رونمایی آیفون ۱۱ اپل و قیمت آن در نهمین دوره از معرفی محصولات اپل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رونمایی آیفون ۱۱ اپل، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس در نهمین دوره از معرفی محصولات اپل

در نهمین دوره از معرفی محصولات اپل که روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۹ شهریور) ساعت ۲۱ برگزار گردید، اپل از نسل جدید آیفون‌های قدرتمند خود یعنی iphone 11 Pro ، iphone 11 ، iphone 11 Pro Max و Apple Watch 5 به همراه ویژگی‌های تکامل‌یافته‌تر رونمایی کرد و به نظر می‌رسد که این سری از محصولات اپل با تفاوت‌های قابل توجهی به همراه است.

 

 

براساس گزارشات منتشر شده، یکی از ویژگی‌های بحث‌برانگیز آیفون ۱۱ اپل (iphone 11) استفاده از ماژول مربعی شکل و سه‌گانه دوربین است که به نظر می‌رسد مورد پسند بسیاری از کاربران قرار نگرفته است، اما قطعا عکس‌ها و ویدیوهایی با کیفیت و فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد.

دوربین این سری از محصولات اپل از ۳ دوربین مجزا در پشت آن که داخل یک ماژول مربعی به صورت منحصر به فردی در کنار هم قرار گرفته‌اند، بهره می‌برد و دارای لنز بسیار حساسی می‌باشند.

رونمایی آیفون 11 اپل در نهمین دوره از معرفی محصولات اپل

دوربین اصلی آیفون ۱۱ دارای حسگر ۱۲ مگا‌پیکسلی می‌باشد که مجهز به لنز عریض و فوکس خودکار تشخیص فاز (PDAF) است و همچنین از لرزش‌گیر اپتیکال و دیافراگم با قطر f/1.8 بهره‌مند است.

این دوربین می‌تواند ویدیوهای ۴K را با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه به راحتی ضبط کند و همچنین از خاصیت نایت مود یعنی حالت عکاسی در شب بهره می‌برد. همچنین، آیفون ۱۱ از حالت پرتره‌ی جدید برای عکاسی از حیوانات بهره می‌گیرد. علاوه‌براین، حالت جدید Quick Take به شما امکان می‌دهد در حالت عکاسی، با فشاردادن و نگه‌داشتن گزینه‌ی شاتر، به‌سرعت ویدئو ضبط کنید.

دوربین دوم در ماژول هم دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی بوده اما با این تفاوت که دارای لنز فوق عریض می‌باشد.

دوربین سلفی ۱۲ مگا‌پیکسلی آن‎ دارای سنسور تشخیص چهره می‌باشد که به صورت زاویه‌دار طراحی شده است و دلیل آن پوشش‌دهی زوایای بیشتر می‌باشد، پس در نتیجه امکان باز کردن قفل نمایشگر از فاصله نه چندان نزدیک هم امکان‌پذیر خواهد بود.

 

رونمایی آیفون 11 اپل در نهمین دوره از معرفی محصولات اپل

در واقع در پنل جلویی اپل ۱۱، از دوربین سلفی TrueDepth  و از نوع سه بعدی (۳D TOF) استفاده شده است که در تصویربرداری و فیلم‌برداری کیفیت فوق‌العاده‌ای را در اختیار طرفدارانش قرار داده است.

این گوشی نخستین آیفون است که از قابلیت ضبط ویدیو به صورت آهسته بهره‌مند است و از این ویژگی منحصر به فرد با نام اسلوفی (Slofie) یاد کرده است.

در این سری از محصولات کمپانی اپل شاهد سیستم‌عامل iOS 13 خواهیم بود. به علاوه این گوشی برای پردازش عملیات مختلف از تراشه قدرتمند A13 بایونیک استفاده خواهد کرد که اپل با ارائه آماری ادعا کرد که این تراشه سریع‌ترین CPU و GPU به شمار می‌رود.

آیفون اپل در ۶ رنگ بنفش، سبز، زرد، قرمز، مشکی و سفید ارائه شده است و از یک نمایشگر ۶٫۱ اینچ لیکوئید رتینا با پنل LCD استفاده کرده است که از جهاتی به آیفون XR شباهت دارد و می‌توان گفت مدل جدید این گوشی به شمار ‌می‌رود.

طبق مشخصات منتشر شده، در این سری از گوشی‌های اپل از بدنه آلومینیومی سری ۷۰۰۰ استفاده شده است که آن را در برابر خطرات احتمالی در امان نگه می‌دارد.

ناگفته نماند که استفاده از شیشه ضدخش در بالای نمایشگر آن نقش اساسی در محافظت از گوشی مقابل ضربات دارد که به گفته کمپانی اپل از سخت‌ترین شیشه‌ای که تاکنون در گوشی همراه استفاده شده است بهره برده است.  

 

رونمایی آیفون 11 اپل در نهمین دوره از معرفی محصولات اپل

به نظر می‌رسد که کمپانی اپل در صدد رفع نواقص قبلی در باتری‌های خود برآمده است و از یک باتری قدرتمند در سری جدید گوشی‌های خود استفاده کرده است. تاکنون می‌توان گفت که آیفون XR قدرتمندترین باتری را از آن خود کرده بود، اما حالا آیفون ۱۱ در صدر قرار گرفته و از باتری قدرتمندتری بهره می‌برد.

آیفون ۱۱ درواقع یک ساعت بیشتر از آیفون XR باتری نگه می‌دارد و دارای قابلیت شارژ معکوس است و توانایی شارژ دستگاه‌های دیگر که دارای خاصیت (Qi) می‌باشند را دارد.

براساس گزارشات کمپانی اپل، گوشی آیفون ۱۱ قرار است با قیمت پایه‌ی معادل ۶۹۹ دلار ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) به بازار عرضه گردد.

 

آیفون ۱۱ پرو

می‌توان گفت آیفون ۱۱ پرو جانشین آیفون XS است و دارای نمایشگر یکسان اولد همانند XS می‌باشد. آیفون ۱۱ پرو همانند آیفون ۱۱ دارای چیپست A13، سنسور تشخیص چهره به صورت زاویه‌دار، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل، شارژ بی‌سیم معکوس و وای‌فای ۶ است.

تفاوت آیفون ۱۱ پرو با آیفون ۱۱ در این است که شامل رم ۶ گیگابایتی و دوربین سه‌گانه در ماژول پشتی می‌باشد که دارای سنسورهای استاندارد، فوق عریض و تله فوتو است.

 

رونمایی آیفون 11 اپل در نهمین دوره از معرفی محصولات اپل

آیفون ۱۱ پرو دارای باتری ۳۱۹۰ میلی‌آمپر است و از خاصیت Frosted Glass استفاده می‌کند که نسبت به آیفون ۱۱ متفاوت خواهد بود. علاوه‌براین آیفون ۱۱ پرو از قابلیت Apple Pencil نیز پشتیبانی می‌کند و حافظه‌های داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ برای آن درنظر گرفته شده است.

اپل اعلام کرده است که قصد دارد ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور)، آیفون ۱۱ پرو را با قیمت ۹۹۹ دلار به بازار عرضه کند.

آیفون ۱۱ پرو مکس

همانطور که گفته شد آیفون ۱۱ پرو مکس جانشین آیفون XS خواهد بود با این تفاوت که قابلیت ۳D Touch در این سری وجود نخواهد داشت. این مدل همانند آیفون ۱۱ پرو ویژگی‌های یکسانی دارد با این تفاوت که ویژگی تشخیص چهره در این مدل بهبود یافته و از Apple Pencil نیز پشتیبانی می‌کند.

ناگفته نماند که باتری آیفون ۱۱ پرو مکس ۳۵۰۰ میلی‌آمپر می‌باشد که نسبت به مدل XS بهبود پیدا کرده است. در زمینه حافظه داخلی نیز از ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین کمپانی اپل اعلام کرد که آیفون ۱۱ پرو مکس را با قیمت ۱٬۰۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد کرد.

کمپانی اپل برای هر سه مدل ارائه شده، یک شارژر ۱۸ واتی قرار داده است که کابل شارژ آن Lighting می‌باشد که از اتصال USB-C استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.