بهترین مواد غذایی برای داشتن پوست سالم

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بهترین مواد غذایی برای داشتن پوست سالم

براساس نظر متخصصان، داشتن یک رژیم غذایی متعادل که حاوی آنتی اکسیدان‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌های سالم می‌باشد، بسیار حائز اهمیت است و همچنین اجتناب از مصرف غذاهایی که باعث افزایش قند خون می‌شوند، می‌تواند در سلامت پوست تاثیرگذار باشد.

در ادامه به معرفی برخی از مواد غذایی جهت داشتن پوستی سالم می‌پردازیم :

آووکادو

اگر نیاز به یک دلیل برای مصرف آووکادو دارید، بهتر است بدانید که این میوه‌ی مغذی حاوی ویتامین‌های A، D و E می‌باشد و همچنین منبع فوق‌العاده‌ای از چربی‌ها و مواد مغذی و سالم است. اگر دقت کرده باشید، از آووکادو در بسیاری از ماسک‌ها که جهت بهبود و پاک‌سازی پوست استفاده می‌شوند، به عنوان عنصر اصلی در نظر گرفته می‌شود.

زیبایی پوست

چای سبز

ترکیبات خاص در برگهای چای سبز که کاتچین نامیده می‌شوند، می‌توانند سلامت پوست ما را به روشهای مختلفی بهبود بخشند. آنها مانند آنتی‌اکسیدان‌ها عمل کرده و از پوست در برابر آسیب‌های جدی در مقابل نور خورشید و التهاب محافظت می‌کنند. کاتچین‌ها همچنین تاثیر بسیاری در بهبود حالت ارتجاعی و رطوبت طبیعی پوست دارند.

زیبایی پوست

کلم بروکلی

علاوه بر آب پرتقال و سایر میوه‌ها و مرکباتی که حاوی ویتامین C هستند، کلم بروکلی نیز می‌تواند از جمله سبزیجاتی باشد که منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین C است. ویتامین C به تجمع کلاژن در پوست ما کمک می‌کند و باعث از بین رفتن چروک و خطوط موجود بر روی پوست می‌شود. کلم بروکلی دارای روی، ویتامین A و لوتئین ( یک کاروتنوئید می‌باشد که از پوست در مقابل کمبود اکسیژن محافظت می‌کند) نیز می‌باشد.

زیبایی پوست

شکلات تلخ

شیرینی مورد علاقه شما می‌تواند باعث بهبود سلامت پوست شما نیز شود. کاکائو حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان به نام فلاونول است که برای بهبود بافت پوست و افزایش گردش خون در بدن بسیار مفید می‌باشد. اگر میخواهید از این مزایای کاکائو حداکثر استفاده را بکنید، مطمئن شوید که شکلاتی که مصرف میکنید حداقل دارای ۷۰ درصد کاکائو می‌باشد.

زیبایی پوست

ماهی سالمون

سالمون یک منبع جامد از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که نقش کلیدی در مراقبت از پوست دارند. براساس مطالعات انجام شده، این دو نوع اسید چرب پوست را مرطوب نگه داشته و آن را در مقابل التهاب و آلودگی حفظ می‌کنند.

زیبایی پوست

فلفل دلمه‌ای

فلفل‌ها دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند که باعث افزایش سطح کلاژن بدن شما شده و پوست شما را مقاوم می‌کنند. فلفل دلمه‌ای (به ویژه قرمز و زرد) سرشار از بتاکاروتن می‌باشد که در بدن شما تبدیل به ویتامین A می‌شود و یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری بدن شما را تامین می‌کند.

زیبایی پوست

گوجه‌فرنگی

لیکوپن یک فیتوشیمی می‌باشد که باعث قرمزی گوجه‌فرنگی می‌شود و همچنین از پوست شما در مقابل نور خورشید نگهداری می‌کند. اگر گوجه‌فرنگی را بپزید، مزایا‌ی آن دو برابر می‌شود و همین دلیل خوبی برای خوردن غذاهاییست که در آنها گوجه‌فرنگی پخته استفاده شده است.

زیبایی پوست

روغن زیتون

غذاهای مدیترانه‌ای انتخاب خوبی برای سلامت بدن شما هستند. غذاهای مدیترانه‌ای دارای سطح پایینی از کلسترول بوده که از بیماریهای قلبی و دیابت جلوگیری کرده و باعث افزایش تراکم استخوان و توده عضلانی در زنان می‌شوند. بخش زیادی از این مزایا در مصرف روغن زیتون است که سرشار از چربی‌های سالم می‌باشد و در سلامت و تغذیه پوست تاثیر بسیاری دارد.

زیبایی پوست

منبع : realsimple.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.