بهترین ویژگی‌های امنیتی iPadOS

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بهترین ویژگی‌های امنیتی iPadOS

نرم‌افزار جدید آی پد ویژگی‌های امنیتی جدیدی از جمله کنترل بلوتوث و کنترل ورود به سیتم با اپل را شامل می‌شود.

با انتشار iPadOS از شرکت اپل، یک سیستم عامل اختصاصی برای آی پد، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را به تبلت‌ها ارائه می‌دهد. اپل نه تنها به جایگاه iPad به عنوان یک لپ‌تاپ کمک می‌کند، بلکه امنیت داده‌ها در مقابل تهدید و حمله بدافزارها و نرم‌افزارهای مخرب تلفن همراه را نیز افزایش داده است.

سیستم عامل جدید، اولین بار در کنفرانس جهانی شرکت توسعه دهندگان در ماه ژوئن رونمایی شد، و هم‌اکنون به صورت یک به روزرسانی رایگان برای iPad Air 2, iPad Mini, iPad 2017, iPad 2018, iPad Mini 4 و سایر مدل‌های آی پد در دسترس است.

بهترین ویژگی‌های امنیتی iPadOS

هر دو سیستم عامل یعنی iOS 13 و iPadOS، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی برای ذخیره داده‌ها ارائه شده‌اند، که کنترل بیشتر و راحت‌تری را برای اینکه برنامه‌های گوشی‌تان به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند، در اختیار شما قرار می‌دهند. از جمله، راه‌هایی برای جلوگیری از برنامه‌هایی که به اسکن شبکه‌های WiFi و بلوتوث در نزدیکی شما می‌پردازند تا موقعیت مکانی شما را پیدا کنند و همچنین یک راه جدید برای به اشتراک گذاشتن عکس‌هایتان به صورت آنلاین، بدون اینکه دیگر اطلاعات خصوصی شما به اشتراک گذاشته شوند.

کاربران iPad همچنین هنگام ورود و ثبت‌نام در برنامه‌های شخص ثالث، به بخش جدیدی از امنیت دسترسی خواهند داشت. (برنامه شخص ثالث برنامه‎ای است که وقتی شما در حال کار کردن با یک برنامه هستید، به صورت همزمان می‌توانید با برنامه دیگری هم کار کنید؛ برای مثال اگر در اینستاگرام هستید و ناگهان با لینکی مواجه می‌شوید و می‌خواهید آن را مشاهده کنید، وقتی لینک را لمس می‌کنید به صورت مستقیم یک موتور جستجو برای شما در همان اینستاگرام باز می‌شود، این صفحه همان برنامه شخص ثالث است.)

کنترل مجوزها

با خاموش کردن Data  GPS با برنامه‌های ناشناسی که ممکن است به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند، خداحافظی کنید. اپل در هر دو سیستم عامل iOS 13 و iPadOS، گزینه‌هایی را برای آن دسته از برنامه‌هایی که موقعیت مکانی شما را درخواست می‌کنند، در نظر گرفته است.

بهترین ویژگی‌های امنیتی iPadOS

زمانیکه یک برنامه برای دستیابی به موقعیت مکانی‌تان از شما سوال می‌پرسد، شما سه گزینه برای انتخاب خواهید داشت: دستیابی به موقعیت مکانی شما در مدت زمانیکه درحال استفاده از آن برنامه هستید، یا فقط برای یکبار این اجازه را به برنامه بدهید یا اینکه اصلا اجازه دسترسی و پیدا کردن آدرس را ندهید.

همچنین منوی سرویس‌های موقعیت‌یابی در بخش تنظیمات امنیت، به یک مرکز تبدیل شده است که در آنجا می‌توانید لیست تمامی تنظیمات امنیتی برنامه‌های خود را مشاهده کنید، و مجوزها را برای هر یک از برنامه‌ها لغو کرده و یا تغییر دهید.

عکس

جعبه‌ای از مجموعه جدید کنترل جئودیتا (geodata) در قسمت کنترل عکس‌ها قرار داده شده است که این امکان را به شما می‌دهد تا عکس‌های خود را بدون اینکه موقعیت مکانی‌تان مشخص شود، به اشتراک بگذارید. از بین بردن جئودیتا خصوصی از یک عکس وقتی که هنوز در برنامه Photo هستید، به این معنی است که اگر عکسی در فضای مجازی، ایمیل یا پیام‌ها گذاشته شود، ردی از اطلاعات خود به جای نمی‌گذارد، اما همچنان جئودیتا خود را حفظ کرده است.

حالا چطور از این قابلیت استفاده کنیم؟ ساده است. عکسی که می‌خواهید در برنامه Photo قرار دهید را انتخاب کرده، روی گزینه بالای صفحه بزنید و گزینه Location در زیر بخشی که برچسب Include زده شده است را خاموش کنید.

کنترل بلوتوث

اینکه فقط مجوز را برای برنامه‌ای که از طریق GPS به موقعیت مکانی شما دسترسی پیدا می‌کند را، خاموش کنید، به این معنی نیست که موقعیت مکانی شما کاملا محفوظ است، آن برنامه همچنان می‌تواند با مجموعه دیگری از مجوزها به دنبال بلوتوث و سیگنال‌های WiFi بگردد و شما را پیدا کند، و به محض اینکه پیدا کرد می‌تواند موقعیت کلی شما را آنالیز کند.

به همان اندازه که خانه‌های هوشمند در حال رفع مشکلات امنیتی هستند، بلوتوث در حال تبدیل شدن به یک بخش آسیب‌پذیر از لحاظ امنیتی می‌باشد. گزینه جدیدی در iPadOS این امکان را می‌دهد که کنترل وضعیت اینکه کدام برنامه‌ها اجازه دارند به جستجو برای سینگال‌های WiFi و بلوتوث بپردازند، را به دست بگیرید.

بهترین ویژگی‌های امنیتی iPadOS

ورود با اپل

یک ابزار امنیتی در iPadOS، که می‌توانید با اپل در آن ثبت‌نام کنید، مراحل طولانی را طی کرده تا به اپل در اعتبارش برای امنیت داده‌ها کمک  کند. این گزینه‌های امنیتی به جای درخواست ایمیل یا وارد شدن از طریق حساب‌های کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی دیگر، از Apple ID شما هنگامیکه می‌خواهید به برنامه‌های خود وارد شوید، با هدف اینکه شما را از پیگیری‌های آنلاین دور نگه دارند استفاده می‌کنند.

آیا دوست دارید که یک برنامه جدید داشته باشید یا در یک تست آنلاین شرکت کنید؟ وارد شدن از طیق حساب کاربری فیس‌بوک یا ساختن آدرس ایمیل‌های جعلی را فراموش کنید. وارد شدن با اپل از طریق دستورالعمل “ایمیل من را مخفی کن”  خود برای شما آدرس ایمیل مناسب ایجاد می‌کند و صندوق ورودی شما را از ورود و حمله هرزنامه‌ها (spam) محفوظ نگه می‌دارد. همچنین وارد شدن با اپل این موضوع را نشان می‌دهد که Apple ID شما با  Two-Factor Authentication(یک ابزار امنیتی که از حساب شما حفاظت می‌کند، حتی اگر کسی رمز عبور شما را یاد بگیرد) پشتیبانی می‌شود. این یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت امنیت است.

به روزرسانی‌های HomeKit

اکنون که پلت فرم خانه هوشمند Homekit در حال به دست آوردن پشتیبانی از روترهای ایمن و دوربین‌های امنیتی خانگی رمزنگاری شده است، iPadOS گزینه‌های امنیتی HomeKit را گسترده‌تر کرده که برای مدیریت دقیق‌تر امنیت دنیای واقعی مفید خواهد بود.

در سطح اول، به این معناست که می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا چراغ‌های هوشمند شما با ترموستات‌های هوشمندتان ارتباط برقرار کنند یا نه. در سطح عمیق‌تر، به این معناست که کنترل دقیق‌تری روی جریان اطلاعات در سرتاسر خانه خود داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.