مقایسه iPhone 11 با iPhone XR: کدام یک بهتر است؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

مقایسه iPhone 11 با iPhone XR: کدام یک بهتر است؟

آخرین محصول اپل، iPhone 11 از ویژگی‌های جدیدی برخوردار است که قیمت آن (۱۰۰ دلار) نیز بیشتر از iPhone XR که سال گذشته رونمایی شد می‌باشد، اما آیا ارزش خریداری دارد؟

هنگامی که اپل در ماه سپتامبر iPhone 11 ، ۱۱ Pro و ۱۱ Pro Max را معرفی کرد، جای تعجب داشت که مدل پایه آن یعنی آیفون ۱۱ ابتدا با قیمت ۶۹۹ دلار (۷۲۹ پوند) ارزان‌تر از iPhone XR در سال گذشته به بازار عرضه شد. این شرکت حتی قیمت iPhone XR را کاهش داده و به ۵۹۹ دلار (۶۲۹ پوند) رساند.

با توجه به قیمت‌های جدید این دو محصول از اپل و همچنین قابلیت‌های آن‌ها، تصمیم داریم که مقایسه‌ای انجام داده و به نتیجه برسیم که کدام یک ارزش خریداری را دارد.

با وجود اینکه آیفون ۱۱ دارای دوربین بهتر و سخت‌افزار مدرن‌تر می‌باشد، ما iPhone XR را ترجیح می‌دهیم. آیفون XR به سادگی از ارزش بالاتری برخوردار است و از لحاظ قیمت می‌توانید با خریدن آیفون XR، ۱۰۰ دلار هم نسبت به iPhone 11 صرفه‌جویی کنید.

آیفون ۱۱ اپل (Apple iPhone 11)

مقایسه iPhone 11 با iPhone XR: کدام یک بهتر است؟

آیفون ۱۱ علاوه بر دوربین دوگانه، حالت عکسبرداری در شب و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی دارای ترفندهای بیشتری در عکسبرداری و فیلمبرداری می‌باشد. اما در مقایسه با آیفون XR ، که از قبل عکس‌ها و فیلم‌های خارق‌العاده‌ای گرفته است، مزایای آیفون ۱۱ برای ۱۰۰ دلار اضافی که پرداخت می‌کنید اندک است.

علاوه‌بر‌این، آیفون ۱۱ دارای تراشه U1 جدید و قابلیت‌های Wi-Fi 6 و Gigabit LTE است. این ویژگی‌ها را در آیفون‌های نسل بعدی و دستگاه‌های اندرویدی مشاهده خواهید کرد، بنابراین اگر می‌خواهید برای چند سال آینده یک گوشی مدرن داشته باشید، آیفون ۱۱ بهترین گزینه برای شماست. اما از آنجا که Wi-Fi 6 و Gigabit LTE هنوز کاملا در دسترس قرار ندارند، هیچ مزیت اضافه دیگری را با آیفون ۱۱ در اختیار نخواهید داشت و این دلیل دیگری است که ما هنوز آیفون XR را ترجیح می‌دهیم.

آیفون XR اپل (Apple iPhone 11)

مقایسه iPhone 11 با iPhone XR: کدام یک بهتر است؟

درست است که آیفون XR دارای پردازنده و برخی مشخصات مشابه با مدل‌های قبل است، اما برای ۱۰۰ دلاری که صرفه‌جویی خواهید کرد، ارزش خریداری را خواهد داشت.

باتری آیفون XR ماندگاری بیشتری دارد و iOS 13 با همان کیفیت در iPhone 11 روی چیپست A12 اجرا می‌شود. با اینکه آیفون XR از دوربین با دید وسیع و برخی فناوری‌های به روز شده برخوردار نیست، اما عملکرد خوبی برای ارسال عکس در اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی دارد.

به طور کلی، اگر مشکل هزینه دارید آیفون XR هنوز هم از ارزش بالایی برخوردار است.

طراحی تقریبا یکسان و بادوام

آیفون ۱۱ و آیفون XR تقریبا ظاهری یکسان دارند و تنها راه تشخیص آن‌ها تعداد دوربین‌ها در پشت و ماژول مربعی شکل در آیفون ۱۱ است. حتی می‌توانید آن‌ها را از روی تنوع رنگی‌ از یکدیگر تشخیص دهید. آیفون ۱۱ به رنگ‌های بنفش کمرنگ، سبز نعنایی و زرد پاستلی به بازار عرضه شد درحالیکه آیفون XR به رنگ‌های زرد روشن، مرجانی و آبی ارائه شد.

اندازه و وزن آن‌ها یکسان است و همچنین از نمایشگر LCD 6.1 اینچی با رزولوشن و تراکم پیکسل یکسانی برخوردار هستند. با توجه به تست مقاومتی که روی هردو انجام شد، هردو از مقاومت خوبی برخوردار هستند.

هر دو گوشی ضدآب هستند اما آیفون ۱۱ در این زمینه رتبه بالاتری دارد و می‌تواند در عمق ۲ متری از آب به مدت ۳۰ دقیقه سالم بماند. در حالیکه آیفون XR می‌تواند در عمق ۱ متری به مدت ۳۰ دوام بیاورد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربین

مقایسه iPhone 11 با iPhone XR: کدام یک بهتر است؟

هر دو گوشی دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستند، اما iPhone 11 دارای یک دوربین Ultrwide 12 مگاپیکسلی و قابلیت عکسبرداری در شب و محیط کم نور می‌باشد. در کل، عکسبرداری در روز و محیط‌های روشن در هر دو دستگاه یکسان به نظر می‌رسد و کیفیت یکسانی دارد.

با این حال، iPhone 11 عکس‌های واضح‌تر با جزئیات دقیق‌تر را به ثبت می‌رساند، به خصوص زمانیکه تصاویر با وضوح کامل مشاهده می‌شوند. دوربین دوم که دید وسیعی دارد برای زمانی مفید است که می‌خواهید محتوای بیشتری را در فریم خود جای بدهید و یا قصد دارید از محیط‌های گسترده‌تری عکسبرداری کنید. فلش دوربین آیفون ۱۱ نیز روشن‌تر است که به ندرت از آن استفاده می‌کنیم.

اینکه می‌توانید با iPhone 11 از حیوانات خانگی عکس‌های پرتره بگیرید می‌تواند یک ویژگی جالب در دوربین iPhone 11 باشد که در آیفون XR این قابلیت وجود ندارد چون دوربین آن قادر به تشخیص چهره‌های غیرانسانی برای عکس‌های پرتره نیست. فیلمبرداری در آیفون ۱۱ بهتر صورت می‌گیرد و پرتودهی و نورپردازی در آن طبیعی‌تر انجام می‌شود.

آیفون ۱۱ دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است در حالی که آیفون XR دارای یک دوربین ۷ مگاپیکسلی می‌باشد. اگرچه از وضوح تصویر در iPhone 11 استقبال می‌کنیم، اما دوربین سلفی در آیفون XR شما را با مشکلاتی از قبیل کیفیت تصویر مواجه نخواهد کرد و اگر به گرفتن سلفی‌های معمولی راضی هستید، آیفون XR مناسب شماست.

دوربین جلو آیفون ۱۱ همچنین می‌تواند برای یک دید وسیع‌تر بیرون بیاید، فیلم‌های ۴K را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کند و همچنین فیلم‌هایی با سرعت آهسته بگیرد. اما از آن‌جا که معمولا از دوربین جلو برای سلفی استفاده می‌کنیم به دو قابلیت آخر زیاد نیاز پیدا نخواهیم کرد.

iPhone 11
iPhone XR
سایز و کیفیت صفحه نمایش ۶.۱-inch LCD Liquid Retina; 1,792×828 pixels ۶.۱-inch LCD Retina Display; 1,792×828 pixels
چگالی پیکسل ۳۲۶ppi ۳۲۶ppi
ابعاد (اینچ) ۵.۹۴×۲.۹۸×۰.۳۳ in. ۵.۹×۳.0x0.33 in.
ابعاد (میلی متر) ۱۵۰.۹×۷۵.۷×۸.۳ mm ۱۵۰.۹×۷۵.۷×۸.۳ mm
وزن (اونس و گرم) ۶.۸۴ oz.; 194g ۶.۸oz.; 194g
سیستم‌عامل iOS 13 iOS 12 (can update to iOS 13)
دوربین ۱۲-megapixel (wide), 12-megapixel (ultra-wide) ۱۲-megapixel (wide)
دوربین جلو ۱۲-megapixel with Face ID ۷-megapixel with Face ID
ویدیو ۴K ۴K
پردازنده
Apple A13 Bionic Apple A12 Bionic
حافظه داخلی
۶۴GB, 128GB, 256GB ۶۴GB, 128GB
حافظه Ram
Not disclosed Not disclosed
باتری
۳,۱۴۲ mAh (not officially disclosed by Apple) ۲,۹۴۲ mAh (not officially disclosed by Apple)
اثر انگشت
None (Face ID) None (Face ID)
اتصال‌دهنده
Lightning Lightning
جک هدفون
No No
مشخصات دیگر
Water-resistant (IP68); dual-SIM capabilities (nano-SIM and e-SIM); wireless charging Water-resistant (IP67); dual-SIM capabilities (nano-SIM and e-SIM); wireless charging
قیمت
$۶۹۹ (۶۴GB), $749 (128GB), $849 (256GB) $۵۹۹ (۶۴GB), $649 (128GB)

iPhone 11 سریعتر است، اما باتری XR بیشتر عمر می‌کند.

مقایسه iPhone 11 با iPhone XR: کدام یک بهتر است؟

آیفون ۱۱ دارای جدیدترین پردازنده A13 Bionic اپل و باتری است که این شرکت ادعا می‌کند “یک ساعت بیشتر” از iPhone XR دوام دارد. آیفون XR دارای چیپست A12 در سال گذشته و یک باتری ۲۹۴۲ میلی آمپر در ساعت است.

در اکثر موارد، آیفون ۱۱ و XR هر دو iOS 13 را به یک اندازه روان و سریع اجرا می‌کنند. اما وقتی نوبت به انجام کارهای روزمره با این دو گوشی مثل باز کردن مرورگرها، عکسبرداری با دوربین و یا باز کردن سایر برنامه‌ها می‌شود نمی‌توانیم سرعت را در این دو محصول تشخیص دهیم. اما بدون شک، آیفون ۱۱ سریع‌تر عمل می‌کند.

از لحاظ عمر باتری، اپل ادعا می‌کند که باتری iPhone 11 بیشتر از آیفون XR عمر می‌کند. اما زمانیکه که برای پخش مداوم فیلم در حالت هواپیما (Airplane Mode) تست شد، تنها ۱۵ ساعت و ۲۴ دقیقه از زمان را می‌گرفت که زمان بدی نیست اما در آیفون XR 19 ساعت و ۵۳ دقیقه به طول انجامید. این نه تنها چشم‌گیر نیست بلکه یکی از بادوام‌ترین باتری‌ها به همراه بالاترین طول عمر در سال گذشته می‌باشد.

iPhone 11 دارای قابلیت‌های بسیاری است که فواید آن‌ها در آینده نمایان می‌شوند.

۱) iPhone 11 دارای تراشه جدید U1 است.

طبق گفته اپل، آیفون ۱۱ دارای یک تراشه U1 جدید برای “آگاهی مکانی” است و به اپل کمک می‌کند تا آیفون‌های نزدیک دیگر را با دقت بیشتری پیدا کند. این تراشه جدید همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا آیفون خود را به سمت شخص دیگری هدایت کنید و AirDrop آن دستگاه را در اولویت دهید تا بتوانید سریع‌تر پرونده‌ها را به اشتراک بگذارید.

۲) iPhone 11 دارای Wi-Fi 6 است.

آیفون ۱۱ دارای Wi-Fi 6 است که نسل بعدی شبکه بی سیم می‌باشد. Wi-Fi 6 از سرعت انتقال بالاتر و سریع‌تر پشتیبانی می‌کند؛ به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری را به یکدیگر منتقل کنند؛ اجازه می‌دهد تا روترها و دیگر نقاط به دستگاه‌های بیشتری به طور همزمان دسترسی داشته باشند؛ به سنسورها و سایر وسایل بی‌سیم کمک می‌کند تا باتری خود را حفظ کنند و همچنین عملکرد سریع‌تری در محیط‌های پرجمعیت و شلوغ مانند فرودگاه‌ها و ورزشگاه‌ها دارد.

مقایسه iPhone 11 با iPhone XR: کدام یک بهتر است؟

اما به احتمال زیا فواید آن را در آیفون ۱۱ مشاهده نخواهید کرد چون هنوز مجوز رسمی ندارد و روترهای Wi-Fi 6 گران هستند.

۳) iPhone 11 دارای Gigabit LTE است.

آیفون ۱۱ دارای Gigabit LTE نسخه پیشرفته ۴G LTE است. Gigabit LTE واقعا سریع است و می‌تواند به سرعت حداکثر ۱ گیگابیت در ثانیه برسد، که تقریباً همان سرعت اتصال به اینترنت است. اپل در سال ۲۰۱۷، Gigabit LTE را در آیفون XS و XS Max خود معرفی کرد، اما آیفون XR به طرز عجیبی از بروزرسانی آن خارج شد. اما iPhone 11 دارای این ویژگی است. با اینکه همیشه به سرعت ذکر شده نخواهید رسید اما در کل به سرعت بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی دست پیدا می‌کنید و تاثیر آن را در عملکرد گوشی خواهید دید.

۴) iPhone 11 در مدل ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

با قیمت ۸۴۹ دلار (۸۷۹ پوند) به نظر گران می‌رسد اما اگر عکس‌های زیادی بگیرید و یا فیلم‌های بسیاری را فیلمبرداری کنید دیگر نگران فضای خالی برای ذخیره نخواهید بود و می‌توان گفت که محدودیتی نخواهید داشت. در حال حاضر، اپل فقط مدل‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی آیفون XR را به فروش می‌رساند.

منبع: Cnet.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
1 نظر
  1. آزاده صابری می گوید

    ایفون ۱۱ از لحاظ سخت افزاری قویتره

دیدگاه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.