شستن آن‌ها است می‌پردازیم:

اسباب‌بازی کودکان

اسباب‌بازی‌ها محل مناسبی برای تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌باشند و براساس توصیه کارشناسان تمیزکردن اسباب‌بازی‌هایی که در تماس با کودکان قرار دارند، بسیار ضروری است. اما خبر خوب این است که برخی از این وسایل پلاستیکی می‌توانند توسط ماشین ظرفشویی ضدعفونی شوند. قبل از قراردادن اسباب‌بازی‌ها در ماشین ظرفشویی، محل قرارگیری آن‌ها و تنظیمات ماشین را بررسی کنید. اسباب‌بازی‌ها را در قفسه بالا قرار داده و در انتخاب مواد شوینده خود دقت کنید.

لیست وسایلی که ماشین ظرفشویی قادر به شستن آن‌ها می‌باشد

 

فیلتر هود

اغلب شستن فیلتر هود از دغدغه‌های خانه‌داری محسوب می‌شود و باید هر چند ماه یکبار تعویض و یا شسته شود. قرار دادن فیلتر هود داخل ماشین ظرفشویی می‌تواند چربی‌ها و کثیفی‌های چسبیده به آن را به راحتی از بین ببرد.

برس و شانه مو

برس و شانه مو باید مانند سایر وسایل بهداشتی تمیز و شسته شوند. فقط کافیست که آن‌ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید اما توجه داشته باشید که موهای موجود داخل شانه و برس را کاملا خارج کنید.

لیست وسایلی که ماشین ظرفشویی قادر به شستن آن‌ها می‌باشد

 

 سطل مخصوص سرویس بهداشتی

سطل زباله داخل سرویس بهداشتی ممکن است طی مدت زمانی جرم گرفته و آلوده شود. فقط کافیست که آن را داخل ماشین ظرفشویی و روی تنظیمات عادی قرار دهید. توجه داشته باشید که قفسه بالایی ماشین را خارج کنید تا در قراردادن سطل به مشکل نخورید.

گلهای پلاستیکی

گل‌های پلاستیکی ممکن است پس از مدتی دچار خاک‌گرفتگی شوند و نمای خود را از دست بدهند. برای شستن گل‌ها (غیر از گل‌هایی که از جنس ابریشم هستند) آن‌ها را در قفسه بالا  ماشین ظرفشویی قرار دهید تا از ذوب شدن گلبرگ‌ها جلوگیری شود.

لیست وسایلی که ماشین ظرفشویی قادر به شستن آن‌ها می‌باشد

 

قفسههای یخچال

با کمک ماشین ظرفشویی می‌توانید قفسه‌های یخچال خود را تمیز کنید. آن‌ها را داخل قفسه بالایی قرار داده تا از هرگونه لکه و کثیفی خلاص شوید.

اجزای جاروبرقی

استفاده از جاروبرقی پس از مدتی باعث کثیف شدن بعضی از اجزای آن می‌شود. می‌توانید ظرفشویی را در تنظیمات نرمال قرار داده و برخی وسایل جانبی جاروبرقی را درون آن قرار دهید.

دستگیره‌های آشپزخانه

احتمالا از زمانیکه دستگیره آشپزخانه خود را شسته‌اید، مدتی طول می‌کشد . می‌توانید با قراردادن این دستگیره‌ها درون ماشین ظرفشویی آن‌ها را بشویید و مجدد مورداستفاده قرار دهید.

منبع: realsimple.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.