در مورد توت‌فرنگی و خواص آن بیشتر بدانیم

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در مورد توتفرنگی و خواص آن

توت‌فرنگی، میوه‌ای قرمز رنگ و بسیارخوشمزه است. برخی افراد آن را به صورت میوه سرو کرده و عده‌ای دیگر هم از آن برای تزئین کیک‌ها، دسر و بستنی استفاده می‌کنند. این میوه شباهت زیادی به توت دارد، اما کمی درشت‌تر بوده و ترش مزه می‌باشد. توت‌فرنگی، که لقب ملکه میوه‌ها را دارد، سرشار از ویتامین‌ها و موادمغذی بوده و همچنین خواص و فواید درمانی بسیار زیادی دارد. بیش از ۶۰۰۰ نوع توت‌فرنگی در جهان وجود دارد که هر یک از آن‌ها طعم، اندازه و بافت منحصربه‌فرد خود را دارند.

در مورد توت‌فرنگی و خواص آن

ویتامین‌های موجود در توت‌فرنگی

 این میوه خوش‌طعم حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، ویتامین و موادمغذی است. توت‌فرنگی حاوی ویتامین C می‌باشد که برای بدن بسیار ضروری است. ویتامین C در بدن علاوه‌بر عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها در برابر بیماری، باعث ایجاد کلاژن و حفظ پوست نیز می‌شود.

آیا خوردن توت‌فرنگی مفید است؟

 این میوه سرشار از موادمغذی بوده که باعث سالم نگه داشتن بدن نیز می‌شود. خوردن توت‌فرنگی در پایان غذا به تنظیم قندخون و انسولین نیز کمک بسیاری می‌کند، همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع دو، چاقی و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. ترکیبات گیاهی موجود در این میوه که فلانوئیدها نام دارند، در کاهش خطر افزایش وزن تاثیر بسیاری دارند.

در مورد توت‌فرنگی و خواص آن

۵ فایده توت‌فرنگی برای بدن

۱) باعث سلامت پوست می شود.

مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در توت‌فرنگی باعث افزایش کلاژن پوست شده و در نتیجه به کاهش چین و چروک و جوان‌سازی پوست صورت کمک بسیاری می‌کنند.

۲) سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

توت فرنگی منبع غنی از ویتامین C است و می‌تواند باعث ایجاد آنتی بادی‌های تقویت‌کننده برای سیستم ایمنی بدن شده و درنهایت توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت‌ها و باکتری‌ها افزایش دهد. با توجه به مطالعات انجام شده، ویتامین C مولکول‌های مختلف سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد.

۳) تنظیم فشارخون

توت فرنگی حاوی آنتوسیانین‌هایی است که درواقع آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که رطوبت عروقی را کاهش داده، و در نتیجه فشارخون را کاهش می‌دهند.

۴) برای مبارزه با سرطان بسیار مفید است

این میوه منبع فوق العاده‌ای از ویتامین C و فیبر است،که هر دو آن‌ها برای محافظت بدن در برابر سرطان های مری و کولون مفید هستند. توت‌فرنگی دارای خواص ضدسرطان بوده که می‌تواند از سرطان‌های پوست، ریه، مثانه و سینه جلوگیری کند.

۵) محافظت از قلب

فراوانی آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنل موجود در توت‌فرنگی، آن را به یک ماده‌غذایی ایده‌ال برای محافظت و سلامت قلب تبدیل کرده است.

در مورد توت‌فرنگی و خواص آن

خواص برگ توتفرنگی

برگ توت‌فرنگی هم مانند خود میوه آن دارای خواص بسیاری است که به ۳ مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد :

  • برگ تازه یا خشک‌شده این میوه را می‌توانید به عنوان چای و دمنوش استفاده کنید.
  • برای تسکین درد ناشی از اختلالات دستگاه گوارشی و درد مفاصل بسیار مفید است.
  • کلسیم موجود در برگ توت‌فرنگی به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک کرده و مانع از پوکی استخوان می‌شود.
منبع: health.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
1 نظر
  1. you movies می گوید

    سایت شما عالی هستش
    امیدوارم موفق باشید

دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.